Windows 10 pyrkii jatkossa poistamaan ongelmalliset päivitykset itse

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 542
Windows 10:n päivityshistoriaan on mahtunut kaikkea onnistumisista aina viime syksyn October 2018 Updaten tasoisiin katastrofeihin asti. Jatkossa käyttöjärjestelmä tarkkailee käynnistymisiä aina uusien päivitysten jälkeen ja mikäli ongelmia havaitaan, se poistaa päivityksen automaattisesti. Poistettua päivitystä ei yritetä asentaa uudelleen 30 päivään, jotta yhtiölle jaa aikaa tutkia ja korjata ongelmallisia päivityksiä.

Lähteet: Windows 10 could automatically uninstall botched Windows Updates, https://support.microsoft.com/en-au...0-why-were-recently-installed-updates-removed
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Tulee mieleen, jotta kuinka mielenkiintoisia ilmiöitä saattaa tapahtua, jos tämä automaattinen päivitysten poisto bugaa... :)
"Miksi minun win10 on palautunut win 8.1:ksi..." ;)
Eihän tuo edellinen ole mahdollista, mutta voi tuosta oikeasti olla haittaakin, mutta perusperiaatteeltaan hyvä uudistus.
Haitallinen update saadaan pois ja voidaan viivästyttää se 30 päivää ainakin.
 
Liittynyt
03.02.2017
Viestejä
17
Minulla oli jokin päivitys ilmeisesti jonossa, kun monta päivää käynnistys kesti 4min 53sek, mutta ei näkynyt muutoksia logissa. Nyt on normi 21sek.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 259
Ja tämäkin Microsoftin olisi pitänyt jo tehdä vuosia sitten aloittaessaan väkisin päivitykset.
 

JiP

Liittynyt
25.11.2017
Viestejä
173
Kiva sitten kun wintoosa päättää vetästä kokonaan puhtaan asennuksen jonkun epäonnistuneen päivityksen jälkeen :rofl:
 

Stringer

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Premium+ ☆☆☆
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
543
Luultavasti se puhdas asennus on kuitenkin enemmän seurausta järjestelmän mentyä solmuun ja käyttäjän korjatessa tilannetta. Ja tämä ei ole edes mikään vitsi :(
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
988
Lähtökohtaisesti kuulostaa ihan ok. idealta ja näinhän tämä olisi pitänyt alunperinkin suunnitella. Mutta ongelmana on tosiaankin se että jos tuo automaattinen automaatti pragaa niin mitä sitten? 10 on kyllä kuitenkin paras käyttis mitä Mikkisofta on koskaan saanut aikaiseksi ja nyt ei puhuta severisofitsta mitään kun vanha NT oli niin rautaisen hyvä käyttis aikanaan...No Linuxsilla tässä on menty jo useita vuosia ja tuo kymppi on ainostaan pelikoneen käyttiksenä;)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Kun nyt ensin pystyisi poistamaan ne ongelmalliset päivitykset ihan itse. Tämä KB4482887 oletettavasti pelaajille ongelmallinen päivitys kun ei ole manuaalisesti poistettavissa.
 
Liittynyt
20.07.2017
Viestejä
171
Home versiosta en tiedä mutta ainakin pro versiossa voi poistaa päivityksiä käsin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 567
Viestejä
4 191 014
Jäsenet
70 769
Uusin jäsen
anpulli

Hinta.fi

Ylös Bottom