Ratkaistu Win 10 bootloopissa uuden käyttäjän lisäämisen jälkeen

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 364
Uuden koneen rakentelun jälkeen on kone ajautunut jo kahdesti bootlooppiin. Ruudussa välähtää MSI:n alkuruutu ja kone boottaa. Parin boottauksen jälkeen Windows yrittää korjailla ongelmaa siinä onnistumatta.

Ensimmäisellä kerralla näin kävi heti tunti rakentelun jälkeen, kun olin asentanut kaiken mahdollisen yhtä aikaa (Originit, Xbox Game Passit, ajurit jne). Luovutin samantien kun olin niin alkutekijöissä ja asensin Windowsin uusiksi. Siitä on nyt neljä päivää ja sen aikaa kone toimi täysin. Usean tunnin pelisessioita ja satunnaisten ohjelmien asentelua mahtui siihen aikaan.

Tänään sitten asentelin vaimolle oman tilin koneelle ja siihen Chromen sekä Dropboxin ja tadaa - sama homma. Bootloopissa ollaan. Safe mode käynnistyy kyllä, mutta ei tarjoa apua.

Olen yrittänyt kaikenlaisia bootsec /fixmbr, /fixboot jne ohjeita mutta ei mikään auta. System Restore ei ole käytössä.

Koneelle on asennettu Win 10 Pro. Kokoonpano on Ryzen 3600, MSI Gaming Plus Max B450, G.Skill RipjawsV DDR4 3200 MHz 2 x 8 Gt, Kingston A2000 500Gt NVME SSD.

Ihan hyvin voin asentaa kaiken taas uusiksi, kunhan vain joku osaisi kertoa, miten vältän nämä ongelmat jatkossa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 945
Jos teet puhtaan asennuksen, poista kaikki vanhat levyosiot asennuksen aikana ikkunassa "Mihin asennan windowsin", niin ei jää ainakaan vanhoja rasitteita. Ala asennus suoraan tyhjälle levylle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 364
Jos teet puhtaan asennuksen, poista kaikki vanhat levyosiot asennuksen aikana ikkunassa "Mihin asennan windowsin", niin ei jää ainakaan vanhoja rasitteita. Ala asennus suoraan tyhjälle levylle.
Näin viimeeksi tein. Kyseessä oli itseasiassa jopa eri levy kuin nyt on käytössä. Nykyinen asennus on laitettu siis suoraan paketista napatulle uudelle levylle.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 364
Onko emossa uusin bios? Tuli vaan mieleen.
Senkin ehdin jo päivittää, kiitos kuitenkin vinkistä.

MUTTA! Ongelma "ratkesi" hyvin oudosti. Nimittäin yrittäessäni selvitellä ongelmaa valkkasin boottivalikosta vaihtoehdon "Enable boot logging" ja hupsista, Windows käynnistyi täydellisesti. Ja taas onnistuu bootitkin.

En minä enää ymmärrä yhtään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 098
Viestejä
4 195 309
Jäsenet
70 847
Uusin jäsen
rlf

Hinta.fi

Ylös Bottom