Windows 10 Digitaali lisenssi ei aktivoidu

Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
220
Siirryin uuteen masiinaan ja jostain syystä ei ota aktivointia mitenkään. Kokeiltu troubleshootteri ja ne. Alkuperäistä avainta ei ole kun se muuttu digitaaliseksi windows 10 päivityksen myötä.

Mitä tässä nyt voi sitten tehdä kun ei tuonne microsoftille voi edes soittaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
220
Viimiset 2 tuntia googlettanu itekkin tuota mutta ei vaan millään taho saada toimimaan.. Microsoft tilihän on sama kuin vanhassa mutta ei anna troubleshootterista valita tätä uutta konetta kun valitsee sen hardwaren muutoksen
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Mulla vaihtui emolevy ja windows aktivointi ei toiminut uudella emolevyllä. Microsoft storessa näkyi että olen ostanut aidon windowsin heiltä, mutta microsoft tilillä sitä ei näkynyt eikä sitä sinne saannut.

Soitin microsoftin tukeen ja he yritti 20min saada toimimaan kunnes luovuttivat ja antoivat uuden avaimen mulle ja se aktivoitui heti kun siinä sen samalla aktoivoivat ja näkyy nyt myös siellä microsoft tilillä oikein.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 174
Itse vaihdoin tossa kesällä emon ja prosessorin uudempaan, niin win10 ei edes kysellyt mitään aktivointia vaan toimi suoraan ja on aktivoitu... :confused2:
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
196
Mä vaihoin emon+prossun just, oli W10 Pro Retail, joka oli päivitetty W7 Pro Retailista. En poistanu aktivointii mitenkää vanhasta, vaan kokeilin tolla vanhalla W7 Pro koodilla aktivointii ja meni läpi.

Oliks sul @Markkees retail vai OEM tuo W10? Voit kattoo vanhasta windows-asennuksesta: CMD adminina->slmgr -dli ->Descriptionissa joko OEM tai Retail channel. Ero tärkeä koska OEM:ia ei voi siirtää uuteen koneeseen.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 948
Siirryin uuteen masiinaan ja jostain syystä ei ota aktivointia mitenkään. Kokeiltu troubleshootteri ja ne. Alkuperäistä avainta ei ole kun se muuttu digitaaliseksi windows 10 päivityksen myötä.

Mitä tässä nyt voi sitten tehdä kun ei tuonne microsoftille voi edes soittaa.
Onko sulla se aiemman Windows version koodi vielä tallessa? Ongelma tuossa on se, että kaikki ilmaiseksi päivittyneet koneet sai geneerisen lisenssi avaimen jolla se Windows 10 aktivoituu siinä päivitetyssä koneessa (eli kaikkilla sama lisenssi avain, pro ja home versioilla eri). Ilman sitä aiemman Windows version avainta et saa siirrettyä luultavastikkaan uuteen koneeseen sitä. Ja kuten yllä mainittu ei saa olla OEM lisenssi.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
220
Mä vaihoin emon+prossun just, oli W10 Pro Retail, joka oli päivitetty W7 Pro Retailista. En poistanu aktivointii mitenkää vanhasta, vaan kokeilin tolla vanhalla W7 Pro koodilla aktivointii ja meni läpi.

Oliks sul @Markkees retail vai OEM tuo W10? Voit kattoo vanhasta windows-asennuksesta: CMD adminina->slmgr -dli ->Descriptionissa joko OEM tai Retail channel. Ero tärkeä koska OEM:ia ei voi siirtää uuteen koneeseen.
Retail avain tuo oli aikoinaan. Vanhaa avainta ei ole tallessa kun luulin että toimisi.... Kai se pitää sitten alkaa ettiä halpaa avainta tuolle
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
115
Se on lataus versiosta kiinni siis jos yrität väärällä versiolla asentaa kokoonpanoon ei hyväksy mikä sulla microsoft tilillä oleva versio windows käyttöjärjestelmä siis lataat retail version olevan asennuksen.

Itse olen asentanut jonkun version ja sitten aktivoinnut sen niin se korjannut sen automaatisesti, kunhan muut ehdot täyttyy.
 

Jager65

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
303
Itsellä vaikka olen vaihdellut konetta ja kovalevyjä niin microsoft tilillä asentuu edellisen vanhan koneen Win10:pin päälle, eikä kysele sen enempää kumma kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 336
Viestejä
4 157 587
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom