WHEA-Logger id:18 (windows 7 X64 PRO)

Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Paha logiongelma / kaatuminen.

Eli hankin digiboxiini "ASRock J4205-ITX" emon joka on ns Windows-10 only. Minun on kuitenkin tarve käyttää koneella seiskaa. Windows 7 on käytössä ja toimii minusta muuten oikein hyvin, mutta laitehallinnassa on kaksi tunnistamatonta laitetta liittyen ilmeisesti TXEI:hin. Tämä ei siis olisi minulle ongelma, mutta se on, että ligiin tulee ko erroria "WHEA-Logger id:18" sekä se, että kone on yllättäen kaatunut.

Omat selvittelykykyni eivät tunnu riittävän tämän asian ratkaisuun. Käsittääkseni tuo virhe liittyy prosessoriin ja on ilmeisesti vakava? Vaikka sanoin koneen periaatteessa toimivan hyvin, niin kone kuitenkin kaatui yllättäen kesken ohjelman tallennuksen ja logissa on vain ilmoitus uudesta käynnistymisestä, ei mitään vihiä mikä oli mennyt pieleen ennen kaatumista.

Eräs nettisivu liittää vastaavan ongelman sivukanavahyökkäyksen korjauspäivitykseen KB4078130. En oikein tiedä tästä?


Onko tälläisestä ongelmasta mitään hajua muilla käyttäjillä? Oletteko asentaneet ilman vastaavia ongelmia W7 W10 emolle?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
399
Voi olla monenlaista, mutta onko prossu kellotettu (Core clock ja Uncore clock)? Tuo "WHEA-Logger id:18" liittyy prossun Cache- muistin virheisiin. Ei pitäisi tulla kellottamattomalla prossulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Tuo Win7 on edelleen päivitettävissä kymppiin. Onko joku periaatteellinen juttu, miksi seiskasta et luovu?
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Kiitos vastauksista.

En kyllä ole "kellottanut" muutaman watin digiboxiani.

Periaatteellinen asia on se, että tuo mun DVB-ohjelma on paremmin kotonaan seiskassa ja käyttämieni virittimien ajurituki myös puuttuu.
Lisäksi yhtälö Windos 10 massiivisine turhine tehtävälistoineen, autoupdate ja sen auto restart jnejne... eivät vain kertakaikkiaan sovi pikku digiboxin käyttikseksi.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 783
Aja muistitesti. Jos mahdollista niin testaisin myös sillä win10 ja katsoisin kaatuuko sillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Periaatteellinen asia on se, että tuo mun DVB-ohjelma on paremmin kotonaan seiskassa ja käyttämieni virittimien ajurituki myös puuttuu.
Minusta Win10 tukee kaikkia DVB-laitteita seiskan ajureilla.
Olen kokeillut seuraavilla laitteilla Win10:ssä ja kaikki toimivat, katseluohjelmana DVBViewer Pro.
-Hauppauge
-anysee
-Mantis
-Technotrend
-Terratec
Näille laitteille ei ole virallista kymppitukea.

Mikä laite ja katseluohjelma sinulla on?
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
416
Hyvä tietää.

Toki muistit on jo testattu ja ehjäksi havaittu.
Päivityksetkin on asennettu ja kaikki normaalit toimet on kyllä tehty.
SFC jne scannerit ajettu ja järjestelmä on ehjä ja yhtenäinen.

AS E30 virittimet.

Edelleen alkuperäiset kysymykset auki, eli onko joku saanut seiskan pelaamaan virheittä tälläisessä Apollo Lake tjms uudemmassa emossa sekä tuo sivukanava fix.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 318
Viestejä
4 334 803
Jäsenet
72 164
Uusin jäsen
ramushe

Hinta.fi

Ylös Bottom