W10 kyselyä

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
15
Kiitos nopeasta vastauksesta. Olen aika aloittelija näissä hommissa, mutta tarkoitus on siirtää
M.2 nvme 1tb levylle winukka ja laittaa toinen teranen ssd kaveriksi ja poistaa tää levv jossa win on nyt. Olisiko asioita mitä kannattaa tehdä ennen projektin aloitusta. Kysymyksiä tulee varmasti, joten kiitos jo etukäteen!
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
15
Kannattaako osioida näitä nykyisiä levyjä? Niin ja ajurit emolle tarvii varmaan jostain hmm mitkä ajurit ne pitikään olla? Ja pelailussa kone on ollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Kannattaako osioida näitä nykyisiä levyjä? Niin ja ajurit emolle tarvii varmaan jostain hmm mitkä ajurit ne pitikään olla? Ja pelailussa kone on ollut.
Jos koko levy tulee kokonaan windowsin käyttöön, ei ole syytä itse osioida, eikä alustaa, koska windows asennuksessa osaa itse tehdä sen oikein.

Jos koneella on vanha windows, on hyvä ottaa sen levyn datajohto irti asennuksen ajaksi, ettei tule turhia sekoiluja.
Kymppi löytää yleen asennuksessa tarvittavat ajurit, ainoastaan näytönohjaimen ajuri on syytä itse asentaa.

Edit: älä anna uudelleenasennuksessa tuotetunnusta, vaan vastaa "minulla ei ole tuotetunnusta".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
15
Niin levy on teranen ja sille on tarkoitus asennella winukka ja pelejä toinen normi ssd tulee myös peleille videoille ym. Yritin tota pelkkä m2 johdotettuna mutta ei antanut asentaa päivitys versiota ja alempi vaihtoehto asentu mutta verkkoon ei päässyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Uusi levy, uusi puhdas asennus, ei sitä tule päivityksenä asentaa, vaan tikulta käynnistää ja tehdä "Mukautettu" puhdas asennus.
Lataa täältä linkistä "Lataa työkalu nyt" ja tee sillä USB-tikulle asennusmedia suoraan tikulle. Lataa Windows 10

Muutenkin jos päivityksenä tuon asennat, on koneessa vanhalla levyllä jo windows, mikä sotkee homman, päivittäää sen vanhalle levylle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
15
Ajurit haettu emon sivuilta kaikki. Hommaa jatkuu huomenna tuon uuden winukan tikulle siirron jälkeen kiitos user9999. Tuo osioiminen vaan mietityttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Kuten jo kirjoitin, Windows 10 löytää asennuksessa yleensä kaikki emoon liittyvät ajurit. Näytönohjaimen ajuri pitää itse hakea ja asentaa. Jälkeenpäin voit suurentaa/pienentää osiota.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
15
Latasin tuon työkalun medicreationtool1809 koko 18779kt ja nyt kun boottaan pelkällä nvme:llä niin se lataa suoraan winukan, joka eilen onnistuttiin asentamaan kaverin vanhalta cd:ltä ja enään ei tunnista tikkua eikä nettiä. Onko jossain koko windowsia saatavana? Koodi kyllä löytyy ja millä nyt tyhjennän ton m.2:n?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 951
Latasin tuon työkalun medicreationtool1809 koko 18779kt ja nyt kun boottaan pelkällä nvme:llä niin se lataa suoraan winukan, joka eilen onnistuttiin asentamaan kaverin vanhalta cd:ltä ja enään ei tunnista tikkua eikä nettiä. Onko jossain koko windowsia saatavana? Koodi kyllä löytyy ja millä nyt tyhjennän ton m.2:n?
Asennusmedia on kooltaan noin 3,8 Gt.
Tässä keskutelussa on annettu jo ainakin kaksi linkkiä Windows 10:n "Tee työkalu nyt" jolla voi tehdä ihan oikean kympin asennustyökalun USB-tikulle. Mikä mättäsi?
Asennus tulee käynnistää tehdyltä USB-asennusmedialta koneen käynnistyksen yhteydessä, mutta niin, hyvä jos onnistui.
Asennuksessa levy tyhjennetään, poistamalla osiot.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 590
Viestejä
4 237 626
Jäsenet
71 224
Uusin jäsen
Ab2k

Hinta.fi

Ylös Bottom