Wargame ja Steel Division -peleistä parhaiten tunnettu ranskalaiskehittäjä Eugen Systems on julkaissut trailerin ja tietoja tulevasta RTS:stään, WARNO 'Warning Order'. Peli tulee olemaan mekaniikoiltaan lähempänä Wargamea, mutta sisältämään parannuksia uudemmista Steel Divisioneista. Mikäli pelit eivät ennestään ole ennestään tuttuja, niin kyseessä on suuren mittakaavan taktinen tosiaikanaksuttelu ilman tukikohtien rakentelua, jossa tärkeää osaa näyttelee myös 'dekkien', eli taisteluryhmien kustomointi.
Henkilökohtaisesti pidän Steel Division 2:a Eugenin parhaana tuotoksena tähän asti: taisteluvaiheet ja divisioonakohtaiset dekit tekivät dekkien rakentelusta todella monipuolista ja frontline-mekaniikka alueiden valtauksessa toimi hyvin. Lisäksi 2. maailmansodan itärintama oli RTS:issä harvemmin käsitelty aihe. Monissa pelaajissa SD:n muutokset herättivät kuitenkin niin paljon vastarintaa, että he päättivät jäädä vanhan Wargame: Red Dragonin pariin. Eugen tämän johdosta päätti palata tuttuun reseptiin ja uusi peli keskittyy taas kylmään sotaan, joka leimahtaa kolmanneksi maailmansodaksi.
Julkaistujen tietojen perusteella peli lainaa SD2:sta divisioonakohtaiset taisteluryhmät (vrt. valtio/koalitiokohtaiset WG:RD:ssä), sekä QoL -parannukset, kuten LoS-työkalun, deployment-vaiheen käskyt, smart orderit ja ROE-asetukset yksiköille. Lisäksi mukana on strategisen mittakaavan Army General -kampanja, yksin- ja moninpelattavana. Muilta osin näyttäisi peli noudattavan Wargamesta tuttuja mekaniikkoja: alueet vallataan komentoyksiköiden avulla, eikä yksiköiden saatavuutta ole rajoitettu taisteluvaiheisiin.
Pitkälle toista tuhatta tuntia aikaisempiin peleihin upottaneena ja niitä aktiivisesti vieläkin pelaavana odottelen tätäkin mielenkiinnolla.
Henkilökohtaisesti pidän Steel Division 2:a Eugenin parhaana tuotoksena tähän asti: taisteluvaiheet ja divisioonakohtaiset dekit tekivät dekkien rakentelusta todella monipuolista ja frontline-mekaniikka alueiden valtauksessa toimi hyvin. Lisäksi 2. maailmansodan itärintama oli RTS:issä harvemmin käsitelty aihe. Monissa pelaajissa SD:n muutokset herättivät kuitenkin niin paljon vastarintaa, että he päättivät jäädä vanhan Wargame: Red Dragonin pariin. Eugen tämän johdosta päätti palata tuttuun reseptiin ja uusi peli keskittyy taas kylmään sotaan, joka leimahtaa kolmanneksi maailmansodaksi.
Julkaistujen tietojen perusteella peli lainaa SD2:sta divisioonakohtaiset taisteluryhmät (vrt. valtio/koalitiokohtaiset WG:RD:ssä), sekä QoL -parannukset, kuten LoS-työkalun, deployment-vaiheen käskyt, smart orderit ja ROE-asetukset yksiköille. Lisäksi mukana on strategisen mittakaavan Army General -kampanja, yksin- ja moninpelattavana. Muilta osin näyttäisi peli noudattavan Wargamesta tuttuja mekaniikkoja: alueet vallataan komentoyksiköiden avulla, eikä yksiköiden saatavuutta ole rajoitettu taisteluvaiheisiin.
Pitkälle toista tuhatta tuntia aikaisempiin peleihin upottaneena ja niitä aktiivisesti vieläkin pelaavana odottelen tätäkin mielenkiinnolla.
Viimeksi muokattu: