Windows 10 Creator's Update toimivasti tyhjälle levylle

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
226
Asentelin eilen Windows 10 Pro:n uuteen kokoonpanoon USB-tikulta ja työpöydällä jossain vaiheessa huomasin, että ohjelmat joista aukeaa internetiin joku sivu menevät jumiin ja kestää todella kauan että se sivu ja selain aukeavat. Samaan aikaan voit kuitenkin itse avata uuden selainikkunan ja syöttää sinne sen samaisen urlin ja katsoa sisältöä.

Samalla kun jumitus tapahtuu prosessorin kuorma kasvaa "state repository service" jauhaa jotain.

Redditissa oli viittaus edgen korjaukseen:
Edge ei ollut edes oletusselaimena, eikä tuo auttanut. Kokeilin myös vaihtaa oletusselainta chromen, firefoxin ja edgen välillä. Sama ongelma.

Kokeilin täältä powershell rimpsua joka on 2 sivulla threadissa:
Clean install of Fall Creators Update and State Repository Service - Windows 10 Forums
Ei auttanut.

Täältä useampia eri korjauksia:
State Repository Service High CPU Usage in Fall Creators Update » Winhelponline
Mikään ei auttanut. Kokeilin myös luoda uuden paikallisen tilin winkkariin, mutta sama ongelma oli siinäkin.

Eli seuraavaksi varmaan sitten uudelleenasennusyritys ilman verkkokaapelia asennuksen aikana. En ehdi tänään vaan kokeilemaan, jää huomiselle.

Eikö tätä ole tosissaan vielä muilla tullut eteen? :confused:
Outoa kun ei löydy selkeää ja toimivaa ratkaisua vaikka uhreja löytyy maailmalta. :facepalm:

Joku tuolla mietti että olisiko regional settingseista jotenkin kiinni. Asensin itse American English winkkarin, mutta regional/keyboard asetukset on Finnish.
Winkkarin latasin Windows Media Creation toolilla eilen ja se on tosissaan tuo uusin mahdollinen versio ja siinä tuo ongelma juuri esiintyy.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
S Y N T H W A V E
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
7 064
Asentelin eilen Windows 10 Pro:n uuteen kokoonpanoon USB-tikulta ja työpöydällä jossain vaiheessa huomasin, että ohjelmat joista aukeaa internetiin joku sivu menevät jumiin ja kestää todella kauan että se sivu ja selain aukeavat. Samaan aikaan voit kuitenkin itse avata uuden selainikkunan ja syöttää sinne sen samaisen urlin ja katsoa sisältöä.

Samalla kun jumitus tapahtuu prosessorin kuorma kasvaa "state repository service" jauhaa jotain.

Redditissa oli viittaus edgen korjaukseen:
Edge ei ollut edes oletusselaimena, eikä tuo auttanut. Kokeilin myös vaihtaa oletusselainta chromen, firefoxin ja edgen välillä. Sama ongelma.

Kokeilin täältä powershell rimpsua joka on 2 sivulla threadissa:
Clean install of Fall Creators Update and State Repository Service - Windows 10 Forums
Ei auttanut.

Täältä useampia eri korjauksia:
State Repository Service High CPU Usage in Fall Creators Update » Winhelponline
Mikään ei auttanut. Kokeilin myös luoda uuden paikallisen tilin winkkariin, mutta sama ongelma oli siinäkin.

Eli seuraavaksi varmaan sitten uudelleenasennusyritys ilman verkkokaapelia asennuksen aikana. En ehdi tänään vaan kokeilemaan, jää huomiselle.

Eikö tätä ole tosissaan vielä muilla tullut eteen? :confused:
Outoa kun ei löydy selkeää ja toimivaa ratkaisua vaikka uhreja löytyy maailmalta. :facepalm:

Joku tuolla mietti että olisiko regional settingseista jotenkin kiinni. Asensin itse American English winkkarin, mutta regional/keyboard asetukset on Finnish.
Winkkarin latasin Windows Media Creation toolilla eilen ja se on tosissaan tuo uusin mahdollinen versio ja siinä tuo ongelma juuri esiintyy.
Addressed issue where Microsoft Edge cannot create a WARP support process and appears to stop responding for up to 3 seconds during a wait timeout. During the timeout period, users cannot navigate or interact with the requested page.
Jos tuo aiheuttala niin uusimmat päivitykset saattaa korjata.
 

JTP

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
52
Jumitus koskee muitakin ohjelmia ja on lähempänä 30:a sekuntia kuin kolmea. Mutta itse itseäni lainaten toisesta viestiketjusta:
JTP sanoi:
Toinen vaihtoehto on asentaa koko roska uusiksi ja kytkeä verkkopiuha vasta asennuksen jälkeen (WTF?), kun Windows haluaa verkkoyhteyden. Mulla oli sama ongelma ja ainakin jälkimmäinen vaihtoehto mielenkiintoista kyllä toimii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
226
Jumitus koskee muitakin ohjelmia ja on lähempänä 30:a sekuntia kuin kolmea. Mutta itse itseäni lainaten toisesta viestiketjusta:
Joo se jumitus on ainakin noin 30 sekuntia.

Nyt tää windows on jotenkin korjautunut sitten itsestään, toimii :confused:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 211
Viestejä
4 330 640
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom