Windows 10 äänensäätö laite?

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Mulla on tällä hetkellä koneessa tämä:

https://www.amazon.co.uk/Avantree-B...&qid=1531233882&sr=8-1&keywords=avantree+leaf

Ainoat huonot ominaisuudet tuossa on lyhyt kantama ja se ettei se tue Aptx HD. Joten ostin tämän:

https://www.amazon.co.uk/Avantree-B...qid=1531233890&sr=8-1&keywords=avantree+oasis

Nyt kantama on täydellinen (Ei yhtään aluetta kämpässä missä ei kuuluisi virheettömästi) ja tukee kaikkea mitä tarvitsee. Uutena ongelmana se ettei kuulokkeeni Sony MDR-1000X äänensäätö enää toimi. En ottanut huomioon, että äänensäätö tietysti tapahtuu siinä laitteessa mistä ääni tulee vaikka itse kuulokkeissa säätö onkin. Mietin jo sellaista, että laittaisin tuon laitteen tietokone pöydälleni, mutta se ei onnistu, koska tarkoitus oli käyttää tuota myös telkkarini kanssa. Aloin etsimään Aptx HD tukevaa USB tikkua, mutta sellaisia ei ole yhtäkään joten paras ratkaisu mikä minulle tuli mieleen olisi joku Windows 10 tukeva äänensäätö painike.

Onko joku asia mitä en nyt ymmärrä tai osaa ottaa huomioon tai tuleeko jollain parempaa ratkaisua mieleen? Jos ei tule niin osaisiko joku suositella parasta laitetta tuohon hommaan? Kuitenkin jonkin verran tulee ääntä säädettyä kun pelailee tai netflixiä tmv. kattelee niin ei ole kovinkaan kätevä aina windowsin omaa säätöä käyttää varsinkin ohjaimella pelatessa tmv.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
226
En ainakaan itse vielä ymmärtänyt varmaksi koko systeemiäsi. Sonyn äänenvoimakkuudensäätökö toimi, kunnes ketjuun tuli tuo Oasis Plus mukaan? Normaalisti PC:llä ja Sonyn kuulokkeilla pitäisi olla yksi yhteinen volume, mitä voi säätää kummasta tahansa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
En ainakaan itse vielä ymmärtänyt varmaksi koko systeemiäsi. Sonyn äänenvoimakkuudensäätökö toimi, kunnes ketjuun tuli tuo Oasis Plus mukaan? Normaalisti PC:llä ja Sonyn kuulokkeilla pitäisi olla yksi yhteinen volume, mitä voi säätää kummasta tahansa.
Tuon USB tikun kanssa kun kuulokkeista säädin volumea se muutti windowsin äänenvoimakkuus asetusta. Tuon Oasis plussan kanssa kun koitan samaa niin kuulokkeet vain piippaa. Tosin kai näissä jonkin tason pieni sisäinen voimakkuuden säätö on kun mielestäni se ääni vähän muuttuu muttei läheskään tarpeeksi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
226
Saattaisi vielä auttaa apujen saannissa, jos kuvailet koko laiteketjun ja millä kukin laite on liitetty toisiinsa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Profiilin keskusyksikkö jonka emolevyn 3.5mm ulostuloon on liitetty Oasis Plus 3.5mm kaapelilla. Tarkoituksena on liittää myös TV optisella kaapelilla tuohon jossain vaiheessa. TV:n kanssahan tosin ei ole ongelmaa kun voi kaukosäätimestä muuttaa ääntä, mutta tietokoneen kanssa on ärsyttävää esim. videoita katsoessa tai pelatessa lähteä alt tabbailemaan äänen säädön takia.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
226
Eipä mulla taida olla hyviä arvauksia. Tässä huonoja: Muuttuuko kuulokkeen volume tai volumen säätö, jos emolevyn 3,5mm lähdön taso laitetaan puoleen väliin, onko merkitystä onko Oasis Plus TX tai Bypass -moodissa, vaikuttaako, jos kytket Oasisksen optisella emolevyyn.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Eipä mulla taida olla hyviä arvauksia. Tässä huonoja: Muuttuuko kuulokkeen volume tai volumen säätö, jos emolevyn 3,5mm lähdön taso laitetaan puoleen väliin, onko merkitystä onko Oasis Plus TX tai Bypass -moodissa, vaikuttaako, jos kytket Oasisksen optisella emolevyyn.
Selitin ilmeisesti asian huonosti. Siis kyllähän tuota ääntä saa säädettyä ihan windowsin asetuksista. Pitäisi vaan keksiä joku parempi tapa kun esim. pelatessa tai netflixiä katsoessa ei ole kovinkaan kätevää lähteä ääntä säätelemään tuolta kuvakkeesta vrt. siihen, että olisi joku erillinen vipu mikä tuon tekisi. Ilmeisesti myöskin jonkun näppäinyhdistelmän voisi tuohon tehdä joskin itse pitäisin erillisestä säätimestä enemmän.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
226
Selitin ilmeisesti asian huonosti. Siis kyllähän tuota ääntä saa säädettyä ihan windowsin asetuksista. Pitäisi vaan keksiä joku parempi tapa kun esim. pelatessa tai netflixiä katsoessa ei ole kovinkaan kätevää lähteä ääntä säätelemään tuolta kuvakkeesta vrt. siihen, että olisi joku erillinen vipu mikä tuon tekisi. Ilmeisesti myöskin jonkun näppäinyhdistelmän voisi tuohon tehdä joskin itse pitäisin erillisestä säätimestä enemmän.
Etkä selittänyt, kun nämä oli kokeiluja/keinoja, joilla koitettaisiin saada Sonyn kuulokkeiden volumen säätö pelaamaan myös Oasis Plussan kanssa. :)
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Sony MDR-1000X:t eivät AptX:n HD-versiota tue muutenkaan, eli ihan perus 5€ bluetoothtikku saavuttaa parhaan äänenlaadun tietokoneen kanssa. Sellaisella toimii myös äänenvoimakkuuden säätö kuulokkeista. LDAC on myös tuettu, mutta en ole sen tukea nähnyt kuin puhelimissa ja erillisissä musiikkisoittimissa.

Olethan myös varmasti kokeillut kuulokkeiden äänenvoimakkuussäädön ääripäät, siinä on kuitenkin monta kymmentä tasoa? Säätää voi nopeammin jättämällä sormen paikalleen pyyhkäisyn lopuksi. Voi toki olla, ettei laitteesi salli kuulokkeiden säätää äänenvoimakkuutta erikseen. Minunkin piti kaivaa puhelimestani piilotettu asetus, että puhelimen ja kuulokkeiden voimakkuudet pystyi säätämään erikseen (oli vain puhelimen 7 pykälää).

Yksi ratkaisu voisi olla säätää PC:n äänenvoimakkuutta siihen sopivan sovelluksen kautta, ikään kuin kaukosäätimellä. Vaatinee molempien laitteiden olla samassa lähiverkossa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
226
Tuo Oasis Plus tukee AVRCP:tä, eli Oasiksen tason säätö pitäisi onnistua suoraan Sonyn kuulokkeista. Sillä ehdotin mm. 3,5mm tason laskua, jos tuossa on joku vahvistus niin kovalla, että full scale tulee ulos Sonyn volumensäädöstä huolimatta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Sony MDR-1000X:t eivät AptX:n HD-versiota tue muutenkaan, eli ihan perus 5€ bluetoothtikku saavuttaa parhaan äänenlaadun tietokoneen kanssa. Sellaisella toimii myös äänenvoimakkuuden säätö kuulokkeista. LDAC on myös tuettu, mutta en ole sen tukea nähnyt kuin puhelimissa ja erillisissä musiikkisoittimissa.

Olethan myös varmasti kokeillut kuulokkeiden äänenvoimakkuussäädön ääripäät, siinä on kuitenkin monta kymmentä tasoa? Säätää voi nopeammin jättämällä sormen paikalleen pyyhkäisyn lopuksi. Voi toki olla, ettei laitteesi salli kuulokkeiden säätää äänenvoimakkuutta erikseen. Minunkin piti kaivaa puhelimestani piilotettu asetus, että puhelimen ja kuulokkeiden voimakkuudet pystyi säätämään erikseen (oli vain puhelimen 7 pykälää).

Yksi ratkaisu voisi olla säätää PC:n äänenvoimakkuutta siihen sopivan sovelluksen kautta, ikään kuin kaukosäätimellä. Vaatinee molempien laitteiden olla samassa lähiverkossa.
Unohdin nähtävästi tuohon kirjoittaa, että sitä varten siis lähdin ylipäätänsä vaihtamaan tuota tikkua pois, että ostan noista kuulokkeista tulleen uudemman mallin SONY WH-1000XM2 juurikin tuon AptX HD:n takia. Yhtään tikkua tuolla ominaisuudella ei ollut myynnissä joten tuo oli oikeastaan ainoa vaihtoehto. Tosin onhan tämä ihan mahtava laite kun kantomatka on niin pitkä ettei signaaliin saa mitään heikennystä vaikka menisin yläkerrassa olevaan saunaan kun tikku pätki jo viereisessä huoneessa.

Luulisi, että PC:lle olisi olemassa joku bluetooth äänensäädin tmv. Kuitenkin jonkin verran tuosta googlettemalla löytyi juttua kun muutkin kironneet vastaavassa tilanteessa samaa. Mulla on esim. Logitech K400 näppäimistö missä on täydelliset painikkeet tuohon niin vastaava systeemi olisi hieno ilman kaikkea muuta turhaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
Nyt se lähti toimimaan kun kokeilin. Saa tosin painaa enemmän kuin ennen. Ilmeisesti noita tasoja on paljon enemmän kuin windowsissa on. Mikähän on äänenlaadullisesti järkevin ratkaisu? Pitää Windowsissa 100% ja säätää kovuus kuulokkeista? Noin se muistaakseni ainakin daceissa toimii. Qaszernosilta hyvä vinkki tuosta pohjassa pitämisestä noissa kuulokkeissa. Yli vuoden olen käyttänyt eikä tullut mieleen, mutta pääasia, että nyt homma skulaa niin voi tuon uudemman mallin tilata ja päästä Aptx HD:sta nauttimaan.

Tuo oasis vaikka hieman tavallista enemmän maksaakin on hyvänoloinen laite ja 3 vuottahan tuossa on takuutakin niin luultavasti kestää pitkään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 855
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom