W7 - > 10

Liittynyt
22.01.2021
Viestejä
47
Pari kysymystä asiasta

Olen siis vaihtamassa w7 - > 10 lähiaikoina. Mulla on 7 asennettu ssdlle. Menetänkö tuolloin tiedostot mun hhdltä jossa siis mulla vain tärkeitä valokuvia, n. 30gb. haluaisin kyllä periaatteessa formatoida koneen vaihdon yhteydessä mutta menetänkö sillon tiedostot myös tuolta hddltäkin.

Jos kannattaa vaan siirtää tiedostot jollekin online storagelle tms niin onko suositella mitään? N. 30gigaa kuvia siis olisi. Kiitos

Onko vielä mahdollista saada ilmainen w10 jos mulla on 7 product key tallella?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Eli SSD:llä käyttöjärjestelmä ja HDD:llä valokuvia ja omaa dataa, niinkö?
Jos näin on, niin asennuksen ajaksi tulee ottaa HDD:n datajohto irti, silloin säilyy varmuudella kaikki sen levyn data tallessa.

Huomaa myös, että SSD:llä voi olla jotain tärkeää dataa, joka tässä tapauksessa olisi syytä tallentaa ensin HHD:lle talteen.

Asennus aloitetaan bootissa, käynnistämällä kone käynnistysvalikosta suoraan asennusmedialta.
Asennus kannattaa tehdä puhtaana, eli "Mukautettu" vaihtoehdolla, jossa levyn kaikki osiot poistetaan kohdassa "Mihin Windows asennetaan", eli sen kaikki tiedot häviää silloin.
Siitä jatketaan suoraan asennukseen "Seuraava" napilla.

Edit: Konetta ei erikseen tarvitse alustaa (Formata), eikä osioida, se kaikki hoituu asennuksessa automaattisesti, kun vaan kaikki osiot poistetaan edellä mainitulla tavalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.04.2017
Viestejä
151
Ei HDDlta katoa mitään jos SSDlle vaan asennetaan windows uusiksi, ellei sitä itse uudelleen alusta.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 544
käyttiksen kannattaa usein asentaaa minimi raudalla niin välttyy ongelmista ja win10 aktivoinnin pystyy tekemään myös myöhemmin eikä asennuksen yhteydessä ja voi nykäistää verkkkopiuhan irti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 371
Viestejä
4 331 701
Jäsenet
72 201
Uusin jäsen
peppu9999

Hinta.fi

Ylös Bottom