Win 10 -> Win 11 upgrade kaatuu 48% kohdalla

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
333
Olen yrittänyt useamman kerran päivittää Windowsin kympistä yhteentoista. Joka kerta asennus pääsee 48% kohdalle ja peruu itsensä. Sen verran olen tutkinut että tuolla kohtaa on vuorossa näyttiksen asennus. Eli syynä on jollain tapaa näyttis.

Olen myös kokeillut asennuksen tyhjälle levylle ja silloin pääsin windowsiin asti mutta näyttiksen ajurien kohdalla homma taas kusee.

Juuri äsken koitin taas, poistin ajurit DDU:lla ja laitoin taas asennuksen pyörimään, no sama 48% ja vituiksmän.

Mulla taitaa olla jotenkin susi kortti koska samat ohjelmistot on läppärissä asennettuna ja siinä päivitys onnistui, tosin on 2070 mobile.

Tämän ongelmatapauksen osina on mm.

  • AMD Ryzen 9 5900X
  • Gigabyte X570 AORUS PRO
  • Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB (2 x 16 GB) DDR4-3200 CL16
  • Samsung 980 Pro 1 TB M.2-2280 PCIe 4.0 X4 NVME
  • Asus TUF GAMING OC GeForce RTX 3070 Ti 8 GB
  • SeaSonic PRIME TX-850 850 W 80+ Titanium

Löytyykö mitään ideaa, poislukien näyttiksen vaihto, jota voisin kokeilla?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Olihan 11 uusin versio kun kokeilit asentaa tyhjältä pöydältä? Mihin näyttiksien ajurien asennus kusi? Otithan nvidian sivuilta uusimmat ajurit?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
333
Olihan 11 uusin versio kun kokeilit asentaa tyhjältä pöydältä? Mihin näyttiksien ajurien asennus kusi? Otithan nvidian sivuilta uusimmat ajurit?
Asennus USB oli luotu hetkeä ennen asennuksen aloitusta.
Näyttiksen ajurit oli myös ladattu juuri ennen asennuksen aloitusta. Ja kaatu BSODhen.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 926
Ainakin ensin kannattaa asentaa AMD:n piirisarjan ajurit ja sitten vasta näyttiksen ajurit. Emon bios kannattaa myös kokeilla päivitellä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
333
Bios oli päivitetty, ja emon ajurit ei vaikuta. Tuo homma kaatuu samaan oli sitten upgrade tai puhdas asennus. Näyttis on syynä, sen olen jo varmistanut.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Asennus USB oli luotu hetkeä ennen asennuksen aloitusta.
Näyttiksen ajurit oli myös ladattu juuri ennen asennuksen aloitusta. Ja kaatu BSODhen.
Entäs jos asennat sen Windowsin, mutta jätät tarkoituksella ne näytönohjaimen ajurit asentamatta ja kokeilet päivittää sen Windowsin sitten niillä ajureilla mitä Windows on sinne arponut?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
333
Eikös tämä ole vähän sama kuin poistaa ajuri DDU:lla ja koittaa upgradea? Tämän tein eilen, ei toiminut.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
333
Olettaa tietysti, että DDU oikeasti saa kaiken pois
Totta, mutta toisaalta kun on tuo puhdas asennus jo aiheuttanut saman. Ihan satavarma en ole oliko Win 11 puhtaalle asennuksessa tuo Windows update joka ne ajurit asensi vai minä. Siitä on jo aikaa, viime kesäkuussa koitin tuota.

Kyllä se vahvasti näyttää että ongelma on tossa mun kortissa, täytyy odottaa kunnes saa jostain lainaan toisen kortin että voi kokeilla.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Kai siinä näytönohjaimessa on vakiobios, että et yritä jollain tunatulla mainausbiosilla tms. sitä päivitystä?
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
333
Pari viikko siinä kesti mutta sain testattua alemmalla PCI-E väylällä. Sama juttu. 48% saavutetaan ja sen jälkeen asennus peruuntuu. Kai se on pakko hyväkysyä että näyttiksessä on vikaa jollain tavalla ja unohtaa tuo Win11 tällä kertaa.
 
Liittynyt
10.12.2022
Viestejä
779
Lainaa kaverilta joku näyttis asennukseen.
Onhan sinulla se TPM säädetty biossista?
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 422
Koita pistää näytönohjaimen pcie väylä 3.0 tilaan jos se auttaisi.

Itsellä oli hieman eri ongelma kun päivitin rtx4090 kortiksi ja samalla asensin win11 uusiksi ja ensimmäisen uudelleen käynnistyksen jälkeen kun windows lataa perus ajurin näyttö pimenee.
Sain ainostaan windows päivitetty vanhalla rtx2080ti näytönohjaimella.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
333
Koita pistää näytönohjaimen pcie väylä 3.0 tilaan jos se auttaisi.

Itsellä oli hieman eri ongelma kun päivitin rtx4090 kortiksi ja samalla asensin win11 uusiksi ja ensimmäisen uudelleen käynnistyksen jälkeen kun windows lataa perus ajurin näyttö pimenee.
Sain ainostaan windows päivitetty vanhalla rtx208ti näytönohjaimella.
Kiitos ehdoituksesta, koitan tätä viikonloppuna.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 729
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom