Windows 10, Windows Update Service ei käynnissä

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Hei!

Käyttöjärjestelmä: Windows 10 home suomenkielinen, 1909 versio.
Virustutkana: Windows defender
Malwarebytes antimalware pro (ostettu lisenssillä)

Ongelma lyhykäisyydessään: Windows updaten service ei ole käynnissä vaan kaikki valikot ovat harmaana enkä saa sitä käynnistettyä uudelleen ja päivitettyä windowstani.



Ongelmat alkoivat ~2vkoa sitten ensin ccleaner ohjelma ei halunnut käynnistyä tai antanut asentaa uusinta versiota, joten poistin sen (en kiinnittänyt ks ongelmiin huomiota enempää).

1) No sitten alkoi varsinaiset ongelmat ; Windows update service ongelma. Huomasin ensin että windows update ei toimi eikä hae päivityksiä.
Olin keskeyttänyt päivitykset klo 7-23 ajalle jolloin vielä näkyi alempana se uusin ominiasuuspäivitys 2004 versio,jotta olisi valmis asennettavaksi kun niin päätän tehdä.

Yhtenä päivänä kun ajattelin minäpä päivitän tuon 2004 version koneeseeni nyt, niin kappas 2004 ominaisuus päivitystä ei näkyny enää ja win update junnasi tunti tolkulla hakien uusia päivityksiä joita se ei
koskaan löytänyt.
Minä sitten (tyhmänä!) :facepalm: ajattelin että pysäytän win update servicen Palvelut valikkoikkunasta ja samantien käynnistän uudelleen sen sieltä,josko sitten löytyisi se päivityskin.

Näin ei käynyt vaan lähes loppumetreillä Windows update servicea lopettaessa windows ilmoitti jotenkin näin "ettei onnistu/ ei saa pysäytettyä ks serviceä", ajattelin että Ok käynnistän tän servicen samantien
uudelleen päälle ja ei ongelmaa => hämmennys oli suuri kun kaikki käynnistä,pysäytä,keskeytä, jatka ja käynnistä uudelleen napit ovat harmaana ja pysyvät näin. Myös ks palvelun tila tätä kirjottaessakin on "pysäytetään"

Mikä avuksi ja mitä yrittää?


Minulla ei ole alkuperäistä Windows home 10 levyä tai mtn asennusmediaa by win 10 home, tämä konepaketti on 2018 syksyllä Jimmsillä asennettu ja sillon asennettiin ensin win 8.1 ja sen päälle win 10 home ( minulla on laillinen ostettu DVD ja avain win 8.1)

Olen koneen käynnistänyt uudelleen, sammuttanut ja käynnistänyt uudelleen. Olen koittanut windows powershell (järjestelmänvalvojana)
laittaa komentoa: net start wuauserv
mutta siihe tulee vastaus että ks "prosessia yritetään pystäyttää tai käynnistää".


2 ongelmana) tuli samaan aikaan malwarebytes antimalware pro ongelma, että se hörppäs suoritin tehoa ihan järkyttävästi,melkein kone kyykkäsi (jota se ei aiemmin ole tehnyt), joten otin realiaikaset suojat 4kpl pois, arvatkaas mikä on nyt ongelman nimi?

Oikein! Ohjelma ei anna laittaa niitä päälle eikä avaudu koko ohjelma! - kun ilmoitus ikkuna koneen käynnistyksen jälkeen tulee että ota käyttöön suojaukset (ja painan ks nappia) nappi menee harmaaksi mutta ohjelma ei jostian syystä ota niitä käyttöön eikä reagoi mihinkään
nappiin sen jälkeen. Ainoa mitä voin tehdä on ks ikkunan sulkeminen rastista.

Mitähän tälle pikku ongelmalle voisi tehdä?

Olen tehnyt koneeseeni myös "DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth" Mutta login mukaan mtn ongelmia ei löydetty eikä korjattu.

Koitin myös tämän ohjeen 1 vaihtoehtoa How to reset the Windows Update components on Windows 10 • Pureinfotech

"How to reset Windows Update using Troubleshooter tool" sekä käynnistin koneen uudelleen => ei apua, päivityksiä etsitään ja juminta jatkuu, myöskään windows update service ei ole päällä (ohjeella toivoin että korjaus osaisi sen käynnistää)


Mitähän voisin yrittää seuraavaksi,ilman että kone menee täysin jumiin (lue: olen aika käsi uudelleen asentamaan windowsta itse ja ketään tuttua ei ole joka auttaisi).
Olisi mukava saada windows update service takaisin päälle ja löytää tuo ominaisuus 2004 päivitys sekä saada se asennettua..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
En ehtinyt keskittyä kysymykseesi, mutta asennusmedian puute ei ole ongelma. Sen voi ilmaiseksi ladata ja valita asennustietovälineeksi, >8Gt USB-tikku. Lataa linkistä vaikka työpöydälle "Lataa työkalu nyt" ja tee sillä USB-tikku, jolla voi suorittaa korjauksen tai kokonaan uudelleen asennuksen. Lataa Windows 10
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
82
Tee niinkuin Copra kehoittaa, ja asenna puhtaana, eli poista levyn kaikki osiot asennuksen alussa, esim päivitys ei poista kaikkia vikoja. Äläkä sitten säädä ja ropaa sittä uutta niinkuin vanhalle teit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Uudelleen asennuksessa ei tuotetunnus kyselyssä tule antaa sitä, vaan ohittaa se, ruksaamalla "Minulla ei ole tuotetunnusta". Kerran aktivoitu kone aktivoituu automaatttisesti uudelleen.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Hei!
Kiitos kovasti vastauksistanne.
Kysyn silti vielä, että onko mtn muuta keinoa yrittää tätä ratkoa kuin uudelleen asennus (joka on järkyttävän suuri operaatio ohjelmien asennuksien kera, itselläni ei ole edes usb tikkua tällähetkellä jolle asentaa win 10)??

Olisin valmis vielä koittamaan erinäisiä kikkoja,josko saisi tuon windows update servicen takaisin käyntiin.
Mahd joku bat tiedoston ajo yritys jolla starttia win update serviceä ja sen tarvitsemia tiedostoja?? :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Monasti on todettu, että uudelleen asentaminen hankalissa tapauksissa on nopein tapa selvittää ongelma. Käyttöjärjestelmän asentaminen kestää reilusti alle puoli tuntia. Paljonko sitten ohjelmia pitää asentaa, niin muutamassa tunnissa se on suoritettu ja alla on uusi puhdas toimiva asennus taas.
USB-tikku maksaa muutaman euron ja niitä tulisi aina olla saatavilla, koska tarve niistä tulee vähän väliä.
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
System restore aikaan ennen ongelmia tai Reset this PC toiminto.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Katselin niin 24.7 päivältä olisi varma palautuspiste minulla jossa kaikki toimi varmuudella (hyväksyn jos muutamat ohjelmat joutuu asentaan uusiksi).

Uskaltaako tuota palautuspisteen palauttamista koittaa? Eli voiko käydä niin että kun koitan palauttaa pistettä tulee erroria/ongelmia esim, ilmoitus ettei voida palauttaa ks pistettä tai kone ei käynnisty/toimi siten kuten nyt? Ei muuten mutta minulla ei muuta konetta ole sitten jos jokin menee päin prinkkalaa.

En ole aiemmin koskaan joutunut mtn palautuspitettä palauttamaan joten olisi ensimmäinen kerta..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Jos varmuuskopiot on kunnossa, niin kyllä sitä kokeilla voi.
Hyvä tehdä sitä ennen tuo asennustietoväline valmiiksi, jos tulee täydellinen jumi, niin pääsee jatkamaan puhtaalla asennuksella.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Okei.. No ainakin USB tikun hankinta tehtävä ensin,että voi ylipäätänsä ajatella tekevänsä asennusmediaa.

Mitenkä tuon aidon koodiavaimen sekä aktivoinnin kanssa; jos joudun asentaan puhtaasti uudelleen windowsin?

Ota huomioon, että minulla on alkuperäinen koodi Win 8.1 (ei siis Win 10), eli onnistuuko tuolla koodiavaimella win 10 aktivointi vielä suoraankin win 10 asennuksessa vai pitääkö ensin asentaa win 8.1 ja sitten vielä win 10 (koneen osat ei ole muuttunut)??

siksi kysyn tuon,et jos pitää ostaa win 10 homen aito koodiavainkin vielä ja siihen ei iha heti rahat riitä.. :hmm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Mitenkä tuon aidon koodiavaimen sekä aktivoinnin kanssa; jos joudun asentaan puhtaasti uudelleen windowsin?
Tämän vastasinkin tuolla jo aikaisemmin. :(
Uudelleen asennuksessa ei tuotetunnus kyselyssä tule antaa sitä, vaan ohittaa se, ruksaamalla "Minulla ei ole tuotetunnusta". Kerran aktivoitu kone aktivoituu automaatttisesti uudelleen.
Kannattaa lukea viestit aina huolella!

Asennetaan suoraan puhdas Win10, ja kaikki osiot poistoon "Mukautettu" asennusvaihtoehdossa. Aktivoituu automaattisesti kertomallani tavalla.

edit: Tärkeä Data talteen ennen asennusta.
 
Viimeksi muokattu:

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Okei, koitan ensin ostaa muistitikun +8gb ja teen asennusmedian valmiiksi,sitte mietin system restorea ja jos tilanne tulee eteen niin puhtaasti asennan (ja toivon että aktivointi ja koodi menee kerrasta läpi). Itseäni hieman epäilyttää et win 8.1 avain toimisi vielä vuosien jälkeen win 10 aktivoinnissa mutta nään sen sitten kun tulee eteen.

Voihan sitä harkita jos ostas aidon win 10 asennusmedian usb tikullisen (tosin tikun teen itse niin toimiikin sitten),kun vaan saan rahat siihen hommatuksi.
Tärkeä data on tallessa erillisellä kovalevyllä,jonka irrotan asennuksen ajaksi. :thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
(ja toivon että aktivointi ja koodi menee kerrasta läpi).
Ymmärsitkö, mitä kirjoitin? Aktivointiavainta ei edes tarvita.
Koneeseen on kerran aktivoitu Win10, niin asennuksen voi tehdä uudelleen vaikka kuinka monta kertaa, niin se aktivoituu aina ilman tuoteavainta, tuotelisenssi tai miksi aktivointiavainta nyt haluataan kutsuakin.

Asennuksessa tuleva tuoteavain (kutsutaan myös tuotelisesnssi, procuctkey, aktivointiavain) kysely pitää ohittaa, laittamalla ruksi "Minulla ei ole tuoteavainta" niin se aktivoituu aina automaattiseti perustuen sen ensiaktivointiin, joka on sidottu emolevyyn. Jos emolevy vaihtuu, niin tämä ei sitten enää toimi.

Varmista nyt vielä, että ymmärsit tämän.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Aijaha se menee nykyään noin. En tiennyt kun viimeeks Jimss asenti windowsini ja aktivoi koneen takana olleella vanhalla avaimella. No oppia ikä kaikki ja Kiitos sinulle neuvoista! :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Ainoa huomioitava asia asennuksessa on, että asennat sama version, mikä nyt on aktivoituna koneessasi.
Versio valitaan asennuksen alkuvaiheessa. Asennustietoväline tulee sisältämään kaikki Win10 versiot.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Kiitos!

Kysyn sen verran, että onko muistitikun tiedostojärjestelmän FAT32 vai NTFS väliä kun Win 10 asennusmediaa tekee ja asentaa, aka pitäisikö uusi muistitikku tsekata heti alkuunsa et kumpi on ja alustaa jos fat32 on tiedostojärjestelmä?

Uusi muistitikku 64GB jonka ostin tänään näyttäisi ominaisuuksissa et oisi FAT32.
Ettei tule sitte ongelmia kun asennan aikanani uudellee windows 10,et tunnistaa usb tikun (luin että joillakin ei ole tunnistanut tikkua asennusvaiheessa)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Muistaakseni asennusmedia ei toimi 32Gt suuremmalla tikulla, joten 64Gt on varmaan liian iso, mutta kokeilla toki voit jos toimisi. Tuo taitaa olla joku FAT32 rajoite.

Osioinnista ei tarvitse itse huolehtia. "Lataa työkalu nyt" ohjelma tekee automaattisesti tikun osioinnin, kun sillä asennusmedian tekee.

Jos on UEFI Bios, kannattaa tehdä GPT osiolla, eli FAT32 tiedostojärjestelmällä.
Normaali Bios NTFS tiedostojärjestelmällä.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
No hittolainen, kun kaupassa ei ollut myynnissä pienempää kuin 64GB.. :(
Mistä näkisi kumpi bios itsellä on? nimittäin ei ole mtn hajua siitä kumpi on.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Löytyi, näyttäs olefan UEFI miun Bios malli. Tein suorita ja komento "msinfo32"
Kyselin kamulta niin löytys 8GB tikku pientä summaa vasten saada, onnistuuko tuohon sen win 10 asennus vai onko nyt sitte liian pieni tikku?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Onnistuu kyllä 8Gt:n tikulle, kuten aikaisemmin taisin jo mainita.
 
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
3
Tuo FAT32 ei haittaa. Kun teet asennustikun niin se formatoi tikkusi automaattisesti NTFS muotoon. FAT32 ei edes toimi, sillä se tukee ainoastaan 4GB tidostokokoon asti ja Windows 10 asennuskoko on tuon yli. Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin annat sen asennusohjelman tehdä tuo tikku.

Ja koska sinulla on Windows 10 Home, verkkojohto pitää ottaa ennen Windowsin asennusta irti, jotta saat tuon minulla ei ole koodia vaihtoehdon näkyviin. Pro versiossa tuo vaihtoehto tulee verkkoyhteydenkin kanssa. Kun asennus on valmis laita verkkokaapeli takaisin kiinni niin Windows aktivoituu itsekseen.

FAT32 tukee kyllä yli 32GB medioita. Minulla on 2TB:n levy, joka on alustettu FAT32 formaattiin, sillä tuo on ainoa tiedostojärjestelmä, jota Rasberry Pi 3 tukee. Isommatkin levyt onnistuu hieman kikkailemalla. Tuo onnistuu esim. FAT32 formatter ohjelmalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Tuo FAT32 ei haittaa. Kun teet asennustikun niin se formatoi tikkusi automaattisesti NTFS muotoon. FAT32 ei edes toimi, sillä se tukee ainoastaan 4GB tidostokokoon asti ja Windows 10 asennuskoko on tuon yli. Sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin annat sen asennusohjelman tehdä tuo tikku.

Ja koska sinulla on Windows 10 Home, verkkojohto pitää ottaa ennen Windowsin asennusta irti, jotta saat tuon minulla ei ole koodia vaihtoehdon näkyviin. Pro versiossa tuo vaihtoehto tulee verkkoyhteydenkin kanssa. Kun asennus on valmis laita verkkokaapeli takaisin kiinni niin Windows aktivoituu itsekseen.

FAT32 tukee kyllä yli 32GB medioita. Minulla on 2TB:n levy, joka on alustettu FAT32 formaattiin, sillä tuo on ainoa tiedostojärjestelmä, jota Rasberry Pi 3 tukee. Isommatkin levyt onnistuu hieman kikkailemalla. Tuo onnistuu esim. FAT32 formatter ohjelmalla.
Meniköhän metsään nyt. Suosittelen jättämään huomiotta.
Muistaakseni FAT32 toimii 32Gt asti täysin normaalisti..
Kyllä Windowsin asennusohjelma tekee 8Gt:n tikun FAT32 tiedostojärjestelmällä ihan oikein.
Verkkojohdon tulee ehdottomasti olla kiinni asennuksen aikana, koska hakee päivityksiä ja ajureita, on yhteydessä MS-palvelimeen.
Edit: Asennusohjelma formatoi 8Gt:n tikun automaattisesti FAT32 järjestelmään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
3
Niin tekee, sillä se formatoi sen NTFS:ksi. FAT32 ei tue kuin 4GB tiedostokokoa. Windowsin asennuskoko on tuon yli. Windowsin komentokehotteessa voit formatoida 32 GB:n asti, mutta sen ylimenevät täytyy formatoida erillesellä ohjelmalla. Tuo 32GB on FAT32 virallinen suurin koko, mutta tuon voi kiertää. Monet ulkoiset isotkin kiintolevyt on alustettu FAT32 muotoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
On kyllä kumma juttu, minulla on aina formatoinnut 8 Gt:n tikun FAT32:lla automaattisesti.
Tiedoksi, Windowsissa ei ole yhtään yhtään yli 4Gt:n tiedostoa, vaan koko muodostuu useista pienemmistä tiedostoista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.05.2017
Viestejä
3
Juu, jos haluaa että päivitykset ja mahdollisesti puuttuvat ajurit haetaan ja asennetaan asennuksen aikana niin verkkoyhteys täytyy tietenkin olla, mutta nuo voi windowsin antaa hakea myös asennuksen jälkeen. Mutta tuo minulla ei ole koodia vaihtoehto ei tule Windows 10 Home versiossa näkyviin mikäli verkkoyhteys löytyy. ja se FAT32 ei vaan tue yli 4GB:n tiedostoja. Yritin itse 4,5 GB:n tiedostoa tuolle 2TB:n levylle. Ei onnistunut

Niin totta se on. Eihän se Windowsin asennenustiedosto tosiaan olekaan yksi iso tiedosto ja kyllä sen siten pitäisi FAT32 tikulle onnistua. Kun olen omia tikkuja katsellut jälkeenpäin niin NTFS muodossa ne ovat olleet.

Nyt muistankin kun ijectoin usb3 ajurit windows 7 asennustikulle niin pieniä tiedostoja siellä tikulla taisi ollakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Juu, jos haluaa että päivitykset ja mahdollisesti puuttuvat ajurit haetaan ja asennetaan asennuksen aikana niin verkkoyhteys täytyy tietenkin olla, mutta nuo voi windowsin antaa hakea myös asennuksen jälkeen. Mutta tuo minulla ei ole koodia vaihtoehto ei tule Windows 10 Home versiossa näkyviin mikäli verkkoyhteys löytyy. ja se FAT32 ei vaan tue yli 4GB:n tiedostoja. Yritin itse 4,5 GB:n tiedostoa tuolle 2TB:n levylle. Ei onnistunut
Totta on, että FAT32 ei tue yli 4Gt:n yhtenäistä tiedostoa, mutta windowsin asennustiedoissa ei yksikään tiedosto yllä lähellekään sitä, siksi se ei ole ongelma ja homma toimii.
Tässä taitaa asiat vähän sekoilla.

EDIT: Aloittajan ei kannata keskittyä tähän em. sekoiluun sen enempää, ettei asiat mene sekaisin.
 
Viimeksi muokattu:

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Niin kumpi nyt on oikein tulevaa asennustani ajatellen (windows 10 home suomiversio, 64bit) että verkkojohto kiinni koko asennuksen ajan vai irti, ja kiinnittää siin kohtaa johdon kun ottaa tikun pois ennen boottia normaaliin windows pääsyä? :hmm:

Kamu toi äsken 8gb tikun ja asensin win 10 asennusmedian siihen. Näyttäs 3.68gb vieneen tilaa koko käynnistysmedian asennus tikulle
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Niin kumpi nyt on oikein tulevaa asennustani ajatellen (windows 10 home suomiversio, 64bit) että verkkojohto kiinni koko asennuksen ajan vai irti, ja kiinnittää siin kohtaa johdon kun ottaa tikun pois ennen boottia normaaliin windows pääsyä? :hmm:
Anna olla verkkojohdon kiinni vaan. Ei Home version luulisi Pro versiosta tässä poikkeavan, koska molemmat joutuu joskus uudelleen asentamaan.
Tästä en ole koskaan ennen kuullut, niin kuin olivat nuo muutkin perättömät väittämät.

Muista, että asennuksen voi aina aloittaa alusta uudelleen jos joku menee pieleen, niin mitään vahinkoa ei siinä tule.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Ookkei, joo en ole minäkää aiemmin kuullut et verkkopiuha pitäs olla irti sen vuoksi että saa näkymään tuon vaihtoehdon "minulla ei ole aktivointikoodia" vai mikä ny lienee olikaan.
Hyvä että voi aina alottaa ns alusta jos joku menee reisille. Tosin sitte jos tekemäni tikkuni ei toimi niin riemulla ei ole rajaa sitten (kun ei ole toista konetta jolla tehdä uutta tikkua).

En ihan vielä aatellu alkaa asennuspuuhaan kun vkonloppu tulossa yms. Mutta onpahan asennusmedia nyt olemassa ja hyviä neuvoja täältä teiltä saatuna, ISO Kiitos niistä kaikista!

Jos tulee teille jotain vielä ajatuksia ja ideoita, joka oisi hyvä tietää ennen asennusta niin kertokaa toki,ettei tule sitten yllätyksenä eteeni kun teen sitä joku päivä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Tuliko tikku FAT32 muotoon?
Teitkö sen tuolla Microsoftin asennuohjelmalla sen alusta loppuun asti.
Jos haluat, voit laittaa vielä tikun sisällön tiedostoista kuvakaappauksen tänne. Näkee siitä ainakin, että siellä on kaikki mitä pitäisi olla.
Jos kaikki näyttää olevan ok, niin toimivuuskin pitäisi olla ok.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Tein sivun linkki "lataa työkalu" jutskalla tikun ja ohjeiden mukaan mitä ikkunassa aina luki.
On FAT32 muodossa ja 3.60GB kokoa.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Oikealta näyttää, mutta vähän pienempi, kuin normaalisti (3,83Gt).
Teit sen varmaan "Käytä tälle tietokoneelle suositeltuja asetuksia", niin se selittää tuon vähän pienemmän koon.
Sillä asennus onnistuu koneellesi, mutta ei välttämättä muille koneille.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Anna olla verkkojohdon kiinni vaan. Ei Home version luulisi Pro versiosta tässä poikkeavan, koska molemmat joutuu joskus uudelleen asentamaan.
Tästä en ole koskaan ennen kuullut, niin kuin olivat nuo muutkin perättömät väittämät.

Muista, että asennuksen voi aina aloittaa alusta uudelleen jos joku menee pieleen, niin mitään vahinkoa ei siinä tule.
Tainnut mennä vähän asiat sekaisin Teme6 käyttäjällä.

Tästä on juttua tuolla Windows 10 ketjussa ollut useampaan kertaan ja niin se vaan on, että jos Home versioo asentaa verkkopiuha kiinni, niin se vaan ehdottelee MS tiliä, eikä paikallista pysty luomaan. Tuosta pitäisi päästä ohi sillai, että kirjoitat siihen vaan random osoitteen (esim. veikko@outlook.com) ja sitten salasanaksi vaan annat jotain, parin kerran jälkeen ku tietenkin salasana on väärin, se kysyy sitten josko haluatkin luoda paikallisen tilin (jos verkkopiuha on irti, niin sitten voi suoraan luoda paikallisen tilin). Tämä tietenkin, jos haluaa sen paikallisen tilin, eikä käyttää omaa MS tiliä, kun en tiedä miten tässä tapauksessa halutaan toimia, eli ihan vaan tiedoksi.

Aktivointiin ei mitään vaikutusta siis, eli sen kyllä pystyy skippaamaan ilman koodin antamista ja täten aktivoituu sitten ajan myötä (taikka jos käyttää MS tiliä ja sinne tallentanut lisenssin).
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Voisiko tuon asennuksen tehdä niin et verkkopiuha pois koko asennuksen ajan ja lopussa ennen usb tikun poistoa niin samalla laittaa verkkopiuhan kiinni ja käynnistää koneen uudelleen (ja windowsii päästessä hakeeko se sitten kaikki windows update - päivitykset ja ajurit sen jälkeen normalisti vai tuleeko mutkia matkaan kun verkkopiuha ei ollut kiinni asennuksen aikana)??

Koitin tuossa kurkkia omaa tiliäni ja siellä lukee; paikallinen ja järjestelmän valvoja (muita tilejä tai käyttäjiä ei koneellani ole ja olen ainut joka konetta käyttää), en nähnyt tilit -kohdassa että olisi mtn sähköpostia käytössä, enkä muista että mtn sähköpostia olisi viimeeksi käytetty (asennus oli jimssissä) puhtaasti uus windows sisään-tyylillä,eivätkä kyselleet mtn sähköpostiani jolla tehdä tiliä.. Kyll miulta löytyy hotmail tili jos siihen joku on annettava,mutta en välttämättä halua laittaa sähköpostiani siihen ja olla nakelissa sitten sen kanssa ja saada mainoksia tai jotain mitä voi mikkisoftalta odottaa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Senkus asennat verkkopiuha kiinni ja annat vaan tuon veikon osoitteen jollain random merkeillä salasanaksi ja hyppäät sitten ohi, jonka jälkeen luot paikallisen tilin kuten nytkin on, eipä siinä sen ihmeempää. Tuota "vinkkiä" vaan ei monikaan normikäyttäjä Home version asennuksen aikana tiedä ja luo sitten siinä samalla turhan MS tilin itselleen, koska ei jaksa sen enempää alkaa taistelemaan asian kanssa.

Toisaalta, tuo MS tili mahdollistaa sitten sen lisenssin tallentamisen ja mahdollisen siirtämisen uuteen koneeseen (tästäkin on vaihtelevia kokemuksia etenkin OEM koodien kanssa)...

Ja kerta olet konetta pistämässä sileäksi, niin ainahan sen voit asentaa uudelleen toisen kerran, jos ny jotain sattuu tapahtumaan, tekemällä oppii, ei se kone siitä rikki mene Windowsia asentamalla :)
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Tuo on kyllä totta että aina voi vetää uudelleen sileäksi jos jokin menee puihin (teettää vaan hieman lisähommaa kun ohjelmiakin pitää asentaa sekä asetuksia laittaa kohdalleen).
Asentaisin muuten Pro version mut tuo miun win 8.1 lisenssi on home versioon.

Ja kiitos =JP= hyvistä neuvoista ja vihjeistäsi!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 210
Tuo on kyllä totta että aina voi vetää uudelleen sileäksi jos jokin menee puihin (teettää vaan hieman lisähommaa kun ohjelmiakin pitää asentaa sekä asetuksia laittaa kohdalleen).
Asentaisin muuten Pro version mut tuo miun win 8.1 lisenssi on home versioon.

Ja kiitos =JP= hyvistä neuvoista ja vihjeistäsi!
Tuolla toiseen kertaan uudelleen asentamisella tarkoitin, että jos ny jokin sattuu vaan ihan Windowsin asennuksen aikana menemään solmuun jonkin syyn takia, niin äkkiähän sen tekee uusiksi. Mikäli se asentuu haluamallasi tavalla, päivitetty viimosempiin versioihin (ja kaikki tarvittavat ajurit ajettu sisään lopuksi), niin sen jälkeen asentelee vasta omat tarvittavat ohjelmistot, eipä se enään tuossa vaiheessa pitäisi tulla ajankohtaiseksi.

Mutta, ainahan on se jos.... Kyllä tekniikka on mukavaa välillä, ku oikein alkaa temppuilemaan ;)
Silloin voi aina kysyä vinkkejä muilta, kyllä yleensä joku auttava henkilö löytyy...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Muista, että asennuksen voi aina aloittaa alusta uudelleen jos joku menee pieleen, niin mitään vahinkoa ei siinä tule
Tarkoittaa siis kokonaan alusta lähtien, siitä kun asennus käynnistetään tikulta.
Muut ohjelmat asennetaan vasta sitten, kun on onnistunut käyttiksen asennus suoritettu.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
On melkeinpä pakko laittaa tänne jatkoa (ja jos jollekin sattuu vastaavaa niin näkee miten sain toimiin)

Halusitte tai ette, eli eilen koitin vielä laittaa etsi => "services.msc" => win update - ominaisuudet - palautus välilehti ja ylhäältä valikoista : käynnistä palvelu uudelleen kaikkiin 3 kohtaan. Käytä ja ok.

Tänään sitten eräs toinen ohjelma halusi päivittyä ja tarvitsi uudelleen käynnistyksen jonka toki tein heti ja TADAA windows update prosessi Käynnissä!

Mitä ihmettä,sanon minä?? o_O:D

Nyt tuo latailee 1909 versioon päivityksiä hitaasti ja varmasti, saas nähä millon tulee tarjolle se 2004 versio.
Nyt aattelin päivittää ihan rauhassa uudellee käynnistyksien kera konetta päivityksien välillä (jos pyytää)

Ei kenellekkää ole mtn vastaavaa koskaan käynyt?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 942
Olisit nyt vaan asentanut suoraan tikulta tuon viimeisen 2004 version, sinä kai latasit sen jo tikulle. Ei enää 1909 päivitystä pidä asentaa kun uudempikin versiopäivitys on jo tullut.

Uusi asennus olisi kertaheitolla korjannut kaikki ongelmat.
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Joo no tarkotus oli tehdä tänään iltapäivällä puhdasasennus ,mutta tää lähti toimiin toistaseksi. Katotaa josko se 2004-versio joku päivä tulee asennettavaksi updaten kautta niin laitan sen heti.
Jos nyt jotain ongelmia tulee vielä eteen niin sitte se on se puhas asennustikulta jonka tein! :thumbsup: :)

Ajattelin vaan laittaa tänne tiedoksi jos jollekin tulee eteen vastaavaa ongelmaa joskus myöhemmin,että näkee edes ratkaisun (monesti näkee että sitä ei aloittaja kerro)
 

Adasme

Tukijäsen
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
656
Pieni päivitys,et tänään sain vihdoinkin ominaisuuspäivitys 2004 ja asensin sen (kesti melkein 2h ladata,asentaa useampien uudelleen käynnistyksien kera), jotain pientä missä pitää asetuksia rukata esim käynnistäpalkki muuttui valkoiseksi kuten valikotkin mutta käynnistäpalkin asetuksista värejä muuttamalla tuosta päästiin.
Hyvälle vaikuttaa tämä uusi ominaisuuspäivitys 2004, ei mtn ääni,video tms ongelmia havaittuna.. :thumbsup: :)
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 586
Viestejä
4 195 661
Jäsenet
70 752
Uusin jäsen
Nurmine

Hinta.fi

Ylös Bottom