Päivitin emolevyn biosin ja sitten asensin Windows 10 uudelleen. Ennen noita kaikki toimi ongelmitta. Minulla on käytössä USB kautta Fiio k3 dac jossa on kiinni coaxial kaapelilla BTA30 ldac lähetin. Formatoinnin jälkeen huomasin heti häiriöitä kuten rätinää ja poksunaa. Emolevynä minulla on Asus tuf z370-plus gaming.
Testattuja asioita:
Formatoin koneen uudelleen
Poistin laitehallinnan kautta kaikki ääniin liittyvät ajurit (myös nvidian) ja asensin ne uudelleen
Testasin disable all enchantments ja yksityiskäyttötilasta molemmat täpät
Downgradesin Biosin siihen mikä oli minulla viimeksi ja paljon alempaan
Testasin ubuntulla ja siellä rätisee ihan järkyttävän paljon
Jos laitan BTA30 lähettimeni USB kautta kiinni jolloin se käyttää Aptx hd:ta äänet toimii normaalisti. Samoin jos laitan vanhan lähettimeni kiinni tietokoneen 3.5mm paikkaan ne toimii normaalisti. Testasin läppärissäni ja toimi ihan plug and play toi koko kombo eli k3 + bta30 joten ongelma on vain omassa koneessani. Nyt testasin niin, että laitoin ton K3 koneeseen kiinni ja vanhan Aptx HD lähettimen siihen kiinni 3.5mm liitännällä ja sekin vaikuttaa toimivan normaalisti. Kokeilin laittaa K3 + Bta30 niin että käyttää aptx hd:ta ja siinä tulee rätinää.
Testattuja asioita:
Formatoin koneen uudelleen
Poistin laitehallinnan kautta kaikki ääniin liittyvät ajurit (myös nvidian) ja asensin ne uudelleen
Testasin disable all enchantments ja yksityiskäyttötilasta molemmat täpät
Downgradesin Biosin siihen mikä oli minulla viimeksi ja paljon alempaan
Testasin ubuntulla ja siellä rätisee ihan järkyttävän paljon
Jos laitan BTA30 lähettimeni USB kautta kiinni jolloin se käyttää Aptx hd:ta äänet toimii normaalisti. Samoin jos laitan vanhan lähettimeni kiinni tietokoneen 3.5mm paikkaan ne toimii normaalisti. Testasin läppärissäni ja toimi ihan plug and play toi koko kombo eli k3 + bta30 joten ongelma on vain omassa koneessani. Nyt testasin niin, että laitoin ton K3 koneeseen kiinni ja vanhan Aptx HD lähettimen siihen kiinni 3.5mm liitännällä ja sekin vaikuttaa toimivan normaalisti. Kokeilin laittaa K3 + Bta30 niin että käyttää aptx hd:ta ja siinä tulee rätinää.
Viimeksi muokattu: