Whirlpool astianpesukone ongelma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Kysytään täältäkin jos joku vaikka olisi ongelmaan törmännyt.

Eli kone on Whirlpool WUE2B16 mallinen tiskikone. Eilen alkoi ongelmat, ohjelma pysähtyi kesken ja vain poistovesipumppu pyörii.

Johto oli irti jotta nollaantuisi mutta ei apua.

Vika: kun laitan sähköjohdon seinään, kone käynnistyy itsekseen noin 2 sekunnin kuluttua, poistovesipumppu alkaa pyöriä mutta mitään muuta ei tee, eikä tottele nappeja.
Koneen käynnistyttyä alkaa Power painikkeen ja Ohjelman käynnistys(play) painikkeen valo vilkkua tiheästi, samalla kone pitää nopean tuplapiippauksen 10 kertaa, on hetken hiljaa ja
aloittaa äänimerkin annon uudelleen. Ei tottele muita nappeja kuin poweria, kun pitää hetken nappia pohjassa, kone sammuu, mutta käynnistyy melkein heti itse uudelleen tuohon vikatilaan.

Oli pakko täältäkin kysellä jos joku olisi tuon kokenut ja tietää voiko itse tehdä asialle mitään.
 
Liittynyt
30.01.2021
Viestejä
7
Siinä on todennäköisesti vedentason optinen anturi tullut tiensä päähän. En muista meidän koneen mallia, joku noin kymmenen vuoden takainen paraatimalli, mutta oireet samat. Anturit eivät kestä käyttöä yleensä kuin kaksi-kolme vuotta n. 5 kertaa viikossa pesusyklillä. Meillä eka meni takuuseen vähän yli kaksi vuotta vanhaan koneeseen, toinen kesti suunnilleen saman ajan, jolloin vaihtui koneen merkki. Anturia et voi itse ostaa ja vaihtaa, vaatii huoltomiehen, joka sen vaihtaa. Käynti osineen olisi muistini mukaan maksanut150-200€, jonka siis laitteen myyjä suostui maksamaan, vaikka takuuaika oli hieman ylittynyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Kiitos tästä tiedosta.

Omalla koneella tosiaan ikää oikeen huimat 1,5 kk, että ei oikeen hyvältä vaikuta tuo merkki.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 250
Siinä on todennäköisesti vedentason optinen anturi tullut tiensä päähän. En muista meidän koneen mallia, joku noin kymmenen vuoden takainen paraatimalli, mutta oireet samat. Anturit eivät kestä käyttöä yleensä kuin kaksi-kolme vuotta n. 5 kertaa viikossa pesusyklillä. Meillä eka meni takuuseen vähän yli kaksi vuotta vanhaan koneeseen, toinen kesti suunnilleen saman ajan, jolloin vaihtui koneen merkki. Anturia et voi itse ostaa ja vaihtaa, vaatii huoltomiehen, joka sen vaihtaa. Käynti osineen olisi muistini mukaan maksanut150-200€, jonka siis laitteen myyjä suostui maksamaan, vaikka takuuaika oli hieman ylittynyt.
Kyllä varaosia saa fhp.fi - Kodinkoneiden varaosat - Merkkejä mm. AEG, Ankarsrum, Allaway, Aertecnica, Bamix, Beam, Braun, Dometic, Duromatic, Electrolux, Elektro Helios, Fagor, Futurum, Harvia, Helo, Husqvarna, Lapetek, LG, Lux, Miele, Moccamaster, Muurikka, Nilfisk, Savo, Delonghi, Opa, Rosenlew, Samsung, Zanussi, Volta, Bosch, Siemens, Gorenje, Upo, Cylinda, Asea-Skandia, Helkama, Opa, Muurikka, Advance, Dometic, Elram, Fagor, Indesit, Lapetek, Lux, Miele, Moulinex, Nilfisk, Zanussi, Volta, Vorwerk, Ariston,

 
Liittynyt
30.01.2021
Viestejä
7
Hyvä jos tuolta löytyy. Olisin toki voinut heti kertoa, että asioin vain merkkihuollon kanssa ja sieltä eivät sitä ulos myyneet. Saimme parissa tunnissa myyjältä tiedon, että he ottavat laskun hoitaakseen, enkä edes ehtinyt etsiä mistä varaosan saisi. Jos joku nyt haluaa tällaisen optisen anturi itse vaihtaa, on se tosi yksinkertaista: Anturi sijaitsee pesukoneen pohjalla olevan kaukalon kyljessä (meillä se oli sisään katsoessa oikealla puolella kaukaloa) sellainen pieni tumma uloke. Kone mahdollisimman tyhjäksi (myös vedestä) ja lattialle pari isoa pyyhettä. Kone luukku edellä pyyhkeiden päälle ja taka- ja pohjapeltiä auki, anturin löytää sieltä kyllä melko helposti. Anturin vaihdon jälkeen diagnostiika/huolto-ohjelman ajo saattoi olla pakollinen, en ole varma. Kyseistä näppäinyhdistelmää minulla ei enää valitettavasti ole.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 195
Pohjan vesikaukalo pudonnut pois paikoiltaan toiselta reunaltaan, ja toinen reuna sen verran ylempänä että kaukalossa olevan uimurin sensori laukeaa ja käynnistää poistovesipumpun. Eli suomeksi luulee että pohjakaukalossa on vettä vaikkei ole. Itsellä kävi näin juurikin Whirlpoolin kanssa. Kaukalon sai paikoilleen helposti ihan käsipelillä.
 

Nereus

Tukijäsen
Liittynyt
25.06.2017
Viestejä
23
Tulvasuoja toimii ja pumppu yrittää poistaa vettä. Avaa takapelti ja kurkkaa koneen pohjapeltiä, onko siellä vettä? Yleensä tulviminen johtuu siitä, että koneen sihti on tukossa ruoantähteistä. Toinen todennäköinen aiheuttaja on tukkeutunut viemäriputki
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
69
Kiitos kaikille vinkeistä. Tänään pääsen tutkimaan tilannetta, laitan tännekin ratkasun jos sellanen löytyy.

Edit: ongelma ratkaistu, vedenpaine aiheutti koneen vikatilan, enhän mä tajunnu että resetointi vaatii power-napin pohjassa pitämistä 45 sekuntia, kokeilin itse vain 10 sekunnin painallusta:facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 324
Viestejä
4 194 371
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom