Windows 10 aktivointi emolevyn vaihdon jälkeen

Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
44
Moikka,

Windowsin aktivoinnin kanssa tuli murheita nyt kun tuo emolevy meni vaihtoon socketin hajoamisen jälkeen.

Onko mahdollista aktivoida Windows uudestaan ilman Microsoft-tiliä? Windows on aktivoitu tuolle hajonneelle emolevylle ja sitä ei enää saa käyntiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 405
Moikka,

Windowsin aktivoinnin kanssa tuli murheita nyt kun tuo emolevy meni vaihtoon socketin hajoamisen jälkeen.

Onko mahdollista aktivoida Windows uudestaan ilman Microsoft-tiliä? Windows on aktivoitu tuolle hajonneelle emolevylle ja sitä ei enää saa käyntiin.
Ei onnistu, kovalevy ja emolevyn vaihdon yhteydessä täytyy hommata uusi lisenssi lasketaan ns uudeksi koneeksi. Tietysti jos löytyy retail lisenssi eikä oem. Eipä nuo parista eurosta pariin kymppiin enempää maksa.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
2 055
Meillä on moneen koneeseen onnistunut kyllä aktivointi vaikka on tullut täysin uusi kone.

Vanhassa koneessa pitää olla linkitetty Microsoft -tiliin.

Uusi kone paikoilleen -> asennus -> teet asennuksen ilman cd -avainta.

Tulee herja käynnistyksessä, että CD avain puuttuu -> kirjaudu Microsoft -tiliä käyttäen.

Tässä vielä Support sivuston selitys W10 aktivoinnista.
Reactivating Windows 10 after a hardware change
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 526
Mutta jos ei tiliä niin vaatii sitten soiton intiaan jos varmistus tarvitaan? En ole koskaan pitänyt konetta ms-tilissä. Ja onhan niiden intialaisten englannin mongerrus aika hirveää, kun pitäisi saada selvää mitä ne siellä puhuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 805
Yllätyin kuukausi sitten, että Windowsini tarra onkin OEM eikä Retail. Sen asentaminen on onnistunut ilman kikkailuja ja soittoja ainakin kahteen kokoonpanoon sen jälkeen kun alkuperäisen poistin käytöstä. Alkuperäinen kokoonpano oli joku HP-paketti vuodelta 2009 ja silloinen Windows 7.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Jos ilman MS-tiliä on OEM-lisenssi ja vaihtaa siihen emolevystä lähtien ns. kaiken. Niin onko tosiaan niin että pitää hommata uusi lisenssi. Ainakin verkkokaupassa sanottiin että ei tarvitse.
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
421
Minulla on yhdessä mikrossa Windows 10, jonka olin saanut Windows 7:n tilalle vuonna 2015 tai 2016, kun tuli ne ilmaiset Windows 10 -päivitykset.
Siitä ei saanut siirrettyä lisenssiä Microsoft -tilinkään kanssa.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Kun olis koneen uusiminen tässä teon alla ja windows 8:n levyke ja koodi niin eipä se taida sitten onnistua enää. 6 vuotta sitten se kyllä onnistui OEM-lisenssillä siirtää ihan uuteen koneeseen vanhasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Mutta jos ei tiliä niin vaatii sitten soiton intiaan jos varmistus tarvitaan? En ole koskaan pitänyt konetta ms-tilissä. Ja onhan niiden intialaisten englannin mongerrus aika hirveää, kun pitäisi saada selvää mitä ne siellä puhuu.
Onhan tuonne aktivontikeskukseen suomen ilmainen 0800 numero ja asioida voi suomen kielellä, tällä numerolla olen suorittanut aktivoinnin.
Muistaakseni toimii niin, kun ei vastaa niihin näppäinkyselyihin, niin jonkin ajan kuluttua vastaa ihminen suomeksi päiväaikaan. Kokeile 0800 770 215
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Kun olis koneen uusiminen tässä teon alla ja windows 8:n levyke ja koodi niin eipä se taida sitten onnistua enää. 6 vuotta sitten se kyllä onnistui OEM-lisenssillä siirtää ihan uuteen koneeseen vanhasta.
Kyllä pitäisi onnistua. Jos se on aikaisemmin aktivoitu koneeseen tuolla avaimella, niin ei taida edes kysyä sitä. Jos kysyy niin kysely vaan ohitetaan, "Minulla ei ole tuoteavainta".

Toiseksi ei tuota kasia enää kannata asentaa, vaan kymppi aktivoituu edelleen kasi koneessa.

Uuteen koneeseen 10 aktivointi suoraan kasi tuotetunnuksella.?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Minulla on yhdessä mikrossa Windows 10, jonka olin saanut Windows 7:n tilalle vuonna 2015 tai 2016, kun tuli ne ilmaiset Windows 10 -päivitykset.
Siitä ei saanut siirrettyä lisenssiä Microsoft -tilinkään kanssa
Olen kyllä saanut noita ilmaisia siirrettyä, on sitten ollut OEM tai Retail, kun vaan on ollut rekisteröity MS-tilille.

Edit: Siirto tapahtuu aktivoinnin vianmäärityksellä, joka ohjaa Microsoft tilille ja sieltä valitaan, mikä lisenssi siirretään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Anteeksi nämä toistot, mutta vastauksia eri kysyjille, ettei mene sekaisin
En ole koskaan pitänyt konetta ms-tilissä.
Ei tarvitse pitää jatkuvasti MS-tilissä. Riittää, kun kerran sinne kirjautuu. Jonkin ajan kuluttua voi siirtyä takaisin käyttämään paikallista tiliä.
Kirjautuminen säilyy kirjautumisen jälkeen tilillä ja on täten siirrettävissä tilin avulla toiseen koneeseen aktivoinnin vianmäärityksellä.

Edit: Kirjautumalla selaimessa MS-tilille, voit tarkistaa kaikki Windows 10 lisenssit, mitä olet aktivoinut sinne: Microsoft-tili | Kirjaudu sisään tai luo oma tili nyt – Microsoft
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
421
Olen kyllä saanut noita ilmaisia siirrettyä, on sitten ollut OEM tai Retail, kun vaan on ollut rekisteröity MS-tilille.

Edit: Siirto tapahtuu aktivoinnin vianmäärityksellä, joka ohjaa Microsoft tilille ja sieltä valitaan, mikä lisenssi siirretään.
On muuten hyvinkin mahdollista, etten olllut yrittänyt kaikkea enää sen jälkeen, kun luin joltain Microsoftin sivulta vastauksia, ettei onnistuisi. Aktivoinnin vianmääristystä kuitenkin kokeilin, eikä toiminut niin kuin olisi pitänyt.
Sen mikron lisenssi oli ilmeisesti OEM ja esimerkiksi alla oleva linkki vuodelta 2015 kertoo, ettei siirtyisi
Sitten sai se lisenssi jäädä siihen vanhaan mikroon, joka on kyllä edelleen käyttökelpoinen muuten paitsi 4K-näytön kanssa tökkii.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 526
Itsellä XP:n erillisen lisennssin päälle päivitetty 7 ja myöhemmin 10. Vai olinko hannkinut 7:n ~10v sitten tms, en enää muista.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Mulla hajos aikanaan Emolevy ja Windowsin aktivointi ei onnistunut millään uudella emolevyllä, soitto microsoftille ja poistivat vanhan Windowsin ja antoivat uuden ja sillä lähti heti toimimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Itsellä XP:n erillisen lisennssin päälle päivitetty 7 ja myöhemmin 10. Vai olinko hannkinut 7:n ~10v sitten tms, en enää muista.
Todennäköisesti olit ostanut seiskan lisenssiin. Ilman sen lisenssiä ei voinut päivittää XP:stä seiskaan.
 
Liittynyt
31.08.2021
Viestejä
147
Itse vaihon hp koneeseen uuden emolevyn eli ostin gigabyten emon jimsiltä ja nakkasin osat siihen ja asentelin winukan uudestaan ja laiton saman käyttäjän ku aina ennenkin ja hyvin toimii.
Epäilin aluksi että toimiiko, mutta hyvin toimi. Nyt on tuaas varmempi noista ku oli kolmas kone minkä oikeastaan kokos alusta loppuun. Siksi päivitin emon että saa sen 5000 sarjan prossun jossain vaihees ja kiriämmät muistit.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 445
Viestejä
4 237 578
Jäsenet
71 209
Uusin jäsen
ttapio

Hinta.fi

Ylös Bottom