- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 018
***tldr; Välttäkää kuin ruttoa****
Tulipa tehtyä elämässä taas virhe ja tilasin kameran osoitteesta webtronic.fi. nopeasti Googlettamalla kyseessä olisi hyväksi arvosteltu yritys euroopassa, joka toimii myös suomalaisen domainin alla, asiakaspalvelu on Suomeksi ja Kuopiosta löytyy myös konttori. Asiakaspalvelun mukaan ovat tehneet 8 vuotta kamerakauppaa Suomessa.
Ostin kameran, jonka tuote-erittelyssä oli puhe KITistä eli mukana tulisi myös objektiivi.
Ensimmäiseksi tilausvahvistuksen ja maksun jälkeen en saanut lähetystunnusta, joka olisi pitänyt toimittaa heti. Vasta myöhemmin tuli FedExiltä kuljetusvahvistus ja pyyntö valtuuttaa tullaus. Sen tein.
Kamera saapui Kiinasta, paketti oli KIT, mutta objektiivia ei ollut mukana. Tuote muuten vaikuttaa aidolta, uudelta ja toimivalta. Valitin puutteista asiakaspalveluun. Vastasivat että "Pahoittelen, erittely on virheellinen. Voit palauttaa kameran, jos ei ole käytetty". Tässä vaiheessa olin ottanut muutaman kuvan, kun oletin kyseessä olevan virhe, ja asiakaspalvelun mukaan käytettyä tavaraa ei voi palauttaa. Ilmeisesti palautus olisi ollut omakustanteisena takaisin Kiinaan.
Seuraavaksi kyselin tarkemmin, että mistä yritys sijaitsee kun käytäntö on tämä. Asiakaspalvelu vastasi että Kyproslainen yritys. Pyysin saada VATin sisältävän kuitin ja vastattiin ettei onnistu. Kysyin että eikö Kypros ole EU-valtio, jolloin käytäntö olisi ihan normaali ja asiakaspalvelu sanoi että on Brittiläinen yritys. Huikean nopea muutto.
Pyysin FedExiltä tullauspäätöksen ja tavara (n. 1000€ kamera) on tullattu "kosketusnäyttönä" Alvia on maksettu 42€.
Jatkan touhuamista ja keskustelua yrityksen kanssa. Ihmettelen että miten tällainen yritys saa jatkaa toimintaansa näinkin julkisesti.
Tulipa tehtyä elämässä taas virhe ja tilasin kameran osoitteesta webtronic.fi. nopeasti Googlettamalla kyseessä olisi hyväksi arvosteltu yritys euroopassa, joka toimii myös suomalaisen domainin alla, asiakaspalvelu on Suomeksi ja Kuopiosta löytyy myös konttori. Asiakaspalvelun mukaan ovat tehneet 8 vuotta kamerakauppaa Suomessa.
Ostin kameran, jonka tuote-erittelyssä oli puhe KITistä eli mukana tulisi myös objektiivi.
Ensimmäiseksi tilausvahvistuksen ja maksun jälkeen en saanut lähetystunnusta, joka olisi pitänyt toimittaa heti. Vasta myöhemmin tuli FedExiltä kuljetusvahvistus ja pyyntö valtuuttaa tullaus. Sen tein.
Kamera saapui Kiinasta, paketti oli KIT, mutta objektiivia ei ollut mukana. Tuote muuten vaikuttaa aidolta, uudelta ja toimivalta. Valitin puutteista asiakaspalveluun. Vastasivat että "Pahoittelen, erittely on virheellinen. Voit palauttaa kameran, jos ei ole käytetty". Tässä vaiheessa olin ottanut muutaman kuvan, kun oletin kyseessä olevan virhe, ja asiakaspalvelun mukaan käytettyä tavaraa ei voi palauttaa. Ilmeisesti palautus olisi ollut omakustanteisena takaisin Kiinaan.
Seuraavaksi kyselin tarkemmin, että mistä yritys sijaitsee kun käytäntö on tämä. Asiakaspalvelu vastasi että Kyproslainen yritys. Pyysin saada VATin sisältävän kuitin ja vastattiin ettei onnistu. Kysyin että eikö Kypros ole EU-valtio, jolloin käytäntö olisi ihan normaali ja asiakaspalvelu sanoi että on Brittiläinen yritys. Huikean nopea muutto.
Pyysin FedExiltä tullauspäätöksen ja tavara (n. 1000€ kamera) on tullattu "kosketusnäyttönä" Alvia on maksettu 42€.
Jatkan touhuamista ja keskustelua yrityksen kanssa. Ihmettelen että miten tällainen yritys saa jatkaa toimintaansa näinkin julkisesti.