Ratkaistu Win 10 ei tunnista ps4 ohjaimia

Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
186
Ongelma tuo, eli ei tunnista siis koko järjestelmä, että siihen liitetään usb-johdon kautta pleikkaohjain. Ei kuulu sitä bling ääntä mikä yleensä, kun jotain liittää usb-paikkaan. Minulla on kaksi ohjainta, kumpikaan ei tunnistu. Todettu ps4:ssa toimiviksi. Kävin katsomassa laitehallinnan kautta mm. hid-ohjaimista, siellä ei ole peliohjainta näkyvissä kun tuon liittää. Mulla on myös ps3 ohjain joka taas tunnistuu ja näkyy siellä, muttei toimi peleissä.

Ds4windows tai Bitmapper ei auta asiaa. Olen kokeillut myös viidessä eri usb-portissa käyttää ohjainta, ei muutosta. Kone on vasta kasattu, Windows 10 home asennettu asennustyökalun avulla ja retail lisenssi ostettu muualta kuin viralliselta jälleenmyyjältä mikäli sillä nyt voisi olla vaikutusta.

Kaikenlaista ohjetta tuntuisi olevan ympäri nettiä, mutta toistaiseksi en ole löytänyt toimivaa ratkaisua. Olisiko jollain heittää ideaa mitä kokeilla? Hirveä litannia laitteita tuolla hid-yhteensopiva toimittajan määrittämä laite ja usb-ohjaimissa vaikka kuinka monta usb-syöttölaitetta. Mistä noista tietää mikä olisi oikea, jos koittaisi jotain ajurikikkaa? Myös kohta lisää peliohjain ei auta kun se ei tunnista että jokin ohjaimen tapainen olisi kytketty. Kokeiltu myös eri usb-piuhoilla. Onko suositella jotain toimivaa ja hyvää vastaavaa pc-peliohjainta mikä varmasti toimisi?

*edit
Ongelma ratkesi viimein. Lukuisista micro-usb johdoista vain yksi oli dataa siirtävä kaapeli, muut siis pelkästään lataukseen soveltuvia. Win10 tunnisti ohjaimen heti kun oikean johdon päähän sen laittoi. Latasin inputmapper nimisen ohjelman, jonka kanssa toimi ainakin pikaisella testauksella.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
Pleikkarin ohjaimet eivät toimi winukassa oikein mitenkään, ellei välissä ole ds4windowsin kaltainen softa (oma kokemus että ei pelitä kovinkaan hyvin).

Vähimmällä hermoratojen menetyksellä selviää, kun hommaa xbox onen ohjaimen. Kaapelin kanssa plug and play, ja myös tällainen paketti löytyy langatonta ohjainta varten: Microsoft Xbox One Controller + Wireless Adapter for Windows 10 ‐peliohjain, musta, PC / Xbox One 59,90 €

Itse otin emännän onesta ohjaimen "lainaan" ja ostin pelkän adapterin, ja toimii täydellisesti :tup:
 
Liittynyt
04.07.2018
Viestejä
186
Ei ole koneessa bluetoothia. Tarkoittanet sellaista donglea joka tulee usb-paikkaan?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 547
Viestejä
4 165 966
Jäsenet
70 422
Uusin jäsen
Minibee

Hinta.fi

Ylös Bottom