• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut White-hiilikuituinen maastopyörä, XXL, 799 €


2000€ Whiten sivuilla. Voisko kuvitella että XXL:ssä se hinta ois ollu jotaa 1500-2000€

E: väärä pyörä, disrecard.
 
Oho. Nopealla Googlauksella ja nimen katsomisella ajattelin että sama. Mun paha. Perhana ko nää nimeämiset on sekavia aina :D.
 
Näitä hiilikuituisia jäykkäperiä on joskus ollut aika hyvään hintaan myymälässä. Tuohon rahaan ihan kelpo setti, mutta älkää antako aleprosentin sokaista...
 
Ei tuolla nyt puuhun kiipeä, mutta ihan hyvät osat nykyiseen hitaan nähden; vaihteet vastaavat Shimanon Deore XT:tä ja 2-mäntäjarrut about Shimanon SXL / XT. Taitaa pelkkä etuhaarukkakin maksaa >200 eur, jopa saksassa (ja tähän saa ihan varaosiakin, esim. tiivisteet).

Droppisatula tietty puuttuu ja perän jousto, mutta kummatkin on makuasioita jos peruskäyttäjälle tulee...
 
Meni odotetusti. Maksu vaiheessa ilmoitus, että loppu verkkokaupasta. Enää L:ää jäljellä.
 
Nyt on halpaa! Samoin Basson gräveli. Vuoden parhaat pyörätarjoukset sanoisin.

Meni odotetusti. Maksu vaiheessa ilmoitus, että loppu verkkokaupasta. Enää L:ää jäljellä.
Tilaa L. Tuo kokotaulukko on omaan silmään ihan metsässä!

Jos siis tämän mitat pitävät paikkansa:
Eri osat, mutta runko lienee sama.

Oikeesti - maastofillareiden suositellut koot on järjestäen liian pieniä. Tuossakin 'reach' sitä tasoa, että ittelle (180cm) olis liian pieni vaikka kokotaulukko toista väittää. Itse ajankin XL:llä. Ja lähes 10cm lyhyempi vaimo L-kokoisella.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt on halpaa! Samoin Basson gräveli.


Tilaa L. Tuo kokotaulukko on omaan silmään ihan metsässä!

Jos siis tämän mitat pitävät paikkansa:

Oikeesti - maastofillareiden koot on järjestäen liian pieniä. Tuossakin 'reach' sitä tasoa, että ittelle (180cm) olis liian pieni vaikka kokotaulukko toista väittää. Itse ajankin XL:llä.

Onhan siinä aina palautusoikeus, niin miksipä ei kokeilisi. Kiitos!
Luotin tuohon XXL:n taulukkoon ja mittaa kun on muutaman sentin vajaa 180, enkä noita oikeita mittoja niin ymmärrä, että saisi pääteltyä jotain järkevää :)

Edit: Vapaana nyt myös M kokoa, mutta luotetaan edelliseen kommenttiin ja mennään ällällä.
 
Onhan siinä aina palautusoikeus, niin miksipä ei kokeilisi. Kiitos!
Luotin tuohon XXL:n taulukkoon ja mittaa kun on muutaman sentin vajaa 180, enkä noita oikeita mittoja niin ymmärrä, että saisi pääteltyä jotain järkevää :)
Kaiken lisäksi tuossa on kuvien perusteella sen verran pitkä ohjainkannatin, että senkin saa tarvittaessa vaihdettua lyhyempään. Eli anna mennä vaan!
 
Kaiken lisäksi tuossa on kuvien perusteella sen verran pitkä ohjainkannatin, että senkin saa tarvittaessa vaihdettua lyhyempään. Eli anna mennä vaan!

Editoinkin tuohon aikaisempaan vastaukseen, että M tuli uudelleen tarjolle. L koolla mennään.

Katsoin nyt vielä XXL Itävallan sivuja ja siellä taulukko aivan eri.

M=165-180cm
L=175-185cm

Edit: Sama pienempi taulukko myös Ruotsin puolella.
 
Loppu, kova tarjous alennusprosentista riippumatta. Olisi voinut ostaa vaikkei tarvitsekaan ja fillareiden määrä jo nyt maksimissaan. Osien hinnalla koko pyörä. Tässä pari viimeistä vuotta ei ole saanut tuon tasoisilla osilla fillaria edes 1300e hintaan, vaan hinnat pikku hiljaa nousseet sinne 1400-1500e luokkaa suht vaatimattomillakin osilla. Puhumattakaan sähköfillareiden kokoonpanoista.
 
Helvetti sentään, loppuhan ne on, oisin tilannu saman tien. Pitikin jäädä tämä huomaamatta ajoissa :itku:

Sivuilla lukee "saatavilla vain tavarataloista" mutta ei kyllä näytä myymäläsaldojakaan mihinkään, tuskin löytyy myymälästäkään vaikka lähtis kattomaan.
Jos joku tilas L-kokoisen Turun seudulle eikä tykkääkään niin mulle voi pingata niin saattaisin ostaa pois ilman palauttamisen vaivaa :D
 
Ite ostanu XXL:stä 3 kpl Whitejä ja kaikki ollu ihan päin *ittua kasattuja / saanu irrottaa ja kiinnittää + säätää kaiken uudestaan. Kierot kiekot kuuluu asiaan myös. Onnea vaan ostaneille, mulle riitti kolmas White tuolta tänä vuonna ja jatkossa ostan muualta (sama ostaa ulkomailtakin päreinä niin ei tarvi purkaa ja kasata, riittää pelkkä kasaus)

Tässä viimeisin tältä vuodelta ja ote reklamaatiostani (en saanu mitään hyvitystä, sen sijaan ois pitäny viedä pyörä Suomenojalle eli 60 km päähän tsekattavaksi ja sitten varata huolto, kyseessä arvokkaimman pään lasten maastopyörä):

Paljon kyllä ilmeni pyörää tarkasteltaessa sanomista/korjattavaa/ala-arvoista suorittamista, minkähän tason kaverit noita Ruotsissa lyö kasaan kiireessä kun:



-ohjainkannattimen pultti ja sen päässä oleva kuppi (minkä keskellä kuusiokolo) oli saatu jotenkin huonosti paikoilleen irvistämään epäkeskeisesti (pyörä tuli siten, että eturengas oli 180 astetta käännetty ja ohjainkannatin kiritty ihan saa**nan kireälle, hyvä kun auki sai 10 cm pitkällä kuusiokoloavaimella käsivoimin vaikka olen kansallisen tason voimanostaja), piti avata ja laittaa oikein, eipä tuossa vaurioita näkynyt...



-renkaat/akselit ei olleet kunnolla kummassakaan haarukassa ts. piti avata ja pistää pohjaan asti suoraan. Ei voi lapsikaan ajaa fillarilla, missä kummatkaan renkaat ei ole kohti- eli pystysuorassa silloin kun pyörä pystyssä.



-jarrut oli ihan päin honkia ts. ei sinne päinkään (edes silloin kun renkaat oli vinossa ts. ei ole kukaan säätänyt) -> säätelin itse



-vaihteisto piti säätää myös, koska ei mennyt ollenkaan ykköselle ja pirun huonosti kiipesi isommille rattaille muutenkin.



-satulatolpan päässä oleva pultti oli vedetty varmaan jollain pulttipyssyllä kiinni, kun satulan hieman eteenpäin siirtämiseksi piti ottaa tolppa irti, laittaa kuusiokolo ja hakata vasaralla jatkovarren päähän, että tuo pultti aukesi. Pyörissä on ohjeissa yleensä momentteja, mitkä noihinkin riittää...



-satulatolpassa ihan jäätävä määrä rasvaa (onpahan rungon sisälläkin hyvät rasvaukset)



-haarukassa jarrujen kiinnityksistä pursuaa kuutiosenttimetrin kokoiset vaseliinikikkareet (kerää hiekat, pyyhin huomenna pois kun vien lisää paperia talliin kun loppui satulatolpan sotkujen pyyhkimiseen)



-takaheijastin oli valmiiksi laitettu, etuheijastin ei ja oli nakattu laatikon pohjalle varmaan siksi, koska on ollut liian pieni ohjaintankoon niin ongelma ratkaistu "tehtaalla" ja next... noh saihan tuonkin paikoilleen pidemmällä ruuvillan tallista löytyy kopallinen erilaisia fillarin heijastimia.



-takarengas tyhjä, eturengas tuli sentään täytettynä 0,7 bariin (ja renkaassa lukee inflate to 2,4-4,2 bar tjsp.). Mahtaako takanakki pidellä edes ilmoja, se selvinnee huomenna/lähipäivinä...



-pikku nyanssina soittokellon vipu osoitti menosuuntaan ja kello kiritty jarrukahvan ihan vieree pirun kireelle (vipualusta ei kääntynyt). Soittokellon vipu yleensä optimi joko gripin suuntaan tai kuljettajaa kohti tai siltä väliltä. 7-vuotiaan pikkutytön hankala soittaa kelloa kun pitäis nostaa käsi gripiltä ja katsoa soittokellon taakse, että tuollahan se vipu :D Noh vitsi vitsinä ja selkeesti keväthessut asialla (toivottavasti) aivot narikassa



-Loppuhuipennuksena kiekot elikkä vanteet ei ole pyöreät vaan todella soikeat. 20" etukiekko heittää muutaman millin ja takana yli 5 mm mikä aiheuttaa noin pienessä renkaassa järkyn vatkaamisen. Liekö joku tukevahko aikuishenkilö koeajanut lastenpyörällä kuopasta tuotannossanne? Pyörällä ei ole ajettu täällä päässä vielä metriäkään ts. autotallin lattialla talutin korjatessa noita aiempia pointseja, mutta jos pidän pyörän takapäätä ilmassa ja pyöräytän takarengasta, niin vatkaa soikeuden takia niin että koko pyörä hytkyy ja kuulostaa siltä kuin heitosta johtuen takapyörän laakeri rohisisi tms. (tai sitten vaan uusien kumien karvat lätkii jarrupalan kylkiä siihen malliin epätasaisesti). HUOM (jos et jaksanut lukea kaikkea) TÄMÄ VIIMEINEN POINTTI ON SELLAINEN, ETTEI HOTSITTAIS NOIN SOIKEITA KIEKKOJA RUVETA ITSE RIHTAAMAAN, KUN OLISI MUUTAKIN TEKEMISTÄ.
 
Viimeksi muokattu:
Ite ostanu XXL:stä 3 kpl Whitejä ja kaikki ollu ihan päin *ittua kasattuja / saanu irrottaa ja kiinnittää + säätää kaiken uudestaan. Kierot kiekot kuuluu asiaan myös. Onnea vaan ostaneille, mulle riitti kolmas White tuolta tänä vuonna ja jatkossa ostan muualta.
Et maininnut mitä pyöriä nuo ollut, XXL ja White tarjoaa myös sitä aivan kuralaatua, mutta tuskin kukaan olettaakaan saavansa 200-300 euron hinnalla laatua. Tämän tarjouksen pyörässä on kuitenkin laadukkaita osia monen sadan euron edestä, vaikka ne olisikin väärin säädettu sinun mielestä.
 
Hyvään hintaan oli tarjolla! Jos joku Vaasan alueella katuu M kokoisen pyörän ostoa, niin laita yv.
En harmittavasti ehtinyt itse laittaa tuollaista ostoskoriin. :(
 
Et maininnut mitä pyöriä nuo ollut, XXL ja White tarjoaa myös sitä aivan kuralaatua, mutta tuskin kukaan olettaakaan saavansa 200-300 euron hinnalla laatua. Tämän tarjouksen pyörässä on kuitenkin laadukkaita osia monen sadan euron edestä, vaikka ne olisikin väärin säädettu sinun mielestä.

Ihan laatuosilla eri huipputarjouksista 3 kpl maastopyöriä. Saihan niistä kaikista toki ihan hyviä, mutta huonosti on olleet kasattuja. Mun mielestä vaan jos 20" lastenpyöräkin maksaa eikä oo mikään alkupään malli, pitäis pystyä kasaamaan edes välttävästi varsinkin kun ei edes etuvaihtajaa ja V-jarruilla. Levyjarrulliset 2 muuta ollu luonnollisesti myös päin honkia.

Moniko peruskuluttaja noita sit paljo kattelee, ohjeen mukaan pitäs vaan kääntää etupyörä ja kiristää ohjainkannatin ja kovaa ajoa -> hengenvaarallista.

Noh, samaa paskaa kasaukseltaan oli pojan 24" Ghost-maastopyörä XXL:stä myös. Sen käytin sillon siinä niiden ilmasessa "kausihuollossa" missä ei tehdä mitään, paitsi olivat sit huollossa rikkoneet takavaihtajan H-ruuvin vastakierteet ja sanoivat, että pitäs tilaa uus takavaihtaja kun ei sitä saanu säädettyä (sanoin ennen huoltoo ettei saa koskee mihinkään säätöihin eli vaan kiekkojen rihtaus kiitos) ja toimitusaika n. 52 viikkoa ku ei saa Shimanolta mitään. En tilannu, hain kotimatkalla paikallisesta Pyöräliikkeestä uuden vaihtajan hyllystä parilla kympillä... Sillon jo meinasin et jatkossa ostan paikallisesta, mut ostinpa tytölle vielä XXL:stä, valitettavasti.

Eli 4/4 pyörää XXL:stä paska kasaus.
 
En kyllä ostaisi hiilikuitu pyörä jos meinaa maaston mennä. Yksi sopiva osuma niin pyörä on entinen.
 
En kyllä ostaisi hiilikuitu pyörä jos meinaa maaston mennä. Yksi sopiva osuma niin pyörä on entinen.
Tää mielikuva tulee siitä aikojen alun "tehdään kevyintä mahdollista" -runkojen ajasta. Nykyään tehdän "kestävää, mutta kevyttä".

Toki jos ottaa maantiepyörän rungon ja menee metsää niin varmaan voi hajotakin, mutta mtb/downhill pyörän rungot tehdään ihan eri mentaliteetillä ja rakenteella.

Mutta joo, toki alumiini on helpompaa hitsata - vaikka ihan paska sitäkin on hitsata kun tuppaa olemana niin helppo saada aikaan kokko (tai kökkö). :D
 
Ilmeisesti näistäkin kokemusta?

Tuossa yksi video esim. kuituhaarukan kestävyydestä

" Bangs and bashes can also cause damage to the interior of frame tubes, which may not be visible from the exterior and which can cause a frame to break unexpectedly. If your carbon frame has a bash or a heavy crash, you should get it inspected before riding it again. It may require ultrasound or X-ray inspection to detect internal damage. "
Bike frame materials compared: alloy vs carbon vs steel vs titanium - BikeRadar
Vaikka ei näy ulkoapäin niin sisäisesti voi olla entinen. Eli en tekisi se mitä toi teki videoilla omalle jos meinasin käytää.
 
Tuossa yksi video esim. kuituhaarukan kestävyydestä

Enemmän hiilikuidun kanssa on se ongelma, että jos osaan tulee klommo, niin siihen osaan ei voi luottaa enää. Hiilikuitu on haurasta ja voi murtua yllättäen. En sano etteikö teräs tai alumiini voisi nekin yllättäen pettää, mutta pääasiassa metallit taipuvat (ensin elastisesti ja sitten plastisesti) ennen murtumista.

Tuossakin videolla sanovat, että eivät suosittele ajamista tuolla tuollaisen vahingon jälkeen. Oletettavasti, koska tuo voi murtua yllättäen vaikka näyttää päälle päin ihan hyvältä. En oikein tiedä mikä videon pointti on. Osaa voi lyödä vasaralla ja sitten sillä ei voi enää ajaa vaikka näyttääkin ihan hyvältä päälle päin?

Mutta tää on näitä ikuisuusvääntöjä. Pidän kuitenkin ihan perusteltuna, että hiilikuituosien erilaisista ominaisuuksista mainitaan huomioiden ettei tämä ole mikään pyöräilyfoorumi. Itse tarjous oli kyllä hyvä :)
 
Menin illalla merinopipoa paikalliseen XXL:än ostamaan.. no pipo sopinut, mutta kyseinen pyörä jäi käteen :rolleyes: (puolisolle)

Ja yllä käytävään off-topiciin viitaten: Tallin viides hiilikuitupyörä. Kolareita ja kaatumisia on tullut, muttei yksikään ole hajonnut.
 
En nyt alumiiniakaan lähe kehumaan, kun ei kaikki alumiinivauriot ole korjattavissa hitsaamalla.
 
Enemmän hiilikuidun kanssa on se ongelma, että jos osaan tulee klommo, niin siihen osaan ei voi luottaa enää. Hiilikuitu on haurasta ja voi murtua yllättäen. En sano etteikö teräs tai alumiini voisi nekin yllättäen pettää, mutta pääasiassa metallit taipuvat (ensin elastisesti ja sitten plastisesti) ennen murtumista.

Mutta tää on näitä ikuisuusvääntöjä. Pidän kuitenkin ihan perusteltuna, että hiilikuituosien erilaisista ominaisuuksista mainitaan huomioiden ettei tämä ole mikään pyöräilyfoorumi. Itse tarjous oli kyllä hyvä :)
Varmasti näistä materiaaleista on tehty tutkimusta jos toistakin maailman sivu. Toki vaurioitunut hiilikuitumatto on korjattava ja Suomessakin löytyy osaavia tekijöitä korjaamaan esim. rungon entiselleen. Eri asia kannattaako korjauttaa jotain Whiten runkoa. Ei tuo alumiinikaan hirveästi varoittele kun katkeaa, hitsaaminen entiselleen onnistu joka kyläsepältä, niin ettei ratkea hitsauksen vierestä. Mutta joo, väärä foorumi näistä vääntämiseen, mutta ei tuota tarjousta kannata sen takia pelätä. En itsekään millään noname Ebay rungolla, kiekoilla tai haarukalla uskaltaisi ajaa, kun ei tiedä mitään laadunvalvonnasta. Mutta silti aika epämääräistä pelkästään puskista huudella, ettei hiilikuitu kestä maastoajoa tai kolhuja. Kyllä, huonolla tuurilla tiedän hiilikuiturungon vaurioituneen pelkästään säilytyksessä kaatuessa, mutta niin se olisi alumiinikin ollut lommolla tuolloin. Tässä tapauksessa hiilikuiturunko korjattiin, alumiinirungolla olisi ollut tekemätön paikka.
 
Menin illalla merinopipoa paikalliseen XXL:än ostamaan.. no pipo sopinut, mutta kyseinen pyörä jäi käteen :rolleyes: (puolisolle)

Ja yllä käytävään off-topiciin viitaten: Tallin viides hiilikuitupyörä. Kolareita ja kaatumisia on tullut, muttei yksikään ole hajonnut.
Ai näitä sai vielä jostain myymälästä, kun ei nettisivulla ollut mitään saatavuus tietoja. Onko tuossa fillarissa keulakulma yhtä jyrkkä kuin kuvissa näyttää? Olikohan jossain vanhoissa spekseissä 70,5 astetta. Tuo 34t eturatas on hassu ratkaisu Eagle pakan kaveriksi.
 
Ai näitä sai vielä jostain myymälästä, kun ei nettisivulla ollut mitään saatavuus tietoja. Onko tuossa fillarissa keulakulma yhtä jyrkkä kuin kuvissa näyttää? Olikohan jossain vanhoissa spekseissä 70,5 astetta. Tuo 34t eturatas on hassu ratkaisu Eagle pakan kaveriksi.
Joo, Tammistossa sattui olemaan yks esillä.

Onhan se kuela suht jyrkkä.
Meillä käyttö lähinnä talvipyöräilyä ja satunnaista neulaspolkua, joten siihen tarkoitukseen ihan bueno.
 
Miksi olisin itse tarvinut omistaa kun todisteet löytyy muilta. Tollanen titani pyörä pitäisi kyllä harkita seuravaksi.
Yleensä ite pyrkiny haukkua asiota paskaks ihan kokemusten perusteella, ei sen mitä netistä lukee. Kukaan ei lähe nettiin kehuu miten hyvä tuote on, mutta annas olla jos se hajoaa ja valmistaja ilmottaa vian itse aiheuttamaks, silloin vingutaan pitkin nettiä. Vaikka oon hajottanu yhen grävelin hiilikuituhaarukan, en silikään hauku haarukkaa paskaks, koska tiedän että se oli täysin itse aiheuttamaa. Oma canyon strive on hiilikuitu ja on ollu hyvä. Monesti pitää myös tajuta että hiilikuitu on ns. Premium materjali ja moni hiilikuitupyörän omistaja jos hajottaa vaikka takakolmion, ne menee suoraan pyörän valmistajan sivulle ja tilaa uuden takakolmion, kun niitä ei päiviytäin hajoteta. Oma strive ollu muutaman vuoden ja jos nyt hajoaa joku hiilikuitu osa, tilaa uuden ilman vikinää. Jos hiilikuitu olis paska, niitä ei ostais kukaan, mutta tarjonta ja käyttäjien ostamat pyörät kertoo toista tarinaa.

Se kun ottais kaiken tosissaan netissä, en varmaan vois ostaa tai omistaa mitään, kun kaikki olis jonkun mielestä aina paskaa. Bemari paskaa, toyota paskaa, okt paskaa, kerrostaloasuminen paskaa, oled paskaa, nvidia paskaa ja jopa iken lamppu olis paskaa.
 
Yleensä ite pyrkiny haukkua asiota paskaks ihan kokemusten perusteella, ei sen mitä netistä lukee. Kukaan ei lähe nettiin kehuu miten hyvä tuote on, mutta annas olla jos se hajoaa ja valmistaja ilmottaa vian itse aiheuttamaks, silloin vingutaan pitkin nettiä. Vaikka oon hajottanu yhen grävelin hiilikuituhaarukan, en silikään hauku haarukkaa paskaks, koska tiedän että se oli täysin itse aiheuttamaa. Oma canyon strive on hiilikuitu ja on ollu hyvä. Monesti pitää myös tajuta että hiilikuitu on ns. Premium materjali ja moni hiilikuitupyörän omistaja jos hajottaa vaikka takakolmion, ne menee suoraan pyörän valmistajan sivulle ja tilaa uuden takakolmion, kun niitä ei päiviytäin hajoteta. Oma strive ollu muutaman vuoden ja jos nyt hajoaa joku hiilikuitu osa, tilaa uuden ilman vikinää. Jos hiilikuitu olis paska, niitä ei ostais kukaan, mutta tarjonta ja käyttäjien ostamat pyörät kertoo toista tarinaa.

Se kun ottais kaiken tosissaan netissä, en varmaan vois ostaa tai omistaa mitään, kun kaikki olis jonkun mielestä aina paskaa. Bemari paskaa, toyota paskaa, okt paskaa, kerrostaloasuminen paskaa, oled paskaa, nvidia paskaa ja jopa iken lamppu olis paskaa.
Juu enmä netin perustella, viimeks kun ostin pyörä niin ostin kaverilta kun hän tietää niistä sen verran ennemän kun mitä mä tiedän. Piti nyt vaan pistää joku vastineeksi kun pistetään video missä hakataan vasaralla haaruka sanotaan että kato ei mitään jälkiä. Juupa juu mutta ei sitä voi käytää enää sen jälkeen, että mitä järkeä on näytää video missä todistaa vaan se hiilikuidun heikous. Mutta se on hyvä että sää olet ollut tyytväin pyöräsi.
 
Nyt on halpaa! Samoin Basson gräveli. Vuoden parhaat pyörätarjoukset sanoisin.


Tilaa L. Tuo kokotaulukko on omaan silmään ihan metsässä!

Jos siis tämän mitat pitävät paikkansa:
Eri osat, mutta runko lienee sama.

Oikeesti - maastofillareiden suositellut koot on järjestäen liian pieniä. Tuossakin 'reach' sitä tasoa, että ittelle (180cm) olis liian pieni vaikka kokotaulukko toista väittää. Itse ajankin XL:llä. Ja lähes 10cm lyhyempi vaimo L-kokoisella.

No voi vittu.

Jos joku Joensuun seudulla tilasi L-koon pyörän ja haluaakin vaihtaa M-kokoon, niin otapa yhteyttä. Olis pitäny näköjään kyselly ennen touhuumista.
 
Oikeesti - maastofillareiden suositellut koot on järjestäen liian pieniä. Tuossakin 'reach' sitä tasoa, että ittelle (180cm) olis liian pieni vaikka kokotaulukko toista väittää. Itse ajankin XL:llä. Ja lähes 10cm lyhyempi vaimo L-kokoisella.
Puhutko nyt yleisesti maastopyörien kokotaulukoista vai Whiten/XXL:n taulukoista? En ole noita taulukoita katsellut kun aina ajanut 186 senttisenä 19"/L kokoisilla rungoilla. Nopeasti katsottuna Whiten geometriataulukkoa täsmää aika hyvin esim. Cuben geometriaan, mutta tuossa koko-oppaassa on kyllä vedetty mutkat suoriksi, varsinkin kun joku huomasi, että toisen maan sivuilla taulukko on aivan eri.

Edit: itse itselleni vastaten, näyttäisi Whiten reach olevan aika lyhyt (L-koko: 417mm) verrattuna moniin nyky-XC pyöriin (L: 440-450mm). Mutta effective top-tube, aika samaa luokka (~620mm) kuin muutkin.

Jos joku Joensuun seudulla tilasi L-koon pyörän ja haluaakin vaihtaa M-kokoon, niin otapa yhteyttä. Olis pitäny näköjään kyselly ennen touhuumista.
Älä sie hättäile, minkä pituinen olet ja mikä on esim jalan sisämitta, ei tuo välttämättä väärin ole silti.

Joo, Tammistossa sattui olemaan yks esillä.

Onhan se kuela suht jyrkkä.
Meillä käyttö lähinnä talvipyöräilyä ja satunnaista neulaspolkua, joten siihen tarkoitukseen ihan bueno.
Viitsitkö mitata tuosta pyörästä esim. top-tube mitan keskeltä keskelle, jotta nähdään pitääkö tuo Whiten geometriataulukko edes paikkansa. Mikä tuo koko oli?
 
Viimeksi muokattu:
Noniin sain mitattua (pituuden tiesin jo :rolleyes:) ja 180/84cm.
No juu M siinä rajoilla, itse persjalkainen 186cm, inseam 85cm. Tiedän että itseä lyhyemmät ajaa kyllä L rungolla, mutta sekin makuasioita. Valmistajissakin eroja, M koon Pivotin täpärissä on pidempi ohjaamo kuin omassa L Giantissa. Nuo Whiten rungot taitaa olla aika lyhyitä ja korkeita, en voisi kuvitella XL runkoa itselle kun standover height taisi olla 81cm ja risat.
 
Nuo Whiten rungot taitaa olla aika lyhyitä ja korkeita

Just näin, paitsi ettei oo kovin korkeekaan vissiin. 176 cm faijalle M on sellanen sopivan lepposa tosi pystylle ajoasennolle. Itte oon 178 cm ja mielestäni pieni. Vaimo ajelee sitten Whiten M-koolla myös vaikka on 15 cm lyhempi ku mä. Pienirunkoisia ainaki nuo isäni ja vaimoni versiot, ei toki tuo malli kyseessä.
 
Onhan se kuela suht jyrkkä.
Meillä käyttö lähinnä talvipyöräilyä ja satunnaista neulaspolkua, joten siihen tarkoitukseen ihan bueno.
Minkä kokoisen fillarin ostitte, miltä tuon rungon korkeus vaikuttaa?

Noniin sain mitattua (pituuden tiesin jo :rolleyes:) ja 180/84cm.
Tuliko sulle tuo M-kokoinen, piditkö fillarin itsellä vai saitko vaihdettua? Miltä M-koko vaikuttaa korkeuden puolesta?

Tuo L-kokoinen runko ainakin todella korkea verrattuna muihin merkkeihin, stand over height 83-85cm (riippuen mittauskohdasta) jotain ihan muuta kuin geometriataulukoissa Whiten sivuilla.
 
Viimeksi muokattu:
Minkä kokoisen fillarin ostitte, miltä tuon rungon korkeus vaikuttaa?


Tuliko sulle tuo M-kokoinen, piditkö fillarin itsellä vai saitko vaihdettua? Miltä M-koko vaikuttaa korkeuden puolesta?

Tuo L-kokoinen runko ainakin todella korkea verrattuna muihin merkkeihin, stand over height 83-85cm (riippuen mittauskohdasta) jotain ihan muuta kuin geometriataulukoissa Whiten sivuilla.

Pyörä tuli, mutta en ole vielä raaskinut edes avata, koska pähkäilen laitanko takaisin vai otanko riskin ja kokeilen sopiiko. Mutta ehkäpä tänään uskaltaudun avaamaan paketin, niin annan raporttia miltä tuntuu.
 
Pyörä tuli, mutta en ole vielä raaskinut edes avata, koska pähkäilen laitanko takaisin vai otanko riskin ja kokeilen sopiiko. Mutta ehkäpä tänään uskaltaudun avaamaan paketin, niin annan raporttia miltä tuntuu.
Voihan sen palauttaa vaikka avaisikin, helppo pakata uudelleen jos ei kiinnitä muuta kuin eturenkaan :D Jos yhtään samat mittasuhteet niin ei tuo ainakaan sulla jää korkeudesta kiinni. Whiten nettisivuilla L-koon standover height on jotain 79cm, ja tuo voi olla juuri ja juuri tuon satulatolpan juuresta mutta keskeltä vaakaputkea mitatessa ainakin itsellä saattaisi maastoajossa hirvittää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 396
Viestejä
4 489 757
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom