Ratkaistu whea uncorrectable error bsod

Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
676
Ilmaantui kesken pelin, testasin prossua (5800x) ja ei ongelmia, muistit ei aiheuta ongelmaa testatessa... Piti tiputtaa muistien ja muistiohjaimen kelloja, että edes pääsee winukkaan. Aidasta pelkkä cache testi pyörimään ja kone kaatuu heti, ei millään meinannu päästä enää winukkaan, laitoin sitten muistit ja ohjaimen minimille niin käynnistyy. Muistien jännite ei tipu, joten muistiohjain ilmeisesti paskana, mutta onko muita vaihtoehtoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 021
Ilmaantui kesken pelin, testasin prossua (5800x) ja ei ongelmia, muistit ei aiheuta ongelmaa testatessa... Piti tiputtaa muistien ja muistiohjaimen kelloja, että edes pääsee winukkaan. Aidasta pelkkä cache testi pyörimään ja kone kaatuu heti, ei millään meinannu päästä enää winukkaan, laitoin sitten muistit ja ohjaimen minimille niin käynnistyy. Muistien jännite ei tipu, joten muistiohjain ilmeisesti paskana, mutta onko muita vaihtoehtoja?
Uusinta bios-päivitystä voisi koittaa, paljon muuta tuskin on tehtävissä. Minulla nuo WHEA-errorit katosivat 5900X:ää kellotellessa jonkun tietyn biospäivityksen myötä. Vakiona toimi tietty ilman ongelmia.
 
Liittynyt
26.06.2021
Viestejä
676
Uusinta bios-päivitystä voisi koittaa, paljon muuta tuskin on tehtävissä. Minulla nuo WHEA-errorit katosivat 5900X:ää kellotellessa jonkun tietyn biospäivityksen myötä. Vakiona toimi tietty ilman ongelmia.
Tuskin siulla kuitenkaan tuli bsod tuolla teksillä käynnistyksen yhteydessä? Nyt ainoa käyttökelpoinen on 1600/800. Ei nyt sotketa bsod:a whea erroreihin, vaikka oisihan tuota hieman voinut tarkentaa.
 
Liittynyt
27.07.2017
Viestejä
983
Mulla on aina tullut WHEA erroria jos prossu on epävakaa. Kokeile laittaa manuaaliesti joku turvallinen OC jännite, esim. 1.3-1.35v, ja kokeile kaatuuko edelleen (laita muistit takaisin niille asetuksille, joissa olivat kun vika ilmeni). Jos toimii, niin prossussa vika. Toisaalta jos ei hätää vaihtaa uuteen ja pienellä jännitteen nostolla toimii, niin ajelee silleen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 813
Prossu voi olla rikki. Ei mitenkään harvinaista AMDllä.

Ja elä helkkarissa päivitä biosia epävakaalla raudalla, typerin idea ikinä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 006
Viestejä
4 191 815
Jäsenet
70 840
Uusin jäsen
SuomiP4ju

Hinta.fi

Ylös Bottom