Ratkaistu Windows 10 asennus

Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
49
Kasasin itselle uuden koneen ja ostin vielä lisäksi windows 10 lisenssin sillä vanha windows 7 ei suostunut asentumaan. Yritän siis usb tikusta asentaa.

Ongelma tuli liitetyn kuvan muodossa kun valitsee windows 64bit tai 32bit.
Hal.dll tiedosto puuttuu ja valittavana valikossa ei ole "language settings" ennen tätä.

MB on asus rig strix z390-f ja SSD virkaa toimittaa Kingston 240GB A1000 SSD-levy, M.2 2280. Olen myös kokeillut sitä Samsungin evo 860 ssd:lle.

CF9DEEEE-BAD7-4149-9A7D-B5C655849C64.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 956
Käyttöjärjestelmä pitää käynnistää suoraan asennusmedialta, josta asennus alkaa käynnistyksen yhteydessä.
Miten yritit käynnistää asennuksen?

edit: onko asennusmedia itse tehty vai valmiina hankittu?
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
49
Käyttöjärjestelmä pitää käynnistää suoraan asennusmedialta, josta asennus alkaa käynnistyksen yhteydessä.
Miten yritit käynnistää asennuksen?

edit: onko asennusmedia itse tehty vai valmiina hankittu?
Windows usb tikku ostettu ihan Gigantista. Ja olen biosista vaihtanut jo boottijärjestystä laittaakseni usb tikun ensimmäiseksi.

Yritin käynnistää asennuksen ihan biosista valitsemalla usb tikun ensisijaiseksi boot vaihtoehdoksi.
 

PyleP

NOSTO
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 066
ja toki siis meet Gigantiin vaihtamaan tuon tikun toimivaan:hammer:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 956
Käynnistä "käynnistysvalikosta" (Boot menu) USB-tikulta, älä laita tikkua biossissa ekana käynnistyväksi, koska aloittaa uuden asennuskierroksen ensi käynnistyksen jälkeen. Laita se levy ekaksi biossissa, jolle käyttöjärjestelmän asennat.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
49
Käynnistä "käynnistysvalikosta" (Boot menu) USB-tikulta, älä laita tikkua biossissa ekana käynnistyväksi, koska aloittaa uuden asennuskierroksen ensi käynnistyksen jälkeen. Laita se levy ekaksi biossissa, jolle käyttöjärjestelmän asennat.
Kokeiltu tuotakin samalla lopputuloksella. Mutta laitan levyn ensimmäiseksi kun seuraavaksi kokeilen!
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Onko siis tikkusi se Windowsin mukana tuleva tikku vai normaali usb tikku, johon on ladattu windowsin asennusmedia?

Itse kun kasasin oman pömpelin, niin tuo windowsin oma tikku oli rikki, eikä windows asentunut hyvin. Kannattaa suosiolla ostaa tikku ja asentaa sille se asennusmedia.
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
49
Onko siis tikkusi se Windowsin mukana tuleva tikku vai normaali usb tikku, johon on ladattu windowsin asennusmedia?

Itse kun kasasin oman pömpelin, niin tuo windowsin oma tikku oli rikki, eikä windows asentunut hyvin. Kannattaa suosiolla ostaa tikku ja asentaa sille se asennusmedia.
On se Windowsin mukana tuleva tikku. Koitan Gigantista vaihtaa ja jos sekää ei toimi niin koitan sitten väsätä oman.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 956
Jos sinulla on toinen kone käytettävissä, niin voit ladata itse asennusmedian USB-tikulle, jota suosittelenkin. Silloin saat varmasti viimeisen versiopäivityksen (uusimman version), eikä koneen tarvitse heti alkaa päivittää viimeistä versiopäöivitystä.
Lataa Windows 10
 
Liittynyt
12.11.2018
Viestejä
49
Dodiin, kiitokset kaikille. Kävin hakemassa uuden tikun ja homma toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 956
Mikä järjestelmän versio ja koontiversio siinä on?
Ne löytyy: Asetukset -> Järjestelmä -> Tietoja
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 956
Eli koneessasi on viime kevään versio nyt.
Olisit tehnyt tuon asennumedian itse lataamalla suoraan Mictosoftilta uusimman 1809 version, jonka koontiversio on 17763,134.
Nyt sinulle on vielä tulossa tuo suuri syksyn päivitys, joka käytännössä asentaa kaikki uudelleen.

Käytännössä aina, kun käyttöjärjestelmän asentaa, kannattaa ladata uusin (viimeisin) versio.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
83
Kun on koneella sopivasti joutoaikaa menee tuonne Windows 10 ja klikkaa "Päivitä nyt" ja asia hoituu n. tunnissa ja koneella on 1809.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 665
Viestejä
4 292 227
Jäsenet
71 686
Uusin jäsen
Bliblop

Hinta.fi

Ylös Bottom