Ratkaistu Windows 11 ei suostu asentumaan

mcnoitti

NOSTO
Koneeni ei tapaa vähimmäisvaatimuksia asennusohjelman mielestä.
Emona MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon, ja prossuna 9700k.

Koitin asentaa Win11, aukoi päätänsä ettei vähimmäisvaatimukset täyty, mutta se asennusohjelma ei tietenkään kertonut mistä mahtaa johtua.
Päivitin emolevyn BIOS:in uusimpaan, ei auttanut. Mulla on emolla m.2 paikassa SATA-SSD millä on joku Win11-asennus toiselta koneelta, mutta olisin halunnut tuikata sinne uuden puhtaan asennuksen.

Windowsin automaattiset päivityksetkin pelittää huonosti tuossa, nytkin koneen samutettuani alkoi pyörittämään jotain päivitystä tuohon, 20min kulunut eikä mitään tapahdu.
Mikähän tässä mahtaa olla vikana?

Viimeksi muokattu:
Jos puhdas asennus joka tapauksessa toiveissa, niin kannattaa rufus unohtaa kun saa kikkailemattakin käyttöön.

Eli: levy tyhjäksi, asennustikulta asennus puhtaalta pöydältä, tulee GPT osiointi levylle samalla ja sitä myöten bios UEFI -modeen eli CSM pois päältä tai legacy mode, millä nimellä se onkaan sun emolla.

Secure boot samalla päälle tai "TPM (trusted platform module) -> Enabled

Noilla eväillä pitäisi onnistua.

BIOS, press F7 for advanced mode, go to "Settings\Security\Trusted Computing", enable "Security Device Support", press F10 to save and exit.
Tämän jälkeen winukan asennus

Jos koneesi täyttää Windows 11 järjestelmävaatimukset ja saat "Tämä tietokone ei tällä hetkellä täytä Windows 11:n järjestelmävaatimuksia" virheilmoituksen puhtaassa asennuksessa, silloin olet käynnistänyt USB-tikun BIOS-tilassa eli boot menussa valittu ilman UEFI-etuliitettä oleva USB-tikku. Käynnistä USB-tikku UEFI-tilassa eli boot menussa valitse UEFI-etuliitteellä oleva USB-tikku, jolloin virheilmoitusta ei tule.

MSI emolevyn boot menu F11-näppäin.jpg

edit:

MSI TPM 2.0 Compatible Motherboard List

Viimeksi muokattu:
Kiitos kaikista neuvoista. Minulla ei tosiaan ollut Security Device Support päällä.
15294256.jpg

Mutta kai olen tomppeli, kun kaiken pitäisi nyt olla kuten kuuluukin, mutta tuo silti herjaa tuota "This PC can't run Windows 11".

Mutta tuo sanoo tuossa kuvassa että "NO Security Device Found"
Eikö tässä pitäisi se olla, vai mitä ihmettä?

Statistiikka

Viestiketjuista
259 266
Jäsenet
74 347
Uusin jäsen
Si-Pe

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom