Windows 11 keskustelu

Varmaan monelle ihan selvää mutta mulla ei ihan. Mitä vaihtoehtoja mulla on laittaa win11 uusiksi jotta se poistaisi kaikki vanhat roskat itse win11 jutuista ja vanhoista ajureista ynm.
Irrota kaikki paitsi haluttu järjestelmälevy koneesta. Luo MS:n työkalulla Windows 11 USB-asennustikku, boottaa kone sillä. Asennuksen aikana poista nykyiset levyosiot, klikkaa "Levyn 0 varaamaton osio" valituksi (olet siis poistanut KAIKKI muut osiot), ja Seuraava.

Ei kyl toi installeri listaa ne 0, 1, 2 jne. riippumatta portista mihin kytketty.

Kyllä se esim. sata portti määrittää sen että minkä numeron asema saa. Numerointi alkaa aina nollasta. Jos on vaikka sata portissa 5; levy a ja sataportissa 6; levy b, niin levy a on 0 ja levy b on 1. Jos sitten lisätään sata porttiin 1; levy c, niin levy c on 0, levy a on 1 ja levy b on 2.

Kyllä se esim. sata portti määrittää sen että minkä numeron asema saa. Numerointi alkaa aina nollasta. Jos on vaikka sata portissa 5; levy a ja sataportissa 6; levy b, niin levy a on 0 ja levy b on 1. Jos sitten lisätään sata porttiin 1; levy c, niin levy c on 0, levy a on 1 ja levy b on 2.
Juurikin näin, vähän kiireessä taisi tulla kirjusteltua futispelin puoliajalla. Muistelen lisäksi, että yleensä SATA-portteihin liitetyt levyt saavat pienemmät numerot kuin NVMe, jos molempia kiinni koneessa. Yhtä kaikki, varovaisuus on paikallaan, ja selkeintä on mikäli asennuksen aikana koneessa on kiinni vain haluttu OS-levy :)

Juurikin näin, vähän kiireessä taisi tulla kirjusteltua futispelin puoliajalla. Muistelen lisäksi, että yleensä SATA-portteihin liitetyt levyt saavat pienemmät numerot kuin NVMe, jos molempia kiinni koneessa. Yhtä kaikki, varovaisuus on paikallaan, ja selkeintä on mikäli asennuksen aikana koneessa on kiinni vain haluttu OS-levy :)
Mi mulla on m2 kovo emossa ja yksi varasto sata portissa. Se on helppo ottaa irti varuiksi

Laitoin uusimman päivityspaketin WIN 11 niin käynnistys muuttui sillein että jää pitkäksi varmaan minuutin ajaksi musta ruutu ennen kun windows käynnistyy. Sitten kun käynnistyy niin ai mitään ongelmia. Mutta onko tuttu ongelma ja mistähän vois johtua?

Edit: Niin ollut jo viikon eli ei enään päivittelekkään... Jos ei just se oo jäänyt looppiin.

Laitoin uusimman päivityspaketin WIN 11 niin käynnistys muuttui sillein että jää pitkäksi varmaan minuutin ajaksi musta ruutu ennen kun windows käynnistyy. Sitten kun käynnistyy niin ai mitään ongelmia. Mutta onko tuttu ongelma ja mistähän vois johtua?

Edit: Niin ollut jo viikon eli ei enään päivittelekkään... Jos ei just se oo jäänyt looppiin.
Veikkaisin että siellä on taas rikkinäinen päivitys koska yhdellä oli sama ongelma ja se on tässä Musta ruutu sisäänkirjautumisen jälkeen joten taas Microsoft on onnistunut perinteisessä. Suosittelen että jos mitenkään on mahdollista niin poista uusimmat päivitykset.

Mulla oli kans starrti vaikeuksia koneessa.. onko se mikä päivitys joka sen tekee ja onko korjausta tiedossa?

Samoin täällä M$ viimeisen päivityksen jälkeen hiiressä Login langattomassa ja M$ mekaanisessa hiiressä ongelmia. Hiiri liikkuu mutta ei tottele kytkimiä. Ctrl+alt+del ja naksuttelee kytkimiä niin alkaa taas ottamaan käskyjä vastaan. Mekaaninen ja langaton hiiri toimii yhtäläisen järkevästi joten hiiriajuri taitaa on paskottu.

Samaa on vanhassa W10 laiteessa.

11 Pro ollut jo vuosia eikä vieläkään toimi koneen herätys (langat.) hiirellä/näppiksellä....

Uusin hauskuus on ettei näyttö saa signaalia lyhyen 'tyhjäkäynnin' jälkeen vaikka mitä painelee. Tapahtunut pari kertaa.

Kaveri päivitti vahingossa kympistä yhteentoista. Vieläkö sielä olisi palaamisoptio?
Ei ei ole levykuvaa vanhasta.

Statistiikka

Viestiketjuista
312 677
Jäsenet
84 316
Uusin jäsen
allupukki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom