• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Muut White AX 290 FF 23 hybridipyörä (XXL) 249e

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RaBBit
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
861
Tuote: AX 290 FF 23, miesten hybridipyörä, Musta
Tuote: AX 290 FF ANE 23, naisten hybridipyörä, Valkoinen
Tarjoushinta: 249e
Normaalihinta: 399e
Kauppa: XXL
Voimassa: 07/05/2023 asti
Linkki: Miesten: https://www.xxl.fi/white-ax-290-ff-23-miesten-hybridipyora-musta/p/1194783_1_style?page=1
Linkki: Naisten: https://www.xxl.fi/white-ax-290-ff-ane-23-naisten-hybridipyora-valkoinen/p/1194784_1_style?page=1

Kommentti tarjouksesta: Myös miesten viime vuoden mallia samaan hintaan ainakin tällä hetkellä:
https://www.xxl.fi/white-ax-290-ff-22-miesten-hybridipyora-musta/p/1170634_1_style?page=1
 
Onks tää nyt se sama mikä oli pitkän aikaa keväällä 199€ tarjouksessa?
Pikainen google antoi viitteitä et vuoden 2022 mallia olisi jossain vaiheessa myyty 199€ hintaan. Tässä mallissa on ainakin jotain muutoksia edelliseen malliin ja ainakin painosta on lähtenyt 2 kiloa pois.
Tuskin tällä tour de francea voitetaan, mutta ne pyörät taitaakin olla vähän eri hintaluokassa.
 
Onko jollakin kokemusta näistä pyöristä? Löytyykö mistään arvosteluja?
Jonkinlaisen arvostelun löysin jossa ainakin nopealla läpivilkaisulla käydään melko kattavasti pyörää läpi, mutta jaaritellaan myös turhaan. Tekijä vaikuttaa tietävän pyöristä, ainakin itseäni enemmän:
 
Mulla on kohta kolme vuotta ollut tämä AX 290, en ole harrastaja eikä ole juurikaan vertailupohjaa, eli siinä lähtökohta mun antamalle arvostellu, jos joku tätä pyörää kuumeisesti pohtii. Muutaman kerran on tullut käytyä joku 1-1,5h lenkki ihan vaan uteliaisuutta kokeilemassa ja kiiturit ja muut sähköpyörät on painellu ohi, niin silloin on tullut tunne, että pyöräily voisi varmaan olla nopeampaakin/kevyempääkin, mutta kun omat menot on pääasiassa nopeita kauppareissuja ja harrastuksiin kulkemista 10-15 min ajoja suuntaansa, niin siihen tämä on ollut hinta/laatu-suhteeltaan hyvin toimiva peli. On myös pysynyt helposti hyvässä kunnossa, jarrut toimii ja vaihteet pelittää, ja on uskaltanut jättää Tampereellla kauppakeskuksen/lidlin/salin pihalle parkkiinkin eikä ole vielä lähtenyt narkkien matkaan. Kolme vuotta sitten ovh. oli 299e ja XXL:ssä kolme huoltoa kolmen vuoden sisällä kaupan päälle, ja silloin ei juuri alennuksia meinannut olla vaikka kuukauden verran aikanaan kyttäilinkin.
 
Tämä oli n. kuukausi sitten 199,99€, ilmeisesti siis jatkuvasti alessa.

Edit: Sivuilla siis valehdellaan 30 päivän alin hinta, tarkistin viestihistorian niin 9.4 oli tuo edellinen tarjous.

Vertaa.fi sivusto vahvistaa.


Kannattaa siis tingata aspan kautta pyörä tuohon 200€ hintaan jos tämän haluaa ostaa, luulisi että irtoaa kun selvästi valehtelevat sivuillaan.
 
Näistä yleisesti voi sanoa että sopii lyhyitä matkoja ajavalle. Ajoasennot näissä jää usein melko ikäviksi ja arvosteluissa melkein pitäisi tietää henkilön pituus ja valittu koko. Tunnin reissu tällaisella pyörällä toistuvasti alkaa tuntumaan jo paikoissa ihan väärällä tavalla. Jos ajoasento jää paskaksi niin stemmin eli ohjainkannattimen vaihto säädettävään malliin voi auttaa asiaan. Säädettävä stemmi maksaakin sen 30e joka tähän pyörään onkin jo arvokas lisäsijoitus.
 
Kyllä mun faija tolla on tykänny tehdä useamman tunnin lenkkejä. Leppoisa pysty ajoasento ei käy paikkojen päälle. Mun Eastway FB 3.0 ei sit taas sovi sille vaikka ollaan samoilla mitoilla (177,5 cm).
 
Onko jollakin kokemusta näistä pyöristä? Löytyykö mistään arvosteluja?

Itsellä ollut nyt toista vuotta tämän plus-versio alla, eli sama runko mutta vähän paremmat vaihteet ja jarrut. Ei mitään valittamista, hyvin on mennyt pidemmätkin matkat. Kondomikiitäjiä varmasti ahdistaa tällaiset halpispyörät ihan periaatteesta, mutta ihan ok peruspyöriähän nämä vaikka painavatkin yli maitopurkin eikä ole avaruusalusmateriaaleista rakennettu.
 
itellä toi pyörä ollut kolmisen vuotta käytössä. Ostettaessa xxl vaihtoi takavaihtajan Deoreksi ja jarrut nestejarruiks, tästä tuli lisähintaa ~100€.
Tolla kombolla menty ympärivuotisesti kaupungissa(tampere) ilman ongelmia. Muutama ~100km lenkki, muuten viikkotasolla ~50km. Ajoasento ainakin omalle kropalle ihan ok. Ei tosiaankaan kevyin tai seksikkäin pyörä mutta hoitaa hommansa loistavasti.
 
Viikolla 14 hinta ollut tasan 200€. Löysin vielä vanhan mainoksen roskakorista.

Edit: @Asmola sen jo tuossa ylempänä totesikin. Eli pitäisi saada vanhalla hinnalla.
 
Viimeksi muokattu:
Viikolla 14 hinta ollut tasan 200€. Löysin vielä vanhan mainoksen roskakorista.

Edit: @Asmola sen jo tuossa ylempänä totesikin. Eli pitäisi saada vanhalla hinnalla.
Tämä oli n. kuukausi sitten 199,99€, ilmeisesti siis jatkuvasti alessa.

Edit: Sivuilla siis valehdellaan 30 päivän alin hinta, tarkistin viestihistorian niin 9.4 oli tuo edellinen tarjous.

Vertaa.fi sivusto vahvistaa.


Kannattaa siis tingata aspan kautta pyörä tuohon 200€ hintaan jos tämän haluaa ostaa, luulisi että irtoaa kun selvästi valehtelevat sivuillaan.

Aspa sanoo että on ollut eri vuosimallia. :hmm:
 
Aspa sanoo että on ollut eri vuosimallia. :hmm:
No jos vertaa.fi:n kuvaan voi luottaa, että oli siis samainen pyörä, niin onhan noissa ainakin eri takavaihtaja; musta ketjuohjain vs nykyisen metallin värinen. Ero tietty saattaa olla vain vuosimallissa, tai sitten Tourney/Alivio/Acera -akselilla. Laakeritkin tietty voi olla erit...
 
Lievänä off topikkina se AX+ malli on ainakin muuttunut jarrumallin ja vaihtajan osalta. Toki vanhassakin oli mm jarrut välillä Shimanoa vaikka netissä luki Tektro.

Vanha oli 9S Shimano 38 x 11-34 ja uusi on 9S Microshift 38 x 11-46. Tässä tarjouksen ei + mallissa on sitten 8S Shimano 38 x 11-32.

Tuossa vanhassa AX+ mallissa on pienin välitys about sama kun omassa Cyclocrossissa. Lukkopolkimilla kyllä runttaa aika jyrkänkin mäen, mutta sunnuntaiajelulla herkästi menee työntöhommiksi. Että sikäli nyt + mallissa on vähän enemmänkin toiminnallista eroa kuin jarrut, rengaskuvio ja pomppupenkki.

Screenshot_20230506_124220_Chrome.png


Tuosta spoilerin alta seuraamalla löytyy omat sivustaseuraajan kokemukset AX+ mallista. Pyöräily

Edit. Ensimmäisen postauksen linkeistä kaivettua: Viime vuoden mallissa oli pienin takaratas 34, kun tämän vuoden mallissa tuo vähän tiukempi 32. Tässä mielessä jopa aavistus takapakkia.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä ollut nyt toista vuotta tämän plus-versio alla, eli sama runko mutta vähän paremmat vaihteet ja jarrut. Ei mitään valittamista, hyvin on mennyt pidemmätkin matkat. Kondomikiitäjiä varmasti ahdistaa tällaiset halpispyörät ihan periaatteesta, mutta ihan ok peruspyöriähän nämä vaikka painavatkin yli maitopurkin eikä ole avaruusalusmateriaaleista rakennettu.

Isoin ongelma tuossa on nuo surkeat vaihtajat ja mekaaniset jarrut joiden toimiminen on vähän niin ja näin kun ovat halvinta kamaa mitä löytyy. En ymmärrä miksei näihin halpiksiin vaan laiteta vannejarruja. Vaihtaja on aika kuraa, että jos sieltä nyt saa jonkun vähän parmeman pikkasen kalliimmalla niin isot suositukset, tämä skippaa noita vaihteita aika säännöllisesti ja ei oikein oiketa paikkaa löydä rattaalta, vaihteiden määrä on myös aika matala ja kuten yllä sanottiin niin aika voimalla saa välillä runtata kun oikeasti polkee. . Sikäli ihan asiansa ajava halpispyörä eikä tuo paino nyt kovin kummoinen ole, mutta jos nyt ajatteli enemmän oikeasti ajaa niin aika nopeastihan tuo käy turhaksi, on siinä vaan todella iso ero kun pikkasen laittaa rahaa enemmän tiskiin ja pyöräilyyn tulee vähän enemmän mukavuutta. Vähänkään vaativassa maastossa pyörä alkaa myös leviämään alle, mutta jos ajot on satunaista pyörätietä niin oikein asiansa ajava.
 
Isoin ongelma tuossa on nuo surkeat vaihtajat ja mekaaniset jarrut joiden toimiminen on vähän niin ja näin kun ovat halvinta kamaa mitä löytyy. En ymmärrä miksei näihin halpiksiin vaan laiteta vannejarruja. Vaihtaja on aika kuraa, että jos sieltä nyt saa jonkun vähän parmeman pikkasen kalliimmalla niin isot suositukset, tämä skippaa noita vaihteita aika säännöllisesti ja ei oikein oiketa paikkaa löydä rattaalta, vaihteiden määrä on myös aika matala ja kuten yllä sanottiin niin aika voimalla saa välillä runtata kun oikeasti polkee. . Sikäli ihan asiansa ajava halpispyörä eikä tuo paino nyt kovin kummoinen ole, mutta jos nyt ajatteli enemmän oikeasti ajaa niin aika nopeastihan tuo käy turhaksi, on siinä vaan todella iso ero kun pikkasen laittaa rahaa enemmän tiskiin ja pyöräilyyn tulee vähän enemmän mukavuutta. Vähänkään vaativassa maastossa pyörä alkaa myös leviämään alle, mutta jos ajot on satunaista pyörätietä niin oikein asiansa ajava.
Linkkaa toki parempi saman hintainen pyörä.
 
Ja noi osathan on toimivaa perustekniikkaa. Joutuuhan tossa vaihtajan säätämään tosi tarkasti. Mut jos vaikka hajoo niin uus maksaa tyyliin alle 20 €.
 
Sinulla pelkkää negatiivista sanottavaa tästä niin oletin että sinulla lienee tiedossa parempi pyörä tuohon hintaan. Mielestäni hintaansa nähden hyvä pyörä, 249€ hintaan ei kovin kalliita osia mahdu.

Luitko viestin? Pointtini oli, että tässä pyörässä heikoin lenkki on vaihteet ja jarrut mitkä taas lainaamani viestissä oli päivitetty parempaan ja kehuttiin pyörää kun juuri ne tämän kyseisen pyörän heikoimmat lenkit oli parempia. Kuten sanoin, niin asiansa ajava pyörä jos ajot ovat satunaisia, mutta jos esim. tuota paremmalla vaihtajalla ja hydraulisilla levyjarruilla olevaa mallia saa 100e-200e kalliimmalla niin ihan kannattaa kyllä harkita.

Ja noi osathan on toimivaa perustekniikkaa. Joutuuhan tossa vaihtajan säätämään tosi tarkasti. Mut jos vaikka hajoo niin uus maksaa tyyliin alle 20 €.

En väitä olevani mikään paras säätämään vaihteita, mutta ei kyllä omilla taidoilla saanut toimimaan kovinkaan hyvin. Toki peruskäytössä ei varmaan tarvitse kuin kahta tai kolmea vaihdetta.
 
En väitä olevani mikään paras säätämään vaihteita, mutta ei kyllä omilla taidoilla saanut toimimaan kovinkaan hyvin. Toki peruskäytössä ei varmaan tarvitse kuin kahta tai kolmea vaihdetta.
Shimanon takavaihtajien säätö ei ole sinänsä rakettitiedettä, mutta vaatii kyllä vaijerin löysäämisen mistä lähdetään liikkeelle. Ilman sitä niiden ääripää-ruuvien säätäminen on aika turhaa hommaa ellei kyseessä ole todella pieni hienosäätö muuten toimivassa vaihtajassa.

Mutta mitä itse laatuun tulee niin jos alkaa *tuttamaan, niin kohtalaisen halvalla saa vaikka tämän tilalle...
 
Tulipa tänään punnittua talouden fillarit. Viime vuoden AX+ malli S koossa pikalokareilla varusteltuna painaa 13.1kg. Nämä käy ainakin tuohon S runkoon hyvin ilman lisätukia. Lämmittämällä piti toki suoristaa ja kaivaa sopivat kiinnitysruuvit miljoonalaatikosta.


Vertailun vuoksi sitten 450e alkukevään tarjouksesta maksanut SC Lite FF 2x9 L koossa ilman lokareita painaa 11.5 kg. Renkaat vaihtunut jälkinmäisessä folding malleihin, parisataa grammaa voinut siinä tippua alkuperäisestä painosta. Tähän noita samoja lokareita myös mallailin, eivät kyllä istu sitten yhtään.
 
Tämä tarjous poistui ja tilalle tuli 2x8sp 400e. Runko ja muutenkin näyttää samalta kuin tuo oma 2x9, mistä lie tulee mainostettu painoero. Eipä tuolta kannata mitään OVH ostaa, mutta kiertävät tarjoukset peruspyörissä mielestäni houkuttelevan hintaisia.

 
Itsellä kyseinen fillari ollu muutamat vuodet, alusta lähtien ollut ongelmana sisäkumit jotka tyhjenee todella hidasta vauhtia ja tyhmänä en vienyt takaisin XXL:lle näytille... On tää nyt vähän peestä täytellä kumit aina (ehkä kerran viikossa) kun ajelee. Ihmettelen vaan kun sisäkumit irrotin ja veden alla testasin niin ei kuplan kuplaa tullut mistään. Renkaat eivät tunnu tyhjenevän täysin tussuiksi edes useammassa kuukaudessa, mutta 1-2vk niin ovat jo sen verran tyhjät että saa painettua vannetta vasten. Eihän tässä muuta tarvitse kun vain uudet sisäkumit ostaa ja vaihtaa kun vaan ehtii ja jaksaa, mutta aika hämmilläni olen kun alusta lähtien tämä ongelma enkä mitään vuotoa löytänyt...
 
Itsellä kyseinen fillari ollu muutamat vuodet, alusta lähtien ollut ongelmana sisäkumit jotka tyhjenee todella hidasta vauhtia ja tyhmänä en vienyt takaisin XXL:lle näytille... On tää nyt vähän peestä täytellä kumit aina (ehkä kerran viikossa) kun ajelee. Ihmettelen vaan kun sisäkumit irrotin ja veden alla testasin niin ei kuplan kuplaa tullut mistään. Renkaat eivät tunnu tyhjenevän täysin tussuiksi edes useammassa kuukaudessa, mutta 1-2vk niin ovat jo sen verran tyhjät että saa painettua vannetta vasten. Eihän tässä muuta tarvitse kun vain uudet sisäkumit ostaa ja vaihtaa kun vaan ehtii ja jaksaa, mutta aika hämmilläni olen kun alusta lähtien tämä ongelma enkä mitään vuotoa löytänyt...
Venttiilit vuotaa?

minkälainen venttiili siinä on?

jos on presta-venttiili, niin oletko muistanut pyörittää sen kiinni (kauluksessa pieni kiristin)?

jos Dunlop, niin onko ”kaulus” kunnolla kiinni?
 
Venttiilit vuotaa?

minkälainen venttiili siinä on?

jos on presta-venttiili, niin oletko muistanut pyörittää sen kiinni (kauluksessa pieni kiristin)?

jos Dunlop, niin onko ”kaulus” kunnolla kiinni?

Tollaset tubeless "auton rengas" venttiilit. En ole niitä kiristellyt mutta kyllä ihmetyttää kun ei nekään veden alla näyttäneet vuotamisen merkkejä
 
Tollaset tubeless "auton rengas" venttiilit. En ole niitä kiristellyt mutta kyllä ihmetyttää kun ei nekään veden alla näyttäneet vuotamisen merkkejä
Anna mä arvaan - suosituspaineet on jotain 6-8 baria?

Sitten tuntuisi olevan ”vakiokäytöstä” joillain sisäkumeilla. Mulla ne pyörät missä on joutunut ilmaa lisäämään pari viikon välein on just schradereilla ja kovilla paineilla.

ehkä pääsee eroon sisäkumeja vaihtamalla. Eteen kannattaa kokeilla kun on helppo vaihtaa.
 
Itsellä kyseinen fillari ollu muutamat vuodet, alusta lähtien ollut ongelmana sisäkumit jotka tyhjenee todella hidasta vauhtia ja tyhmänä en vienyt takaisin XXL:lle näytille... On tää nyt vähän peestä täytellä kumit aina (ehkä kerran viikossa) kun ajelee. Ihmettelen vaan kun sisäkumit irrotin ja veden alla testasin niin ei kuplan kuplaa tullut mistään. Renkaat eivät tunnu tyhjenevän täysin tussuiksi edes useammassa kuukaudessa, mutta 1-2vk niin ovat jo sen verran tyhjät että saa painettua vannetta vasten. Eihän tässä muuta tarvitse kun vain uudet sisäkumit ostaa ja vaihtaa kun vaan ehtii ja jaksaa, mutta aika hämmilläni olen kun alusta lähtien tämä ongelma enkä mitään vuotoa löytänyt...

Sama faijalla, vaihdatti XXL huollossa pitävät sisäkumit takuuna. Vaimolla on myös toi myöhemmin ostettuna, siinä ei tyhjene.
 
Sama faijalla, vaihdatti XXL huollossa pitävät sisäkumit takuuna. Vaimolla on myös toi myöhemmin ostettuna, siinä ei tyhjene.

Joo sama mahdollisuus se olisi itsellänikin ollut. Oli vaan pyörä niin vähällä käytöllä ja siinä venytteli vaan asian kanssa, sitten hups kun olikin toi takuu (olikohan 6kk) mennyt jo umpeen... Oman laiskuuden piikkiin. Mutta täytyy vaan tosiaan koittaa jollain eri sisäkumilla vaikka ensin sinne etupyörään vaikuttaako asiaan.
 
Joo sama mahdollisuus se olisi itsellänikin ollut. Oli vaan pyörä niin vähällä käytöllä ja siinä venytteli vaan asian kanssa, sitten hups kun olikin toi takuu (olikohan 6kk) mennyt jo umpeen... Oman laiskuuden piikkiin. Mutta täytyy vaan tosiaan koittaa jollain eri sisäkumilla vaikka ensin sinne etupyörään vaikuttaako asiaan.

Mätänetistä tai Prismasta tai vastaavasta Contintentalit/Schwalbet/Michelin niin pysyy. Ei siinä köyhdy ku muutaman euron / sisäkumi. Jäätelötikun tai vastaavan tarvii vaihtoon tai Super B Classic rengasraudat 3 kpl | Motonet Oy . Kyllä ne puoleen hintaan olevat halppiksetkin esim. Prisman 2,99 € Jupiter on ilmoja pidelleet, kun lasten pyöriin niitä sitten vaihdellut hätäpäissään jos/kun ajavat jostain naulasta tai koulun pihalla puhkotaan.

Tossa jotain malliksi


Mut jos haluaa hifistellä, niin tää Lezynen lever patch kitti ihan kurko, tolla paikattu vaan törkkäämällä pahojakin reikiä ja toimii ku junan vessa + noi rengasraudat on loistavat:

https://www.bike-discount.de/en/lezyne-lever-repair-kit <-samaten nuo paikat tuossa todella loistavia (toisin kuin toisilla merkeillä saman näköiset)

Ja tässä muuten the only one pumppu, mitä tulee koskaan fillaroinnissa tarvimaan (itte ostin 7 vuotta sitten ja sai heittää muut rodeen pl. tietysti Ryobin akkukompura tallissa, toki isompikin oikea kompura mutta ei sitä nyt pyörään viitti pöristää...) ja on kevytkin + pieni mukana kuljetettavaksi:

TECH DRIVE HP - S. -polkupyöräpumppu - Pyöräpumput - TECH DRIVE HP - S. -polkupyöräpumppu | XXL <-korkeimpiin paineisiin eli High Pressure
Lezyne Alloy Drive käsipumppu | Karkkainen.com verkkokauppa <-tilavampiin renkaisiin eli High Volume
 
Viimeksi muokattu:
Jos on oikein piukka rengas tai muuten vain jäykkää mallia, niin joskus noita muovisia rengasrautoja saa poikki - vasinkin ikääntyessään.

Biltemasta saa metallisia puoli-ilmaiseksi:
 
Aterinveitsi toimii myös, jos tiukassa / kottikärryn renkaaseen hyvä olla muutama...
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 402
Viestejä
4 489 882
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom