Western Union ja kumppanit eli rahansiirron anatomia maailmalle

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
304
Ensimmäisen (ja toivottavasti viimeisen) kerran olen sortunut käyttämään yhdessä bisneksessä Western unionia ja nyt sitten "minuuteissa" siirrettävä raha on "holdissa" Western unionilla kun ei mukamas suomalainen tilisiirto ole heille mennyt perille. Asiakaspalvelijoiden äidinkieli näyttäisi olevan viro/venäjä, joten palvelun laatu on melkein yhtä hyvää kuin Intiaan ulkoistetuissa asiakaspalveluissa. Pyysivät lähettämään tiliotteen ja laitoin sen kuitin kera, vieläkään ei ole mitään tapahtunut ja bisneksen vastapuolella oleva tyyppi alkaa jo käymään vähän hiilenä kun ei saa rahojaan. Luulee ihan syystäkin minua huijariksi, joka koittaa vaan kusettaa... :)

Onko kokemuksia vastaavasta perseilystä tämän Western unionin kanssa eli homma kestää päivätolkulla? Onko tullut peruutuksia eli rahat palautettu lähettäjälle teknisten ongelmien takia? Ilmeisesti jos homma ei suju, niin pitää koittaa MoneyGram-palvelua. Vaikutti vielä hämärämmältä puljulta kuin WU ja onko kukaan käyttänyt sitä?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 633
Nostellaas. Mun pitäs vastaanottaa tällä rahaa kun yks ostaja ulkomailta haluaa tällä maksaa niin miten käytännössä hoituu? Kokemuksia kellään?
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 273
Nostellaas. Mun pitäs vastaanottaa tällä rahaa kun yks ostaja ulkomailta haluaa tällä maksaa niin miten käytännössä hoituu? Kokemuksia kellään?
Hoituu joko netissä tai sitten Western Unionin pisteessä, joita ainakin jotkut Matkahuollon toimipaikat ovat. Todella ikiaikainen ja riskialtis systeemi jos et varmuudella tunne vastaanottajaa. Kerran olen erään kiinakaupan yhteydessä käyttänyt ja sai kyllä jännittää tuleeko tilaamani tavara koskaan perille.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 633
Hoituu joko netissä tai sitten Western Unionin pisteessä, joita ainakin jotkut Matkahuollon toimipaikat ovat. Todella ikiaikainen ja riskialtis systeemi jos et varmuudella tunne vastaanottajaa. Kerran olen erään kiinakaupan yhteydessä käyttänyt ja sai kyllä jännittää tuleeko tilaamani tavara koskaan perille.
Nythän mä myyn ja ostajan paketti lähtee kun mulla on rahat, eli ei liene kovin riskialtista? Mietin vaan että onko mahista että tuo systeemi kusettaa vai liittyykö kusetukset siihen ettei rahoja saa takaisin jos myyjä kusettaa. Oon saanut samalta ostajalta tilisiirtoja ja paypal giftejä mutta nyt hän oma-aloitteisesti halusi valita WU:n niin en nyt ala mielelläni päsmäröimään kun on osoittautunut helpoksi kauppakumppaniksi tässä keräilyharrastelussa. Jos WU on luotettava ettei rahojen katoamista tarvitse pelätä niin vetelen sillä :)
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 273
Nythän mä myyn ja ostajan paketti lähtee kun mulla on rahat, eli ei liene kovin riskialtista? Mietin vaan että onko mahista että tuo systeemi kusettaa vai liittyykö kusetukset siihen ettei rahoja saa takaisin jos myyjä kusettaa. Oon saanut samalta ostajalta tilisiirtoja ja paypal giftejä mutta nyt hän oma-aloitteisesti halusi valita WU:n niin en nyt ala mielelläni päsmäröimään kun on osoittautunut helpoksi kauppakumppaniksi tässä keräilyharrastelussa. Jos WU on luotettava ettei rahojen katoamista tarvitse pelätä niin vetelen sillä :)
En huomannut että olet myymässä. Siinä tapauksessa pitäisin tuota suhteellisen luotettavana välineenä vaikkei omakohtaista kokemusta olekaan myyjänä. Monet tykkää tuosta Western Unionista kun se tarjoaa välillä alennuskuponkeja, joilla saa alennusta rahanlähetyskuluista. Riskialttius liittyy juuri siihen ettei rahojaan saa takaisin jos myyjä kusettaa ja rahojen nostajaa ei yleensä pysty jäljittämään noissa kolmansissa maissa.
 

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
En luottaisi yhtään. Ulkomaalaiset haluaa aina WU:ta käyttää kun sillä on niin helppo kusettaa.

Eli odota että ne rahat on oikeasti tulleet tai olet ne sillä lippulappusella käynyt nostamassa muuten en luottaisi hetkeäkään.
 

tombe0

Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
594
Jos WU:ta on tosiaan pakko käyttää niin ÄLÄ lähetä mitään mihinkään ennen kuin rahat on fyysisesti kourassa tai siirrettynä omalle tilille, googleen vaan Western union scam ja lukemaan kuinka helppoa tuon kautta on huijata.
 
Liittynyt
25.05.2017
Viestejä
21
Onko kokemuksia vastaavasta perseilystä tämän Western unionin kanssa eli homma kestää päivätolkulla? Onko tullut peruutuksia eli rahat palautettu lähettäjälle teknisten ongelmien takia? Ilmeisesti jos homma ei suju, niin pitää koittaa MoneyGram-palvelua. Vaikutti vielä hämärämmältä puljulta kuin WU ja onko kukaan käyttänyt sitä?
Luottokortilla tai WU:n tiskillä maksaessa markkinajohtaja on tietenkin ehdottoman luotettava. Minulla kuitenkin hävisi kerran maksu pariksi viikoksi bittiavaruuteen, kun maksoin pankkitililtä ja siinä oli välikätenä tämä ruotsalainen Trustly mikä mahdollista pankkitililtä maksun.

Tilanne oli siinäkin mielessä uskomaton, etta asiakaspalvelun venäläistytöt kyllä sanoivat näkevänsä maksun järjestelmässään, mutta eivät voi palauttaa sitä vaan se palautuu parin viikon päästä. Niin kävikin, mutta ei se selvinnyt miksi eivät vain voineet heti palauttaa.

En osaa sanoa mitä tarkoittaa WU-kusetus, mutta eihän firma ketään kuseta. TransferWise on aivan uskomattoman hyvä ja mitä parhain ja yksinkertaisin kotisivu, mutta se ei ole reaaliaikainen toisin kuin WU ja sillä siirretään vain tilille.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
4 633
Juu, kiitokset kommenteista :) mulla on tosiaankin luotto ostajaan ja sillä muhun koska ollaan käyty kauppoja pidempään. Kundi on isosta eurooppalaisesta maasta, jossa englanti on pääkieli, hän ei ole somessa eikä olla ikinä muuten juteltu kuin mailitse. Kielimuuri hankaloittaa asioita sen suhteen, että mun on hankala alkaa selittää sille miksi mua epäilyttää esim WU, mutta jos firma itsessään ei oo kusetellut niin sit mulla ei oo hätää :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Tietämättömänä ihmettelen, että mitä etuja tässä on pankkien väliseen tilisiirtoon verrattuna? Tai siihen Paypaliin? Voisin kuvitella, että suuressa eurooppalaisessa maassa on toimiva pankkijärjestelmä ja kansalaisilla on pankkitilit.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 020
Tietämättömänä ihmettelen, että mitä etuja tässä on pankkien väliseen tilisiirtoon verrattuna? Tai siihen Paypaliin? Voisin kuvitella, että suuressa eurooppalaisessa maassa on toimiva pankkijärjestelmä ja kansalaisilla on pankkitilit.
Hinta ja nopeus. Tuo WU on huomattavan edullinen tapa lähettää rahaa ulkomaille. (Siis euroalueen ulkopuolelle, euroalueen sisäiset tilisiirrot kun ovat nykyään ilmaisia – jos tyyppi on euromaassa, niin en ymmärrä miksi käyttäisi WU.) Näköjään WU-siirto britteihin maksaa 4,90 euroa; pankista tehtynä tuo maksaa yli kympin jos haluaa yhtä nopeasti siirtymään rahan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 130
Viestejä
4 252 217
Jäsenet
71 280
Uusin jäsen
atteh

Hinta.fi

Ylös Bottom