Ratkaistu Wi-Fi-kortti ja BSOD

Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
15
Koneessani on TP-Linkin Archer T6E -wlan-kortti PCI-väylään kytkettynä. Kun yhdistän verkkoon, yhteys toimii moitteetta pari minuuttia, minkä jälkeen ruudulle ilmestyy BSOD ilmoituksella SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED.

Kone toimii muuten hyvin, ja verkkokortti tunnistuu joka kerta. Ongelma ilmenee ainoastaan, jos yhdistän verkkoon. Päällisin puolin kortissa ei näy mitään erityistä, ja kyseinen osa on toiminut moitteetta tätä ennen vuoden verran. Käyttikseni on Win 10 64-bit.

Olen kokeillut seuraavia asioita, mikään ei vaikuta auttavan:

- Ajureiden uudelleenasennus (uusimmat TP-Linkin saitilta)
- Kortin siirto toiseen PCI-väylään
- Toisen langattoman verkon käyttö (ISP:n julkinen ja puhelimen kautta jaettu 4G)

Onko tässä uuden kortin osto edessä, vai voiko asialle tehdä muuta?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 428
Koneessani on TP-Linkin Archer T6E -wlan-kortti PCI-väylään kytkettynä. Kun yhdistän verkkoon, yhteys toimii moitteetta pari minuuttia, minkä jälkeen ruudulle ilmestyy BSOD ilmoituksella SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED.

Kone toimii muuten hyvin, ja verkkokortti tunnistuu joka kerta. Ongelma ilmenee ainoastaan, jos yhdistän verkkoon. Päällisin puolin kortissa ei näy mitään erityistä, ja kyseinen osa on toiminut moitteetta tätä ennen vuoden verran. Käyttikseni on Win 10 64-bit.

Olen kokeillut seuraavia asioita, mikään ei vaikuta auttavan:

- Ajureiden uudelleenasennus (uusimmat TP-Linkin saitilta)
- Kortin siirto toiseen PCI-väylään
- Toisen langattoman verkon käyttö (ISP:n julkinen ja puhelimen kautta jaettu 4G)

Onko tässä uuden kortin osto edessä, vai voiko asialle tehdä muuta?
Minulla on TP-Linkin 300Mbps Wireless N PCI Adapter (kuva).
En saanut tuota koskaan toimimaan missään koneessa. Kaikki koneet kaatuivat BSOD:iin.
Lopulta luovutin ja hankin USB-adapterin.
Luovuta sinäkin - täyttä romua nuo TP-Linkin PCI Wlan -kortit.
upload_2017-4-29_14-51-14.jpeg
 
Viimeksi muokattu:

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Minulla on TP-Linkin 300Mbps Wireless N PCI Adapter (kuva).
En saanut tuota koskaan toimimaan missään koneessa. Kaikki koneet kaatuivat BSOD:iin.
Lopulta luovutin ja hankin USB-adapterin.
Luovuta sinäkin - täyttä romua nuo TP-Linkin PCI Wlan -kortit.
Itsellä samainen kortti käytössä, toimii hienosti. Mutta ilmeisen arpapeliä sitten noiden ostaminen.. Hinta selittänee kyllä kaiken :D

Edit.

Eikun hetko, tuohan on PCI-kortti.. itsellä PCIE-kortti..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
145
Tarkista nyt vielä Bluescreenviewerillä tarkemmin mikä koneen kaataa. Toimiiko kortti Windowsin omilla ajureilla/löytyykö kortti laitehallinnasta ilman TP-linkin ajureiden asennusta? Muistaakseni jollain TP-linkin korteilla suositeltiin käyttämään Windowsin omia ajureita.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
15
Kiitokset t3bbo! Ongelmana oli jostain syysta ASMedian USB-ajuri - laitehallinnasta ajuri pois paalta, ja nyt kaikki toimii hyvin taas.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 788
Viestejä
4 280 355
Jäsenet
71 534
Uusin jäsen
kortfan55

Hinta.fi

Ylös Bottom