Vuokrasuhde-edusta kysymys: Nettiliittymä

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 218
Moi,

Tuli ajatus hankkia tuonne sijoitusasuntoon 4G-nettiliittymä (ei saa kiinteää), joka olisi ns. vuokrasuhde-etuna. Erillinen reititin mihin SIM-kortti sisään ja avot.

Kysymys: Jos vuokralainen käyttäisi nettiliittymää rikolliseen toimintaan, oli se sitten vaikka leffojen warettamisesta mihin tahansa muuhun, olenko minä loppupeleissä täysin vastuussa tästä vai onko vuokralainen vastuussa toiminnastaan?

Eli jos voin todistaa, että minä en ole väärinkäyttänyt nettiliittymää, vaan se on ollut vuokralainen, mikä liittymänomistajan osuus on oikeudessa?

Mietin, että onko tällänen etu loppupeleissä sitten "worth it"? Ideana siis on "lisäarvoa" vuokrasuhteelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 005
Moi,

Tuli ajatus hankkia tuonne sijoitusasuntoon 4G-nettiliittymä (ei saa kiinteää), joka olisi ns. vuokrasuhde-etuna. Erillinen reititin mihin SIM-kortti sisään ja avot.

Kysymys: Jos vuokralainen käyttäisi nettiliittymää rikolliseen toimintaan, oli se sitten vaikka leffojen warettamisesta mihin tahansa muuhun, olenko minä loppupeleissä täysin vastuussa tästä vai onko vuokralainen vastuussa toiminnastaan?

Eli jos voin todistaa, että minä en ole väärinkäyttänyt nettiliittymää, vaan se on ollut vuokralainen, mikä liittymänomistajan osuus on oikeudessa?

Mietin, että onko tällänen etu loppupeleissä sitten "worth it"? Ideana siis on "lisäarvoa" vuokrasuhteelle.
Periaatteessa operaattorille pitäisi ilmoittaa liittymän käyttäjä, maksajahan voi olla kuka vaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 218
Kiitos. Ilmoitan operaattorille vain liittymän käyttäjän niin ei pitäs onkelmia syntyä :)
 
Liittynyt
01.11.2022
Viestejä
170
Et tietenkään ole vastuussa, mutta mobiililiittymän ollessa kyseessä, saattaisi lakitoimisto Shyster & Partners lähettää kiristyskirjeensä liittymän tilaajalle koska varsinainen käyttöpaikka / osoite ei ole tiedossa. Tosin siihen pitäisi riittää vastaus että ei ole liittymän käyttäjä, ja tervemenoa selvittämään kuka se on ja missä.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 270
Viestejä
4 231 414
Jäsenet
71 186
Uusin jäsen
pymehry

Hinta.fi

Ylös Bottom