- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 104
No niin!
Olipa ihana herätä tähän aamuun, kun kone tarjosi blue screeniä bootin jälkeen.
Ei siis löytänyt boot devicea omien sanojen mukaan. Tutkin ongelmaa ja onnistuin herättämään windowsin palauttamalla edelliseen palautuspisteeseen.
Sitten alkoi varsinaisen syyn etsiminen. Havaitsin, että Windows tarjoaa tuoreen flash-päivityksen lisäksi HP:n ajuripäivitystä. HP:n ajuripäivitys vaatii bootin. Flash-päivitys ei. Näin ollen vahvasti epäilen, että tämä HP:n ajuripäivitys aiheuttaa tuon ongelman.
Kyseessä on siis:
Päivityksen tiedot
HP Development Company, L.P. - System - 9/20/2017 12:00:00 AM - 6.0.22.1
Muokattu viimeksi: 20.9.2017
Koko: 237 KB
Kuvaus: HP Development Company, L.P. System driver update released in September 2017
Arkkitehtuuri: X86
Luokittelu: Ohjaimet
Tuetut tuotteet: Windows 10 Creators Update and Later Servicing Drivers , Windows 10 Creators Update and Later Upgrade & Servicing Drivers
Tuetut kielet: arabia , englanti , espanja , heprea , hollanti , italia , japani , kiina - Hongkong , kiina (perinteinen) , kiina (yksinkertaistettu) , korea , kreikka , liettua , norja , portugali (Brasilia) , portugali (Portugal) , puola , ranska , ruotsi , saksa , slovakki , sloveeni , suomi , tanska , tsekki , turkki , venäjä
Yritys: HP Inc.
Ohjaimen valmistaja: HP
Ohjainluokka: Other Hardware
Ohjaimen malli: HP Mobile Data Protection Sensor
Ohjaimen toimittaja: HP Development Company, L.P.
Versio: 6.0.22.1
Version päivämäärä: 20.9.2017
Lisätietoja:
http://sysdev.microsoft.com/support/default.aspx
Tuettu URL-osoite: ei saatavilla
Ongelmana on se, että joka bootin jälkeen Windows hakee tuon päivityksen ja asentaa sen, mikäli koneesta erehtyy ottamaan virrat pois. Windows 10:ssä kun päivityksen lataamista ja/tai asentamista ei voi estää, ainoastaan lykätä.
Nyt Microsoft (ja HP) ovat nähtävästi pukanneet jakeluun päivityksen, joka selvästi rikkoo Windowsin.
Käytössä on HP ProBook 450 G1 ja varustettu itse jälkikäteen asennetulla SSD-levyllä ja käyttiksenä Windows 10 Pro. Onko muilla vastaavia ongelmia? Vinkkejä, mitä asialle voisi tehdä. Voisiko joku lähestyä Microsoftia tässä asiassa?
Olipa ihana herätä tähän aamuun, kun kone tarjosi blue screeniä bootin jälkeen.
Ei siis löytänyt boot devicea omien sanojen mukaan. Tutkin ongelmaa ja onnistuin herättämään windowsin palauttamalla edelliseen palautuspisteeseen.
Sitten alkoi varsinaisen syyn etsiminen. Havaitsin, että Windows tarjoaa tuoreen flash-päivityksen lisäksi HP:n ajuripäivitystä. HP:n ajuripäivitys vaatii bootin. Flash-päivitys ei. Näin ollen vahvasti epäilen, että tämä HP:n ajuripäivitys aiheuttaa tuon ongelman.
Kyseessä on siis:
Päivityksen tiedot
HP Development Company, L.P. - System - 9/20/2017 12:00:00 AM - 6.0.22.1
Muokattu viimeksi: 20.9.2017
Koko: 237 KB
Kuvaus: HP Development Company, L.P. System driver update released in September 2017
Arkkitehtuuri: X86
Luokittelu: Ohjaimet
Tuetut tuotteet: Windows 10 Creators Update and Later Servicing Drivers , Windows 10 Creators Update and Later Upgrade & Servicing Drivers
Tuetut kielet: arabia , englanti , espanja , heprea , hollanti , italia , japani , kiina - Hongkong , kiina (perinteinen) , kiina (yksinkertaistettu) , korea , kreikka , liettua , norja , portugali (Brasilia) , portugali (Portugal) , puola , ranska , ruotsi , saksa , slovakki , sloveeni , suomi , tanska , tsekki , turkki , venäjä
Yritys: HP Inc.
Ohjaimen valmistaja: HP
Ohjainluokka: Other Hardware
Ohjaimen malli: HP Mobile Data Protection Sensor
Ohjaimen toimittaja: HP Development Company, L.P.
Versio: 6.0.22.1
Version päivämäärä: 20.9.2017
Lisätietoja:
http://sysdev.microsoft.com/support/default.aspx
Tuettu URL-osoite: ei saatavilla
Ongelmana on se, että joka bootin jälkeen Windows hakee tuon päivityksen ja asentaa sen, mikäli koneesta erehtyy ottamaan virrat pois. Windows 10:ssä kun päivityksen lataamista ja/tai asentamista ei voi estää, ainoastaan lykätä.
Nyt Microsoft (ja HP) ovat nähtävästi pukanneet jakeluun päivityksen, joka selvästi rikkoo Windowsin.
Käytössä on HP ProBook 450 G1 ja varustettu itse jälkikäteen asennetulla SSD-levyllä ja käyttiksenä Windows 10 Pro. Onko muilla vastaavia ongelmia? Vinkkejä, mitä asialle voisi tehdä. Voisiko joku lähestyä Microsoftia tässä asiassa?
Viimeksi muokattu: