Win11 kello 3 minuuttia etuajassa

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 534
automaattinen ajanasetus käytössä, timezone helsinki.
kello on koko ajan 3 min etuajassa :hmm: taasko joku päivitys rikkonu jotain vai missä vika
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
685
hmm enpä ole pitkään aikaan tarkistanut onko windowsin default aikapalvelin ajan tasalla, GPS-satelliiteista aika tarkan (UTC) ajan kai saisi. Mutta kokeileppa synkronoida (time&language->date&time->additional...sync tai control panel ->date&time->internet time..update now) käyttöjärjestelmän kello, jos vaikka jotain yhteys (serveri) ongelmia olisi ollut kun on yrittänyt päivittää (n. 9 tunnin välein).
 
Liittynyt
19.01.2021
Viestejä
347
Voi olla epätodennäköistä mutta jos biossin kello on väärässä ja ottaa ajan sitten sitä kautta eikä synkkaa netistä, kannattaa varalta kuitenkin tarkistaa.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 755
Mulla on Win10, mutta katsoin juuri että ainakin ///time.windows.com on oikeassa ajassa.

Tuo kolme minuuttia on paitsi todella outo heitto, kun se ei täsmää mihinkään väärään aikavyöhykkeeseen, niin sillä myös löytyy jotain satunnaisia hakutuloksia. Enemmän Win10, ja muitakin laitteita kuin Wintel pohjaiset.

Kannattaa katsoa noita hakutuloksia, mutta ehkä ensimmäisenä että mitä palvelinta ylipäätään käyttää tuohon ajan synkkaamiseen, ja tekee manuaalisen synkkauksen. Ja sitten vertaa sitä vaikka time.is jota itse olen usein käyttänyt koska se näyttää sekunnit ja tietyissä peleissä sekunneilla on väliä.(ne kai nykyään saa säädettyä myös Windows kelloon näkyviin, mutta kun mulla on kuitenkin selain aina auki niin nettisivu on kätevä)
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 534
simppeli ratkaisu lopulta oli vain painaa sync now nappia additional settingsin alta.
eikö win oletuksena tee synkkayksia automaattisesti? viimeinen sync oli helmikuulta.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 755
simppeli ratkaisu lopulta oli vain painaa sync now nappia additional settingsin alta.
eikö win oletuksena tee synkkayksia automaattisesti? viimeinen sync oli helmikuulta.
Kyllä, jos se on asetettu niin tekemään, ja oletuksena se on. Asetusten osalta Win11 näyttää lähes samanlaiselta kuin Win10. Jos sulla on tuo päällä, niin onko sulla netti jotenkin niin ettei suoraan käynnistyksessä netti ole päällä. En tiedä mutta tuo voi yrittää tarkistaa kellon aina käynnistyksen yhteydessä, ja jos sen takia siitä on pitkä aika?

 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 534
Kyllä, jos se on asetettu niin tekemään, ja oletuksena se on. Asetusten osalta Win11 näyttää lähes samanlaiselta kuin Win10. Jos sulla on tuo päällä, niin onko sulla netti jotenkin niin ettei suoraan käynnistyksessä netti ole päällä. En tiedä mutta tuo voi yrittää tarkistaa kellon aina käynnistyksen yhteydessä, ja jos sen takia siitä on pitkä aika?

kyllä tuo set time automatically on päällä. ja kone kiinni kaapelilla netissä..
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 279
Onko ajeltu jotain Windows telemetry sun muita tweaking skriptejä/softia...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 653
Viestejä
4 236 950
Jäsenet
71 235
Uusin jäsen
akumeni

Hinta.fi

Ylös Bottom