Wifi pöytäkoneeseen?

Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
111
Pöytäkoneeseen pitäisi saada nettiyhteys kun modeemi on 20m ja parin seinän päässä eikä piuhojen veto ole järkevää.

Löysin aiheesta vain vanhoja keskusteluja joten päivitetääs tilannetta, onko noista halvoista wifi-usb-sovittimista nykypäivänä mihinkään? Vai olisiko hyvä olla joku järeämpi ratkaisu? Liekö sellaisia jossa olisi myös bluetooth samassa tikussa?

Mihinkään kilpapelaamiseen ei ole tarvetta, mutta olisihan tuo yhteys hyvä olla luotettava ja 200M nopeudelle riittävä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 821
Halvoista USB-Wifi -sovittimista ei ole hirveästi kokemusta mutta ainakin sellaiset usbitikut jossa on vain sisäinen antenni ovat melko kehnoja kantamaltaan eli hanki sellainen malli johon saa ulkoisen antennin tai hanki suoraan koneen sisälle Wifi-kortti jossa on antenniliitin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 089
Jos haluat varman niin koneen sisälle tuleva suoraan. Ja suosittelen wifi 6 tukevaa niin pärjää tulevaisuudessakin.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Joo näin vähän arvelin. Toi vaikuttaisi kyllä sopivalta, kiitti vinkistä. Näyttää löytyvän 45 eurolla, lienee aika sopuhinta tämmöisestä.
Jos et ole vielä kerennyt hankkimaan niin osta ennemmin m2 wifi kortille tarkoitettu adapteri jossa antennit valmiina + bluetoothia varten usb piuha emolle liitettäväksi ja jimssiltä Intelin AX210 m2 kortti. Muuten sama setti mutta saat parempien ajurien lisäksi myös wifi6e valmiuden kortilta. Itse juuri vastaavaan korttiin tein sen että heitin AX200 pois varalle jos johonkin tarvii ja AX210 piiri tilalle. Yhteen läppäriin tein saman homman ja uskallan väittää että sijainnista x sai AX210 5GHz taajuudella paremmat signaaliarvot sekä nopeudet kun vertasi oneplus 8 pro lukemiin.
 
Liittynyt
07.05.2018
Viestejä
460
Itse olen käyttänyt Intel- pohjaisia antennein varustettuja kortteja. Kerta asennus ja se on ollut siinä.
USB- tökkeli, vaikka antennilla ei välttämättä ole hyvä ratkaisu, yleensä on saanut kiskoa koneesta irti kesken käytön kun yhteys on mennyt poikki.
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Itse olen käyttänyt Intel- pohjaisia antennein varustettuja kortteja. Kerta asennus ja se on ollut siinä.
USB- tökkeli, vaikka antennilla ei välttämättä ole hyvä ratkaisu, yleensä on saanut kiskoa koneesta irti kesken käytön kun yhteys on mennyt poikki.
Nuo pcie liitäntäiset on melko defactona mallia adapterikortti+m2 wifi+bt piiri. Itse omaan asuksen korttiin vaihdoin ax200->ax210. Lähinnä koristeena olevan jäähdytyssiilen lämpötyynyineen kun sai varovasti irti vanhasta niin ruuvas vaan vanhan piirin irti toki eka antenninjohdot irroittaen jonka jälkeen uusi piiri paikalleen ja kasaus. Ajurit Windows löysi itse suoraan automaattisesti.

Tuo ax210 hyvä kun saa asetuksista säädettyä herkkyyttä kuinka herkästi kortti lähtee vaihtamaan tukiasemasta toiseen (auttaa jos esim. Mesh verkossa käyttöpaikka on kahden tukiaseman välillä niin ei hypi kokoaikaa tukiasemien välissä. Samalla myös 6GHz valmius). En muista nyt ulkoa mitä muita hyviä puolia päivitys toi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 685
Viestejä
4 318 891
Jäsenet
72 091
Uusin jäsen
NNTTPP

Hinta.fi

Ylös Bottom