Ratkaistu Windows 10 kaatuu satunnaisesti. watchdog.sys jokaisessa mukana

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Eli Windows 10 kaatuilee satunnaisesti, alkoi ilmenemään emolevyn vaihdon yhteydessä.

Kone: Windows 10 versio 1909
CPU: i7-4790K (ei kellotettu)
GPU: NVIDIA GTX 970
Emolevy: Gigabyte Z97X-Gaming 3
Bios date 03/03/16 ver: 04.06.05
16 GB muistia

Liitteenä 4 kpl minidump tiedostoja.

Nyt disabloin NVIDIA High Definition Audion, mutta millä tätä testaisi että kaatuuko tämä vai ei?
 

Liitteet

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
dxgmms2.sys tuolla näyttää olevan päällimmäisenä useimmissa ja sekin viittaa näytönohjaimeen.


Onkohan jokin ajuri vähän epäkelpo...
Kai on emolevyn ajurit asennettu?
Tuo näytönohjainkin sen ikäinen, että voisi olla paikallaan kokeilla vanhempaa ajuria.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Win 10 asennettu uudelleen, kaatuilu ja tahmailu loppui siihen. Toivon mukaan korjaantui tällä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 939
Win 10 asennettu uudelleen, kaatuilu ja tahmailu loppui siihen. Toivon mukaan korjaatui tällä.
Tässä taas nähdään, että emon vaihdon yhteydessä käyttöjärjestelmän uudelleen asennus on järkevää. Olen monien "tietäjien" kanssa siitä sanan säilää vääntänyt.
Nämä käytännön esimerkit puhuu asennuksen puolesta, niin kuin minäkin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Tässä taas nähdään, että emon vaihdon yhteydessä käyttöjärjestelmän uudelleen asennus on järkevää. Olen monien "tietäjien" kanssa siitä sanan säilää vääntänyt.
Nämä käytännön esimerkit puhuu asennuksen puolesta, niin kuin minäkin.
Paremminkin pakollista. Tuossahan käytännös vaihtuu koko kone niin sama asia vaikka kokoaisi kokonaan uuden koneen ja nakkaisi vanhan käyttis levyn siihen. Asia on sama vaikka vaihtaisi täysin samanlaisen emolevyn koneeseen. Viime keväästä kokemusta tuosta kun takuu vaihdoin kaksi r6eo emolevyä uuteen. Yleensä tuossa menee vielä win 10 lisenssi uusiksi kun on sidottu emolevyn sarjanumeroon/ssid tunnukseen.
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 481
Paremminkin pakollista. Tuossahan käytännös vaihtuu koko kone niin sama asia vaikka kokoaisi kokonaan uuden koneen ja nakkaisi vanhan käyttis levyn siihen. Asia on sama vaikka vaihtaisi täysin samanlaisen emolevyn koneeseen. Viime keväästä kokemusta tuosta kun takuu vaihdoin kaksi r6eo emolevyä uuteen. Yleensä tuossa menee vielä win 10 lisenssi uusiksi kun on sidottu emolevyn sarjanumeroon/ssid tunnukseen.
Järkevyys ja pakollisuus riippuu täysin siitä mitä käyttäjä itse haluaa ja osaa. Suositeltavaa ennenminkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Äänet taas alkoivat "lagaaamaan" ja jouduin kerran resetistä käynnistämään koneen uudestaan kun kone ei reagoinut yhteenkään näppäimen painallukseen. Disabloin GTX 970 HDMI äänilähdöt ja emon muut äänilähdöt.
 
Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
1 307
Joku watchdog kaatuminen tuli epävakaista cpu kelloista. Onkin nopea vetää prime95 cpu rasitustesti ja katsoa vähän lämpöä ja muuta vaikkei kellotettu olekkaan.
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 939
Kertoisitko tarkan tyypin, mikä tuo m.2 SSD on?

Olen vähän sekaisin, mitä on tapahtunut, etkös jo kerran asentanut käyttiksen uudelleen, onko tämä nyt sama emo vai toinen taas?
Edit: Mikä emo tuon on, jossa m.2? Selvisi, että on Gigabyte Z97X-Gaming 3, kyllä siinä m.2 toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Elikkä minulla oli Gigabyten H97M-D3H emolevy käytössä. Vaihdoin emolevyn Gigabyte Z97X-Gaming 3:een ja tämän jälkeen alkoi ongelmat. Asensin Win10 uudestaan sekä taistelin ajureitten kanssa, ei apua. Tänään tuli mitta täyteen ja vaihdoin H97M-D3H:n takaisin. Tällä hetkellä näyttää siltä että ongelmat ovat kaikonneet.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 939
Kertoisitko, mikä ongelma oli, että ajureiden kanssa piti taistella?
Minulla tuo sama emo, Z97X-Gaming 3, on ollut käytössä vuosikausia ilman mitään ajuriongelmia, käytän myös Win10:ä.

Kerro samalla mikä m.2 ssd sinulla on?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Kertoisitko, mikä ongelma oli, että ajureiden kanssa piti taistella?
Minulla tuo sama emo, Z97X-Gaming 3, on ollut käytössä vuosikausia ilman mitään ajuriongelmia, käytän myös Win10:ä.

Kerro samalla mikä m.2 ssd sinulla on?
Joitakin kertoja Win10 kaatui ja useamman kerran äänet "lagasi" esim Tidalia käyttäessä. Myös joitain kertoja Vivaldi "jähmettyi" ja tällöin Windows ei reagoinut hiireen tai näppikseen. Kokeilin eri nvidian ajureita ja kokeilin myös disabloida ylimääräiset äänilähdöt, ei auttanut. Veikkaan että emolevy on ollut jo rikki kun sain sen. M.2 ssd:tä en ollut vielä ehtinyt hankkia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 546
Eiköhän tuo lankku ole sökö? Onko vääntyneitä pinnejä soketissa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 939
Selvä tapaus, noita piikkejä on joku vielä yrittänyt oikoa. Oletko ostanut käytettynä täysin priimana?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Selvä tapaus, noita piikkejä on joku vielä yrittänyt oikoa. Oletko ostanut käytettynä täysin priimana?
Sain käytettynä ilmaiseksi eli taloudellista vahinkoa ei tullut, ainoastaan hermot taisivat mennä pari kertaa. Kiitos kaikille jeesistä!
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 567
Viestejä
4 166 631
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom