VRMark Cyan Room on nyt ladattavissa, AMD julkaisi ensimmäiset testitulokset

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
22 313
1.png


2.png


Futuremarkin VRMark Cyan Room, eli yhtiön ensimmäinen DirectX 12 -rajapintaa hyödyntävä VRMark-testi julkaistiin virallisesti eilen. AMD on julkaissut blogissaan nyt ensimmäiset tulokset uudella testillä, jotka kertovat yhtiön näytönohjainten pärjäävän siinä selvästi keskimääräistä paremmin. Kolmansien osapuolten ajamia testejä tultaneen julkaisemaan vielä kuluvan viikon aikana, jotka joko kyseenalaistavat tai varmistavat AMD:n julkaisemat lukemat.

VRMark Cyan Room ei ole saatavilla osana ilmaista VRMark-testiä, vaan se vaatii maksullisen Advanced Editionin oston. VRMark Advanced Editionin suositushinta on 19,99 euroa mutta se on tällä hetkellä saatavilla Steamin syysalennuksista 4,99 euron hintaan.

Lähde: VRMark Cyan Room Points the Way to Better VR Experiences with DirectX 12, VRMark - The VR Benchmark from Futuremark, available now
 
Jokseenkin jaksan hieman epäillä tuota eroa. Noh, kunhan 3. Osapuolen testejä alkaa tippumaan niin sitten näkee. :rolleyes:
 
[offtopic]

En epäile. RX Vega on ollut alusta lähtien niin paljon tehokkaampi louhinnassa kuin 1080 Ti, ja nyt se vasta alkaa näkymään myös pelipuolella kun devaajat pääsevät samalla tasolle kortin kanssa. Raa'assa tehossa RX Vega pätkii kaikki muut kortit mennen tullen (ali voltitettuna). Tupla Vegaa odotellesa.

Ethereumin ja Moneron louhintasuorituskyky vaan ei kerro mitään piirien yleisestä suorituskyvystä tai "raa'asta tehosta".

Siinä ei ole mitään laskennallisesti erityisen raskasta, se on melkein täysin muistikaistarajoittunut;

Ethereumin ja Moneron louhinnassa ei tarvi kovin paljoa mitään muuta kuin kykyä tehdä mahdollisimman monta pientä täysin satunnaista muistiaccessia aikayksikköä kohden > 2 gigan muistiin(jolloin välimuistit ei auta yhtään),
ja Vegan HBM2-muistityyppi soveltuu suureen määrään pieniä accesseja 1080 TI:n GDDR5X:ää paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Olisi mielenkiintoista nähdä vr-benchmarkkeja vivellä/oculuksella ajettuna pelkkien futuremarkkien lisäksi.

Amd:t ovat perinteisesti vetäneet suhteessa kovempia tuloksia 3DMarkeissa kuin peleissä itsessään.
 
Olisi mielenkiintoista nähdä vr-benchmarkkeja vivellä/oculuksella ajettuna pelkkien futuremarkkien lisäksi.
VRMarkin pointtihan on että tulos on sama riippumatta siitä onko sulla Vive tai Rift kiinni koneessa vai ei.
Amd:t ovat perinteisesti vetäneet suhteessa kovempia tuloksia 3DMarkeissa kuin peleissä itsessään.
Riippuu mistä sukupolvesta puhutaan, mennyt toisinkin päin muistaakseni (saattoi olla kyllä ATI-aikaa vielä) ;)
 
Niin, yli kymmenen vuotta on mennyt jo niin, että AMD:n 3Dmark-tulokset ovat suhteessa parempia kuin pelien benchmarkit.
 
Eihän kukaan kieltäne, että Vegassa on rutosti potentiaalia, mutta kuinka AMD saisi pelintekijät hyödyntämään sitä potentiaalia, kun geneerisesti tehtynäkin graffa pyörii... (tosin paljon hitaammin)
Vega on taas sen 5 vuotta edellä aikaansa ja tuki valuu sille sitten joskus.

Mutta allekirjoitan kyllä, että olisi tosi hyvä jos ohjelmoijat repisivät siitä enemmän irti, kun siellä sitä potku kuitenkin on melkoisesti, jos sitä vain vartavasten kutittelisi esiin.
 
Viimeksi muokattu:
Eli siis vrmark ei kuulu 3dmark advanced pakettiin vaan pitää ostaa jos tahtoo ajaa?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
256 199
Viestejä
4 452 249
Jäsenet
73 672
Uusin jäsen
CommonMark

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom