Windows 10 ja tuore asennus XBox pelien hallintaa varten - Store tiliin kirjautumissongelma

Liittynyt
15.08.2024
Viestejä
37
Mikä tätä XBox ja tiliin kirjautumisen kanssa ongelmaan stoppaavaan ongelman kierto. Kun Mulla on Microsoft tilissä tilaus tuolle PC GamePass kuukausipaketille kun oletin ja halusin kokeilla vaikka Diablo4 viimein.

Homma kaatuu heti alkuunsa kun tuo XBox aplikaatio Microsoft tiliin kirjautumisessa sanoo virheen että puhaisessa ylälaidassa lilluvassa virhepaneelissa sanoen

"We couldn't sign into your Microsoft Account"
"There seems to be a problem with your Store account"

Tarjoaa sulukruksin ja "Fix Now" napin ja Fix Now pulauttaa näkyviin viestin

"Confirm the account you use for purchases"
"A recent change in your machine requires you to log in into
"your Microsoft Store account again"

Ja naput Close ja Continue

Tökkäämällä Continue rusauttaa vähäm laikkaa ja siis näyttää pintapuolisesti ok

XBox hallintaikkunan vas ylänurkassa näkyy että olen kirjautunut sisään eli näyttää tilin nimen jossa lukee siis tuo "Moonlite72#7639"

Tuo yläosan näyttää kokoajan tuota punapohjaista virhettä että "We could'nt sign into your Microsoft account" ja sen kirjaus Fix Me option. Ja ruljanssi ei korjaa mitään.

Eli oleko vai enkö olenko sisällä tilissäni mikä pitäisi olla kunnossa koska tilin tunniste näkyy XBox ikkunan vas ylänurkassa vaikka tuo punainen Fix Me korjausoption tarjoama korjausoptio haluaa kokokajan tuon virheen ja korjauksen tarjoaminen mutta se ei korjaa mitään.

Tilillä on PC GamePass tilaus mutta tuo XBox PC aplikaatio ei tunnista tilausta ja XBox hallinta valittaa aina tuosta Store accounttiin kirjautumisongelmasta mutta silti XBox appi näyttää kulmassa sen tilin tiedot.

Tässä ei ole paljoa keinoja toimia mutta onko tää tuttu ongelma. Ois ihan kiva saada toimimaan ninii pääsee kokeilee noita kiinnostavia pelejä. Vaikka tuo XBOx halluntasofta näyttää että tili on kirjautunut niin pelejä ei voi asentaa koska ei tunnista tilaustani eli tili on jotenkin solmussa ja kirjautuminen tai käyttöön otto ei ole mennut jotenkin loppuun asti. Muistelenkin vuosia takaperin käyttäneeni tätä XBox launcheria edellisen koneeni kanssa ja totesin sen bugiseksi ja hitaaksi kikkareeksi ja nyt tää ei perkele suostu toimimaan niinku pitää MS Tilini kanssa joka sisältää GamePass tilauksen aktiivisena softan sitä kuitenkaan huomaamatta.

Tässä on joku muukin virhe, kun yritän asentaa jonkun tilauksen tukeman pelin niin koska XBox hallinta ei ole omasta mielestään kirjautunut (vaikka vas ylänurkka mulle selkeesti niin kertoo) Store tiliin oikein ja peliä selaillessa "Install" nappi on poistettu käytöstä eli viittaa että tili ei ole oikein loppuun asti mennyt käyttöön. Lisäksi pelin asennusnappin alapuolella näkyy kaikissa peleissä mitä yritän mennä asentamaan että

"We weren't able to load all options. Close the app,
"Then try again"

Mutta sulkeminen ja avaaminen eikä XBox appista tililta ulos kirjautuminen ja takaisin sisälle kirjautuminen korjaa mitään vaan tuo sama "Fix Me" optio näkyy ja tili ei toimi niinkuin pitäisi eli GamePass tilaus ei näy tai toimi että voisi asentaa mitään tuota kautta.

Tämmöstä paskaako nää moderin pelaajan halluitapalvelut on ja kun korjausoperaatio ei tee mitä pitää tulee vaan sama kirjautusmisongelma ilmoitus korjausnapin kanssa joka ei sano mitää tekee tai tekikö mitään korjaustoimenpiteitä. Eli päätelmä että mahdollisimman automaattiseksi tehty korjaustoiminto tekee omasta mielestään kaiken eikä edes viitsi antaa käyttäjän hallita noita asetuksia millään manuaalisilla keinoilla. Tää on jotenkin masentavaa vuonna 2024. Kohta tekoäly tekee puolestsi päätöksen käyttiksen päivittämisestä uusimpaan versioon koska uskoo sen omatoimisesti olevan sulle parempi vaihtoehto koska uudempi." Jättäkää mulle keinot korjata homma käsin jos ei automaatio tee mitä lupaa ilman optiota hallita operaation tapahtumia tai tietää logista tekikö se mitään joka olisi voinut korjata. Tää ei nyt vaan tee niinku pitäs lähtee toimimaan.

Kiitos kaikesta avusta. Kippis ja kumarrus :)
 
Sama ongelma vaivasi itseänikin pitkään, ja löysin ratkaisun jokunen päivä sitten.

Vasemmasta yläkulmasta klikkaus nimimerkistä ja sen jälkeen asetukset.

Tili-kohdan alla löytyy seuraava täppä, tuota kun käyttää pois ja laittaa uudestaan päälle, kysyy sovellus kirjautumistietoja, jonka jälkeen se ei enää herjaa virhettä.

1725013506623.png
 
En osaa auttaa, mutta halusin vaan sanoa että et ole yksin näiden ongelmien kanssa. Itselläkin on tuon tilin kirjautumisen kanssa ongelmia lähes joka kerta kun tuota xbox sovellusta käytän. Itsellä se korjaa nappii tekee sentään jotakin ja sen jälkeen pääsen gamepass pelejä pelaamaan. Mulla teki tuota sekä vanhassa koneessa, että täysin uudessa koneessa puhtaalla W11 asennuksella. On kyllä yksi surkeimpia sovelluksia tuo xbox app. Steam toimii kuin junan vessa vuodesta toiseen ja koneella kuin koneella.
 
On kyllä melko kikkare of pelienhallinta-softaksi kun ei pääse lataamaan pelejä kun softa ei saa tiliä käytettyä jostain XBox appin puolella. No DiabloIV asentu ja pelattavissa Battle.NETin kautta sieltä launcerista peli ite. Ja kun tuo hemmetin korjausoperaatiota tai raporttia mikä nyt on oikeasti niin päin prenklaa että ei nayttää sitä missä arvo on väärin, oiskohan rekisterissä jotan tunauksia jotka on nyt jostain syystä väärissä arvoissa. TAHDON KÄYTTÖÖNI GamePass tilauksen tilissäni ja pelaamaan tilaukseni tarjoamaa valikoimaa ajan vietettä.
 
Kannattaa nyt tarkistaa rauta- ja yhteensopivuusongelmat. Mulla tuli tuota: "We couldn't sign into your Microsoft Account" "There seems to be a problem with your Store account" viestiä jokaisen xbox -sovelluksen käynnistyskerralla ja oli suunnattomasti ongelmia saada asia korjattua (korjaus kesti uudelleenkäynnistyksen verran), kunnes vaihdoin koneeseen muistit ja ongelmat katosivat sen sileän tien. Muistit toimivat toisessa koneessa ongelmitta, mutta AMD -paketti (asuksen emolevy) ei ilmeisesti niistä tykännyt, eikä ns. muistiongelmia näyttänyt esiintyvän kuin tuon kyseisen sovelluksen kanssa. Joten mene ja tiedä.
 
Kannattaa nyt tarkistaa rauta- ja yhteensopivuusongelmat. Mulla tuli tuota: "We couldn't sign into your Microsoft Account" "There seems to be a problem with your Store account" viestiä jokaisen xbox -sovelluksen käynnistyskerralla ja oli suunnattomasti ongelmia saada asia korjattua (korjaus kesti uudelleenkäynnistyksen verran), kunnes vaihdoin koneeseen muistit ja ongelmat katosivat sen sileän tien. Muistit toimivat toisessa koneessa ongelmitta, mutta AMD -paketti (asuksen emolevy) ei ilmeisesti niistä tykännyt, eikä ns. muistiongelmia näyttänyt esiintyvän kuin tuon kyseisen sovelluksen kanssa. Joten mene ja tiedä.
Kuulostaa kyllä melko kummalliselta muistiongelmalta jos xbox sovellus on ainoa missä ongelmia esiintyy. Itselläkin tuota aivan samaa ongelmaa esiintyy välillä joka käynnistyskerralla ja välillä harvemmin. Laitoin nyt @schimanski neuvon käyttöön niin saa nähdä pysyykö tuo ongelma pois vai ei. En kyllä tuon yhden surkean sovelluksen takia ala uusia muistikittejä hankkimaan ja kokeilemaan.
 
Täälläkin on kärsitty samasta ongelmasta, mutta mulla auttoi alla oleva video, jonka kohdasta 5.53 säädellään hieman koneen Services/palvelut asetuksia. Tämä ei ole kummonen homma, mutta alkoi toimimaan. Ihan täydellisesti se ei toimi kuitenkaan ja GamePass herjaa satunnaisesti sitä ongelmaa, muttei kuitenkaan enää päivittäin kuten aiemmin.
Kävin läpi nuo kaikki toimenpiteet videon alusta asti, mutta viimein tuon services säädön jälkeen homma alkoi pelittämään.

 
Kuulostaa kyllä melko kummalliselta muistiongelmalta jos xbox sovellus on ainoa missä ongelmia esiintyy. Itselläkin tuota aivan samaa ongelmaa esiintyy välillä joka käynnistyskerralla ja välillä harvemmin. Laitoin nyt @schimanski neuvon käyttöön niin saa nähdä pysyykö tuo ongelma pois vai ei. En kyllä tuon yhden surkean sovelluksen takia ala uusia muistikittejä hankkimaan ja kokeilemaan.
Elin tämän ongelman kanssa, kunnes noin 3-4kk sitten tuplasin pääkoneen muistit ja en halunnut sekoittaa eri valmistajien tai edes saman valmistajan kittejä keskenään. Tämän vaihdon jälkeen minulla ei ole tullut tuota ilmoitusta kertaakaan, mikä ennen tuli jokaisen xbox -sovelluksen käynnistyksen kohdalla, ainoa muutos koneessa oli ainoastaan tuo muistikitti. Joten pidän suht'koht suurena todennäköisyytenä sitä, että jostain syystä esimerkiksi emolevy tai jokin muu komponentti ei tykännyt tuosta kitistä ja xbox -sovellus jostain syystä reagoi muisti- tai yhteensopivuusongelmiin herkemmin.

Nyt tämä vanha muistikitti on kiinni toisessa koneessa (intel alustassa) ja xbox -sovellus ei herjaa mitään virheitä, joten yhteensopivuusongelmien todennäköisyys on entistä suurempi.
 
Viimeksi muokattu:
Elin tämän ongelman kanssa, kunnes noin 3-4kk sitten tuplasin pääkoneen muistit ja en halunnut sekoittaa eri valmistajien tai edes saman valmistajan kittejä keskenään. Tämän vaihdon jälkeen minulla ei ole tullut tuota ilmoitusta kertaakaan, mikä ennen tuli jokaisen xbox -sovelluksen käynnistyksen kohdalla, ainoa muutos koneessa oli ainoastaan tuo muistikitti. Joten pidän suht'koht suurena todennäköisyytenä sitä, että jostain syystä esimerkiksi emolevy tai jokin muu komponentti ei tykännyt tuosta kitistä ja xbox -sovellus jostain syystä reagoi muisti- tai yhteensopivuusongelmiin herkemmin.

Nyt tämä vanha muistikitti on kiinni toisessa koneessa (intel alustassa) ja xbox -sovellus ei herjaa mitään virheitä, joten yhteensopivuusongelmien todennäköisyys on entistä suurempi.
Hyvä että ongelmat ratkesivat muistit vaihtamalla, mutta syypäänä ongelmiin pitäisin silti enemmän microsoftia. Kyllä siellä on varmasti jokin vika ohjelmoinnissa jos muistit toimivat kaikkien muiden sovellusten kanssa oikein, mutta eivät tämän yhden.
 
Itsekin sain noita palveluita ja niiden jälkeensä jättämiä jälkiä siivoillen ja korjaillen sen usean päivän jälkeen toimintaan. En tarkkaan muista mitä kaikkea tuli kokeiltua mutta ensin lähti ongelma MS-tiliin kirjautumisen kanssa tuoden tilalle sen että pelien lataus tökkäsi alkujaan toiseen virheeseen hienolla viestillä "Something unexpected has happened" ilman mitään vinkkiä mitä on vialla. Onneksi hakemalla viestissä mainittua virhekoodia vastaus löytyi ja komentorivillä pääkäyttäjänä Gaming Services palveluiden poistaminen ja pakottaminen uudelleen asennukseen XBox sovelluksen käynnistyessä korjasi sitten tuonkin ja nyt homma viimein toimii. Useita päiviä siihen tosin meni. Muistelen että aina tämän sovelluksen kanssa on ollut jonkinasteisia ongelmia joiden kanssa tapellessa on hauskanpitoon pääsy muuttunut lähinnä vitutuksen puolelle. No toivotaan että ei heti mene uudestaan rikki.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 752
Viestejä
4 494 913
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom