WIN10, ulkoiset kovalevyt ei näy?

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
226
Moi,

Tuli ongelma vastaan, kun sukulaista olen neuvonut ottamaan useasti varmuuskopioita valokuvistaan yms. tiedostoista ulkoiselle levylle, jollaisen olen jo yhden lahjoittanutkin.

Mutta kyseisessä koneessa eivät nuo levyt näy.
Koneena kolmisen vuotta sitten itse kasaamani AMD A8(jotain) pohjainen mylly, missä jo emolevyllä USB 3.0 tuki.
Outoa on se, että esimerkiksi isohkot muistitikut näkyy. Mutta ulkoiset 2,5" levyt ei.

Epäilin, että väylän virransyöttö ei riitä, joten lisäsin koneeseen erillisen USB 3.0 ohjainkortin.
Mutta tämänkin kanssa sama homma. Levyt eivät ilmesty resurssienhallintaan, eikä muistaakseni näy devices puolellakaan (tästä en ole aivan varma, täytyy seuraavaksi kyläillessä vielä tarkistaa.)

Levyt kyllä toimivat omassa koneessani moitteetta, joten niissä ei ole vikaa.

Ongelma saattaa olla yhteydessä siihen, että kyseisellä koneella palautettiin seonneen toisen koneen tiedostoja erinäisillä ilmaisohjelmilla ulkoisessa telakassa muutamia vuosia sitten. Tuolloin ainakin tässä omalla virtalähteellä varustetussa telakassa toimi isot 3,5" levyt ongelmitta.

Helpointa olisi varmaan asentaa Windows uudestaan ja palauttaa tiedostot varmuuskopiosta...
Mutta sen tekemiseen tarvitsisi tällähetkellä hankkia sitten verkkolevy....

Miten muuten onnistuu WIN 10 asennus jos nykyinen versio on Win 8:sta Microsoftin kamppanjan aikana ilmaiseksi päivitetty versio. Onnistuuko asennus mistä tahansa mediasta ja aktivoinnin yhteydessä syötetään nykyinen sarjanumero tjsp. ja kaikki on ok?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 959
Miten muuten onnistuu WIN 10 asennus jos nykyinen versio on Win 8:sta Microsoftin kamppanjan aikana ilmaiseksi päivitetty versio. Onnistuuko asennus mistä tahansa mediasta ja aktivoinnin yhteydessä syötetään nykyinen sarjanumero tjsp. ja kaikki on ok?
Oletko kokeillut koneesi eri USB-pistokkeissa ja toisella johdollakin voisi kokeilla.

Jäi nyt sitten vähän epäselväksi, onko koneessasi nyt Win8 tai Win10. Sillä nyt ei oikeastaan ole merkitystä, koska Win10:n voi kasi koneeseen asentaa ilman tuoteavainta. Jos koneelle on aikaisemmin jo päivitetty kymppi, niin kohdassa, jossa kysellään tuotelisenssiä, ohitetaan ja siinä kohdassa ruksataan, "Minulla ei ole tuotelisenssiä", niin kerran aktivoitu 10-kone aktivoituu automaattisesti.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
226
Siis koneessa on WIN 10.
Kaikkia portteja on kokeiltu, kolmea eri levyä ja eri piuhoja :(
Hyvä tietää, että tuo aktivoituminen menee helposti jos homma menee uudelleen asennukseksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 959
Näkyykö nuo näkymättömät levyt jos katsot levynhallinnassa niitä? Jos näkyy se on yleensä merkki osioimattomasta levystä tai sitten muuten ongelmaiseta levystä.
Erikoista on vaan se, että jos samat levyt näkyy toisessa koneessa, silloin tarkistaisin ensiksi bios asetuksia, ettei niiden käyttöä ole siellä estetty.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 208
Viestejä
4 330 588
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom