Windows 10 preview ei käynnisty & muitakin kysymyksiä

Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
462
Apua kaipaisin!

Minulla on ollut jo pitkään Win 10 -preview pääkäyttiksenä, tähän mennessä ihan ongelmatonta on ollut.

Nyt kone oli mennyt yöllä solmuun, en tiedä oliko päivittämässä itseään.

Eli ensiksi boottaamalla ruudussa on perus "asus" logo ja alhaalla teksti "preparing automatic repair".
Seuraavaksi alhaalla lukee "diagnosoidaan tietokonetta".
Seuraava ruutu sinisellä pohjalla ":( Tietokone havaitsi ongelman ja on käynnistettävä uudelleen. Järjestelmä käynnistetään automaattisesti uudelleen"
Sitten kone käynnistyy uudelleen, ja tulee tuo edellinen ilmoitus vihreälle pohjalle ja mitään ei enää tapahdu.
Varmaan ennemmin softa kuin rautavika?

Eikö Win10 ole vikasietotilaa, tai siis sellaista mihin pääsee boottauksessa jotain näppäintä painamalla? Onkohan minulla mitään mahdollisuutta saada tuota enää tolpilleen?

Ja jatkokysymys, taidan myös kysyä tätä win10 ketjussa: minulla on vanhassa
nuhapumpussa win 7 lisenssi, ja aikanaan siihen tein sen "varauksen" ilmaiselle kympille.
Jos nyt joudun tuohon parempaan koneeseen asentamaan seiskan, niin sitä ei varmaan ilmaiseksi saa päivitettyä kympiksi enää? Jos ei, niin mistähän saa halvimmalla äkkiä kympin?

Ja jos jostai saisin vaikka usb tikulle win10 täyden tai preview -version, niin saakohan sen asennettua tuohon päälle niin, ettei tiedot katoa, vai täytyyköhän minun käyttää kiintolevyä toisessa koneessa että saa esim pelien savegamet talteen?
 

Kleimo

Töysäläinen
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
582
Ainakin jossain preview versiossa oli vastaavia ongelmia ja ne korjaantui ottamalla BIOS:sta virtualisointi pois käytöstä.
 
Liittynyt
19.02.2017
Viestejä
1 619
lainaan ketjua enkä tee tyhmänä uutta. pitääkö win 10 asentaa uusiksi jos prossun vaihtaa?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 236
Viestejä
4 331 761
Jäsenet
72 152
Uusin jäsen
Monsku

Hinta.fi

Ylös Bottom