Vuoden 2001 Duke Nukem Foreverin pelattava versio vuodettu

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BIOS
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
10.08.2021
Viestejä
4 095
Edittiä, projekti etenee! Ekan "siivun" julkaisu 21.12.22!





Joku/jotkut ovat saaneet käsiinsä DNF 2001 version, joka on nyttemmin vuodettu nettiin ja sitä pääsee pelailemaankin. :psmoke:

Tuli tässä samalla mieleen tämä uusioversio Duke Nukem 3D:stä, Serious Sam Fusionille tehtynä:
 
Viimeksi muokattu:
Ai se olikin vuodettu jo... kiitos linkistä! Tietää mitä tulee seuraavaksi pelailtua... :cool:
 
No tuon toisen käyttäjä linkki hämäsi, siellä on joku .RAR-tiedosto erikseen, joka on kooltaan isompi kuin nuo kaikki muut tiedostot yhteensä.
 
No tuon toisen käyttäjä linkki hämäsi, siellä on joku .RAR-tiedosto erikseen, joka on kooltaan isompi kuin nuo kaikki muut tiedostot yhteensä.
Kyllä sieltä ihan pelattava versio löytyy.

dnf.png
 
Kyllä sieltä ihan pelattava versio löytyy.

Noni, sitähän minäkin kun arvelin juuri sen .RAR-tiedoston olevan itse vuodettu peli, jo tuon tiedostokoon takia. Yritin ladata sitä aiemmin, mutta tuli silloin niin hitaasti, etten jaksanut odottaa. :D

P.S. Melkoisella raudalla pelailet vuoden 2001 peliä... :cool: Pitääpi laittaa tuo lataukseen, pakkohan tuota on kokeilla.
 
Muistan aikoinaan harmitelleeni, että miksi hitossa vaihtelevat pelimoottoria kesken kaiken. Olisivat mieluummin tehneet pelin loppuun kuin aiottu ja jatko-osia sitten uudemmilla moottoreilla. Tästä vuodosta lukemani perusteella mielikuva oli oikea ja oltiin oikeasti liian lähellä valmista.

2011 peli ei ollut absoluuttisen huono, mutta ei vastannut vuosikymmenen odotusta.
 
Muistan aikoinaan harmitelleeni, että miksi hitossa vaihtelevat pelimoottoria kesken kaiken. Olisivat mieluummin tehneet pelin loppuun kuin aiottu ja jatko-osia sitten uudemmilla moottoreilla. Tästä vuodosta lukemani perusteella mielikuva oli oikea ja oltiin oikeasti liian lähellä valmista.

2011 peli ei ollut absoluuttisen huono, mutta ei vastannut vuosikymmenen odotusta.
Tismalleen samanlaiset ajatukset täällä. Virallisen DNF:n lisäosa "The Doctor Who Cloned Me" oli mielestäni oikein hyvä, parempi kuin itse peli. Sen takana olikin entisiä 3D Realmsin tyyppejä (Triptych Games). :D
 
Noni, sitähän minäkin kun arvelin juuri sen .RAR-tiedoston olevan itse vuodettu peli, jo tuon tiedostokoon takia. Yritin ladata sitä aiemmin, mutta tuli silloin niin hitaasti, etten jaksanut odottaa. :D

P.S. Melkoisella raudalla pelailet vuoden 2001 peliä... :cool: Pitääpi laittaa tuo lataukseen, pakkohan tuota on kokeilla.
Siellähän se paketti tosiaan lymyili. Sain toisen käden tietoa ensin, ettei sisältäisi kuin videot. Onneksi tulin korjatuksi, tosin toimivuus on itselläni vähän niin ja näin. Resoa vaihtaessa kippaa ja vaste on muutenkin vähän satunnaista ja joutuu tappamaan sovellusta usein.
 
Tuli ladattua ja pelattua. Selkeästi huomaa, että Half-Life on pelattu läpi pariin otteeseen ja sitä käytetty esikuvana, mikä ainakin mun silmissäni on hyvä asia.

Vaikea tästä on pelillisesti mitään sanoa, kun on niin pahasti keskeneräinen ja tarkoitettu 2000 -luvun alun tietokoneille. Peli toimii ja käynnistyy kyllä, mutta asiat vaikuttavat tosi keskeneräisiltä. Ite aloin heti alusta pelaamaan ja pääsin noin puoli tuntia eteenpäin, jolloin tuli eteen tilanne mihin ei ollut ratkaisua saatavilla, tallensin ja suljin pelin. Sen jälkeen ei olekaan tallennus avautunut.

Kunpa tää peli oltaisiin vaan viimeistelty ja julkaistu, ni tästähän ois saatu vaikka kuinka hyvä peli! Ainakin parempi kuin mitä 2011 vuoden ripuli oli. Hauska muuten huomata, miten asiat ovat muuttuneet eri trailerien välillä aina lopulliseen tuotteeseen asti. Ysärin lopulla liikkui tietoa, että DNF:ssa olisi Dr. Proton ollut pääpahis mutta lopullisessa pelissä asiat olivatkin toisin.
 
Kyllähän sen kerran läpi rallatteli, mutta melko skeidaahan se oli suurilta osin. Kyllä täytyy ihmetellä mitä ne kaverit oli tehneet sen 14v ajan. No kait ne oli alusta sen tehneet muutaman otteeseen, niin palaahan siinä aikaa.
 
Vissiin se oli moneen kertaan kuopattu, mutta sitten kasattiin niistä palasista mitä oli ja julkaistiin. Kyllä jo alkukohtauksen "pissahuumori" oli juuri siinä kohdassa hyvin näkyvien palikkagrafiikoiden lisäksi niin facepalm kamaa että siitä se lähtee. Samoja kenttiä ravattiin edes takaisin. Puomikävelyt oli jotain ihan kamalaa kun ei ollut aavistustakaan missä jalat on, jatkuvia tippumisia. Ja peli oli vielä toteutettu niin että kuoleman koittaessa se lataa koko kentän uudelleen, ja PS3:lla se kesti ja kesti. Pääset chapterin alusta 10m eteenpäin ja kuolet, niin latailee minuutin sitä kenttää uudelleen että pääset sen 10m taaksepäin. Ainoastaan Duke Nukem nostalgia sai pinnistelemään loppuun saakka. Pelillä oli muuten hyvin osunut lyhennekin: Duke Nukem Forever = DNF = Did Not Finish
 
Vissiin se oli moneen kertaan kuopattu, mutta sitten kasattiin niistä palasista mitä oli ja julkaistiin. Kyllä jo alkukohtauksen "pissahuumori" oli juuri siinä kohdassa hyvin näkyvien palikkagrafiikoiden lisäksi niin facepalm kamaa että siitä se lähtee. Samoja kenttiä ravattiin edes takaisin. Puomikävelyt oli jotain ihan kamalaa kun ei ollut aavistustakaan missä jalat on, jatkuvia tippumisia. Ja peli oli vielä toteutettu niin että kuoleman koittaessa se lataa koko kentän uudelleen, ja PS3:lla se kesti ja kesti. Pääset chapterin alusta 10m eteenpäin ja kuolet, niin latailee minuutin sitä kenttää uudelleen että pääset sen 10m taaksepäin. Ainoastaan Duke Nukem nostalgia sai pinnistelemään loppuun saakka. Pelillä oli muuten hyvin osunut lyhennekin: Duke Nukem Forever = DNF = Did Not Finish

Ei sitä mun mielestä oikeasti kuopattu kun sen kerran, minkä jälkeen Gearbox osti oikeudet, ja heidän johdolla parsittiin tuotos kasaan. Matskuna käytettiin julkkarienginellä olemassa olevaa matskua. Tuota vanhoilla engineillä olevaa matskua on varmaan aikamoinen läjä vielä päälle.
 

Tuosta kannattaa kuunnella jälkipuoliskon osuus niin selviää kuinka monta kymmentä kertaa projekti kuopattiin ja lopulta julkaistiin täysin raakileena.
 
Tämähän olisi saatu aiemmin jakeluun, jos Pitchford ei olisi ollut estämässä ties minkä tekosyyn varjolla. Kyseinen älykääpiö vielä peruutti toisen studion tekemän DN3D-remaken, koska se olisi saanut näyttämään 2011-Foreverin näyttämään halvalta räpellykseltä. Sopii toivoa, että saavat rauhassa parsia pelin kokoon ilman Gearboxin jarruttelua.
 
Tämähän olisi saatu aiemmin jakeluun, jos Pitchford ei olisi ollut estämässä ties minkä tekosyyn varjolla. Kyseinen älykääpiö vielä peruutti toisen studion tekemän DN3D-remaken, koska se olisi saanut näyttämään 2011-Foreverin näyttämään halvalta räpellykseltä. Sopii toivoa, että saavat rauhassa parsia pelin kokoon ilman Gearboxin jarruttelua.
Miten Pitchford oli siis tämän estämässä? Nytkin näyttäisi ihan luvaton vuoto vaan olevan kyseessä?
 
Nytkin näyttäisi ihan luvaton vuoto vaan olevan kyseessä?
Voi olla, että tämä on joku sisäpiirin juttu ja tarkoituksella vuodettu jonkun toimesta kun asiasta ei ole noussut minkäänlaista haloota, että saatiin viimeinkin pelisarjan faneille tällaista sisältöä kun on jo pitkään haluttu. Näitä pelejä on vuodettu nyt jo enemmänkin kuin vain tämä vuoden 2001 DNF. Joku on päässyt kaikkeen sisältöön käsiksi.

Tuorein vuoto:
 
Miten Pitchford oli siis tämän estämässä? Nytkin näyttäisi ihan luvaton vuoto vaan olevan kyseessä?
Tarkoitin tätä yli neljä vuotta aiemmin tapahtunutta keissiä:

Frederik Schreiber claims that in December 2002 the most completed version of what you saw in the 2001 trailer existed, he has estimated this to be around 80% complete with voice overs, music, scripting, and more all done and completed with large sections of the game being fully playable. The issues at 3D Realms apparently arose in early 2003 when they decided to put a Doom 3 style renderer in to the game which resulted in all the levels turning black and textures having to be recreated with normal maps as the game had been created up to that point (from late 1998 - early 2003, it was almost complete at this stage) with Unreal Engine static lighting in mind.

---

But here's the fun part of the story - despite Frederik Schreiber offering to prepare these builds for release for free as well as an additional offer to prepare the mod tools for the final version of the game for release for free (they're much demanded by the fan community) as they have access to all of that material Randy Pitchford isn't interested. He claims that they would still have to pay "certification costs" somehow ignoring all the other companies that have released builds and content for free in the past like Croteam, id Software, 3D Realms, Volition, and more. Further more he has said that the only way he would ever release this material is if he could charge for it in some kind of Duke Nukem collection...he has also said the same about various Duke Nukem 3D prototypes... There have been a few tweets and various social media happenings that have picked up steam that Randy simply ignores:

It's a terrible situation but about what you would expect from Randy Pitchford. Even with an offer to do all the work for free he avoids putting in any time or effort to allow it.

Lähde: Have any of the builds of Duke Nukem Forever ever leaked?
 
Tämähän olisi saatu aiemmin jakeluun, jos Pitchford ei olisi ollut estämässä ties minkä tekosyyn varjolla. Kyseinen älykääpiö vielä peruutti toisen studion tekemän DN3D-remaken, koska se olisi saanut näyttämään 2011-Foreverin näyttämään halvalta räpellykseltä. Sopii toivoa, että saavat rauhassa parsia pelin kokoon ilman Gearboxin jarruttelua.
Hienosti nämä nettilegendat leviää. Pelin lähdekoodin ja materiaalin julkaisu ei ole mikään tuosta vaan homma. Ensinnäkään Unreal Engine 1 ei ole edelleenkään avointa lähdekoodia, joten Pitchford ei olisi voinut halutessaankaan julkaista siihen pohjautuvan pelin lähdekoodia. Lisäksi pitää ottaa huomioon, että pelin koodi ja itse pelisisältö voi sisältää muita patentoituja ja lisensoituja teknologioita tai vaikkapa musiikkia, jota ei voi pistää vapaaseen levitykseen.
Ja paljonkos olet pelannut tuota toisen studion DN3D remakea, kun kerta tiedät että se olisi ollut 2011 vuoden räpellystä parempi? Pitchford on iskenyt kätensä paskaan pari kertaa (DNF ja ACM), joten välttämättä ei ole ollut hirveästi haluja käyttää firman rahoja uuteen potentiaaliseen floppiin.
 
Muistaakseni Duke4 -foorumilla alkoi noin yhdeksän vuotta sitten kiertää juttua, että joku istuisi ns. kulta-arteen päällä, joka tarkoittaa siis Duke Nukem 3D:n eri kehitysasteita, alkaen aina jostain vuoden -94 ensimmäisistä versioista aina ihan viimeisimpiin versioihin ennen julkaisua. Tuota mehusteltiin muistaakseni jonkin aikaa, kunnes koko homma kaatui siihen, että juurikin Gearboxin hessu ilmaisi mahdollisista seuraamuksista jos tai kun DN3D:n betoja vuotaa. Nyt niitä näkee lähinnä youtubessa videoiden muodossa ja aina tasaisin väliajoin joku tekee modia, jonka pääpaino on juurikin näissä beta materiaaleissa. Jotain on siis jossain ja joku sitä aina julkaisee youtubeen, mutta ladattavan materiaalin osalta tilanne on eri.

Se materiaali, mitä esim. Youtubesta löytyy DN3D "betaan" liittyen, on usein aika mielenkiintoista katsottavaa. Usein niissä vilahtaa pelissä olevia kenttiä, mutta tietysti hyvin varhaisina beta versioina. Kiva nähdä miten joku kenttä on muuttunut varhaisista versioista julkaisukelpoiseen versioon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 785
Viestejä
4 496 523
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom