Ratkaistu Win10 päivitys aiheutti jotain?

Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
4
Win10 päivitys halusi asentua yön aikana. Aamulla töihin lähtiessä virrat päällä mutta näytöt pimeänä. Kotiin tullessa sama homma. Sammutin koneen ja yritin käynnistää uudestaan. Emolle ja näytönohjaimeen syttyy valot ja tuulettimet lähtee pyörimään.

Näppikselle ei tule valoja ja näytöt ei saa signaalia. Jää jurnuttamaan tähän tilaan vaikka maailman tappiin asti.

En muutakaan keksinyt niin revin biosin patterin irti hetkeksi. Samalla joutui irrottamaan näytönohjaimen. Sen jälkeen kun koneen yritti käynnistää niin käynnistyi, sammui, käynnistyi itse uudestaan ja jäi taas jurnuttamaan.

Mikähän siinä nyt tökkii? Itseltä loppui ideat heti alkuun.

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
4
Siis ei ole ratkaistu. Miksiköhän se on merkattu. Ei mennyt nyt tämäkään ygösellä.

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
4
Asrock fatal1ty h87 emo ja Intel xeon e3-1230 prossu.

Sen verran päivitystä että vaihdoin emolta jumpperilla toisen biosin käyttöön ja kone lähti laakista käyntiin ja asentamaan win10 päivityksiä. Alkuperäinen bios siis lienee jotenkin mennyt päivityksessä lepikkoon.

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
52
Mul sama homma, kone tulille, pääsee kirjautumaan sisään ja näyttö mustaks. Kaiken mailman ohjeita kokeilin, mutta ei auttanut.
Windowsin korjaus omat tiedostot säilyttäen korjasi ongelman.
 
Liittynyt
01.08.2019
Viestejä
4
Mulla ei tosiaan tehnyt yhtään mitään bootissa kuin virrat päälle tuulettimille. Tolla backup biosilla lähti pelittämään. Oli ilmeisesti jotenkin korruptoitunut se alkuperäinen.

Mä epäilin että olis ollut joku fyysinen vika kuten ssd mutta hyvä jos tuolla selvittiin.

Lähetetty minun Nokia 8.1 laitteesta Tapatalkilla
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 262
Asrock fatal1ty h87 emo ja Intel xeon e3-1230 prossu.
Iästä päätellen voi olla BIOS-patterikin tulossa tiensä päähän.
Sen loppuminen voi aiheuttaa melko mielikuvituksellisia oireita, joita ei heti siihen yhdistäisi.

Ja ainakin se CR2032 on halpa vaihdettava.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 254
Viestejä
4 230 492
Jäsenet
71 185
Uusin jäsen
kyynel

Hinta.fi

Ylös Bottom