windows 10 blue screen jatkuvasti

Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
16
elikkäs pyysin täältä aikaisemmin apua ja asensin windowsin uudelleen, mutta viimeiset pari päivää on tullut jatkuvasti pelatessa blue screeni, joka ei liiku 0% ylöspäin. Virhekoodit vaihtelevat ja niitä on mm. kernel_security_check_failure, irql_not_less_or_equal, system_service_exception, memory_management_failure. Mitä minun pitäisi tehdä, olen tällä hetkellä ihan avuton, koska virhekoodeja on niin monia. Viimeisin stopkoodi on kernel security check failure, ja sitä ennen kone ei tunnistanut c: levyäni eli ssd:tä ja windows "korjasi" sen. Olen myös kuullut että ongelmana voisi olla ramit, mutta siitä en ole varma. Kävin biosissa ja se kyllä tunnisti molemmat. Kaikki apu olisi tarpeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 570
Hiukan tuo kyllä muisti probleemalta vaikuttaa....lataa hci memtest tai karhusoftin ramtest ja kokeile tuleeko virheitä.joku 2000% pitäisi ainakin mennä ilman virheitä että riittävän vakaat. Ja kokeile nyt vaikka aluksi laittaa muistit vakioksi jos sulla kellotettuna noi tuohon 3000mhz...
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
16
elikkä jos pistän biosist muistit autolle nii ovat sitten vakiot? Mutta jos ei pysty ylikellottaa niin kannattaako vain palauttaa ramit?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 106
elikkäs pyysin täältä aikaisemmin apua ja asensin windowsin uudelleen, mutta viimeiset pari päivää on tullut jatkuvasti pelatessa blue screeni, joka ei liiku 0% ylöspäin. Virhekoodit vaihtelevat ja niitä on mm. kernel_security_check_failure, irql_not_less_or_equal, system_service_exception, memory_management_failure. Mitä minun pitäisi tehdä, olen tällä hetkellä ihan avuton, koska virhekoodeja on niin monia. Viimeisin stopkoodi on kernel security check failure, ja sitä ennen kone ei tunnistanut c: levyäni eli ssd:tä ja windows "korjasi" sen. Olen myös kuullut että ongelmana voisi olla ramit, mutta siitä en ole varma. Kävin biosissa ja se kyllä tunnisti molemmat. Kaikki apu olisi tarpeen.
Pistä kellotukset normiksi ja asenna windows uusiksi, jos vielä tulee ongelmia on vikaa.
Kyllä epävakaa kellotus sekoittaa kaiken.
Ryzen myös nirsoilee muistien kanssa, joten bios oltava ajan tasalla.
Sekoilun jälkeen kannattaa windows asentaa kokonaan uusiksi.

Support For B450 TOMAHAWK | Motherboard - The world leader in motherboard design | MSI Global
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
347
Mullakin alkoi bios päivityksen jälkeen tulemaan bluescreeniä muistin takia. Suosittelen myös asettamaan kaikki biosin asetukset oletusarvoihin ja kokeilemaan uudestaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 106
Mullakin alkoi bios päivityksen jälkeen tulemaan bluescreeniä muistin takia. Suosittelen myös asettamaan kaikki biosin asetukset oletusarvoihin ja kokeilemaan uudestaan.
Se on nykyään aika tavallista että kannattaa ladata biosin defaultit.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 171
Viestejä
4 325 157
Jäsenet
72 172
Uusin jäsen
festhoos

Hinta.fi

Ylös Bottom