Vuodettu IP osoite

Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
21
Moro! Kävi niin että painoin väärän kaverin lähettämää väärää linkkiä, jonka jälkeen netti alkoi kaatuilemaan, eli DOSsailtiin? Vaihdoin IP osoitteen alle vartin kuluessa tapahtumasta, mitä tästä voi seurata? Ja mitä ylipäätään vuodetulla IP osoitteella pystyy tekemään? IP osoitteen vaihdoksen jälkeen ei ole tapahtunut mitään ylimääräistä.

Ainakin tällaiset tiedot sieltä saatiin: klikkien määrä, ip-osoite, päivämäärä ja kellonaika, sit joku useragent jossa lukee eri selaimia (osa sellaisia joita en edes käytä) ja käyttöjärjestelmä.

E: IP osoite vaihdettiin eri verkossa, kuin mistä tuo alkuperäinen vuosi.

Kiitän etukäteen!
 
Viimeksi muokattu:

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Sille IP-osoitteelle aivan yksi ja sama. Ennemmin tarkastaisin koneen ettei ole päässyt mitään haittaohjelmaa koneelle, mutta senkin riski aika pieni ellet ole mennyt availemaan mitään sivuston mahdollisesti ehdottamia tiedostoja.

Jos ei Windows Defender (tai mikä onkaan käytössä?) löydä mitään niin olet aikalailla turvassa. Halutessasi voit ajella vaikka Malwarebytesin, mutta tuskin sieltä mitään löytyy.

Näin yleisellä tasolla reitittimestä/modeemista kannattaa hallinnan salasana muutella jos vakiona ja asentaa uusin mahdollinen firmware. Ja miettiä aina kahdesti jos joku lähettää vähänkin epäilyttävän linkin, koska kaverisi ei välttämättä edes tiedä sitä lähettäneensä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
21
Kiitos vastauksesta! Ainoa turva on tosiaan tuo Windows kympin oma Defender, ja se ei löytänyt mitään. Linkki oli Gyazo.nl alkuinen, ja johti normaalin näköiselle Gyazo sivustolle, joka sanoi että etsimäänne kohdetta ei löydy tms. Mitään en sivuston sisällä klikannut. Lähinnä pelottaa Chromeen tallennetut salasanat. Laitetaan vielä malwarebytes laulamaan!

Malwarebytes ei myöskään löytänyt mitään. Mun kielitaito on aika huono: olis kiva jos joku asiasta tietävä kertois vielä, että mitä kaikkea teoriassa toisen IP osoitteella pystyy tekemään!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 085
Malwarebytes ei myöskään löytänyt mitään. Mun kielitaito on aika huono: olis kiva jos joku asiasta tietävä kertois vielä, että mitä kaikkea teoriassa toisen IP osoitteella pystyy tekemään!
Osoite on osoite. Jos tiedät jonkun osoitteen niin voit lähettää hänelle kirjeen. Ei sillä yksistään oikein kauheasti muuta tee. Internetissä tuo osoite vielä vaihtuu käyttäjien välillä päivästä toiseen niin sillä tekee vielä vähemmän.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Malwarebytes ei myöskään löytänyt mitään. Mun kielitaito on aika huono: olis kiva jos joku asiasta tietävä kertois vielä, että mitä kaikkea teoriassa toisen IP osoitteella pystyy tekemään!
Eipä tuo IP -osoite tosiaan mikään suuri mysteeri ole, eikä sitä oikeastaan voi piilotella muuten kuin käyttämällä VPN palvelua.
Sun IPn saa selville, ku vaikka laitan kuvan mun web palvelimelle ja linkkaan sen tänne, kun avaat tämän ketjun, niin selaimesi hakee sen kuvan minun palvelimeltani ja näen esim. logi tiedoista sun IP osoitteen.

Kokeiles vaikka mennä tänne testisivulle, niin näet mitä kaikkea sinusta saa selville, ihan vaan menemällä jollekin sivustolle:
 
Liittynyt
29.12.2017
Viestejä
21
Eipä tuo IP -osoite tosiaan mikään suuri mysteeri ole, eikä sitä oikeastaan voi piilotella muuten kuin käyttämällä VPN palvelua.
Sun IPn saa selville, ku vaikka laitan kuvan mun web palvelimelle ja linkkaan sen tänne, kun avaat tämän ketjun, niin selaimesi hakee sen kuvan minun palvelimeltani ja näen esim. logi tiedoista sun IP osoitteen.

Kokeiles vaikka mennä tänne testisivulle, niin näet mitä kaikkea sinusta saa selville, ihan vaan menemällä jollekin sivustolle:

Jes tämä selvensi mukavasti, kiitos! :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 436
Viestejä
4 161 739
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom