VR-majakojen kiinitäminen seinään.

Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
20
Elikkä olen jo pitkään pitänyt yhtä Valve Indexsin majakoista hyllyn päällä ja toista työtasolla. Ja tuo työtasolla oleva majakka tupaa olemaan aina tiellä ja vähän väliä pitää olla uudelleen kartoittamassa pelialuetta, kun se ei vain pysy paikoillaan. Jotenka se pitäisi saada seinään kiinni.

Poraaminen ei ole suositeltavaa. Jotenka ajattelin, että saisiko sen kaksipuoliteipillä kiinni. En vain tiedä mihin teippiin luottaa. 150€ laite kuitenkin kyseessä ja toimitus kestää viikkoja. Niin onko kellään mitään teippi suositusta / parempaa ideaa?

Seinien pinta: Epätasainen, maalatu.
 
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
20
Anteeksi. Olisi pitänyt mainita vielä, että asun kerostalossa, joten liimaus on kokonaan suljettu pois.
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
515
Eli naulaus/poraus on pois taloyhtiön sääntöjen vuoksi, mutta mites jos reijät peittää massalla, eikö kelpaa?
 
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
20
Eli naulaus/poraus on pois taloyhtiön sääntöjen vuoksi, mutta mites jos reijät peittää massalla, eikö kelpaa?
Kyllä naulas/poraus mun käsitääkseni on sallitua. Kyse on enemmän mun omasta halutomuudesta ruveta poraamaan, kun kamoksun toisten häiritsemistä. Ja pyrin aina vältämään sitä niin pitkälle, kuin vain mahdollista.
 

Ragnarokkr

"Ei mikään turha jätkä"
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
515
Ahaa, no jos päivällä ihmistenaikoihin poraat kaks majakkaa, eli yht. 4 ruuvia niin uskon että naapuritkin antaa anteeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
305
Seinien pinta: Epätasainen, maalatu
Noissa ei oikein kaksipuolinen teippi pysy jos on kovin epätasainen. Pysyy sen kuukauden tai kaksi ja sitten yleensä rämähtää lattialle.
Miten se kaksipuolinen teippi mielestäsi eroaa liimaamisesta? Voi sinne jonkun superteipin laittaa, mutta sitä irroittaessa yleensä seinästä repeää rappaukset samalla. Eli ihan sama lopputulos kuin liimaamalla.

Suosittelen paria pientä ruuvia kiinnittämiseen. Niistä jää seinään vain pieni reikä, mitkä saa tarvittaessa helposti peitettyä kitillä yms.
 
Liittynyt
04.11.2020
Viestejä
20
Noissa ei oikein kaksipuolinen teippi pysy jos on kovin epätasainen. Pysyy sen kuukauden tai kaksi ja sitten yleensä rämähtää lattialle.
Miten se kaksipuolinen teippi mielestäsi eroaa liimaamisesta? Voi sinne jonkun superteipin laittaa, mutta sitä irroittaessa yleensä seinästä repeää rappaukset samalla. Eli ihan sama lopputulos kuin liimaamalla.

Suosittelen paria pientä ruuvia kiinnittämiseen. Niistä jää seinään vain pieni reikä, mitkä saa tarvittaessa helposti peitettyä kitillä yms.
Omalla kokemuksella (Joka ei ole paljoa) kaksipuoliteipin aiheutamaa sotkua on ollu helpompaa puhdistaa, kuin liiman.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 118
Kannattaa unohtaa liimat ja teipit. Poraa pari pientä reikää majakkaa kohti, reikään proppu ja ruuvilla kiinni. Vaikka olisi kuinka hyvää teippiä tai liimaa niin saattaa materiaali alla antaa periksi mihin liimattu. Pari reikää on helppo vetää piiloon vrt majakka lattialla säpäleinä ja seinästä irti pala tapettia/maalia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 334
Juu, rohkeasti poraamaan vaan, toimivin ratkaisu tuohon. Joku 4-5mm reikä ja siihen sopiva proppu ja ruuvi.

Liimalla tulee irroittaessa puoli seinää mukaan ja kakspuoliteippejä on oikeastaan kahta mallia, toinen pysyy seinässä päivästä kuukauteen ja toisen mukana tulee taas puoli seinää alas kun koittaa ottaa irti.
 
Liittynyt
17.01.2018
Viestejä
1 998
Oma kokemus kerrostalojen seinistä on se että liimaamalla/teipillä lähtee joko maali tai tasoite seinästä ja kiinnitetty juttu löytyy lattialta.

Ainoa oikea on reikä seinään ja ruuvi. Päivällä kun tekee niin ei kellään ole valittamista, vardinkin kun muutamaan reikään ei kovin montaa minuuttia pitäisi mennä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 321
Oon jonkun verran tusannut noiden teippien kanssa, mutta en oikein uskalla sanoa niistä mitään kun niiden pitävyys tuntuu olevan niin henkimaailman hommaa. Yleisimmin oon käyttänyt Tesan asennusteippejä, ja jotkut on pysyneet vuosia niinkuin naulattuna, jotkut pettäneen vuorokauden sisällä ja osa (useimmiten kylppärissä kosteassa olosuhteessa) parin vuoden jälkeen... Nuo ei useimmiten irtoa ehjänä, vaan teippimöhnää saa sitten rapsutella seinästä ihan huolella.

Teippauksessa tärkeää on että kiinnitettävä pinta on oikeasti puhdas (keittiön läheisyydessä mikään ei defaulttina ole, sama juttu kylppärissä missä kaikki on sellaisen ohuen saippuasumun peitossa) ja että teipille ei tule kiinnityksen jälkeen painoa ainakaan tuntiin, mielellään vuorokauteen, mikä ei monesti ole ihan helposti toteutettava.

Nyt mulla on pari koukkua seinässä tuollaisilla irrotettavilla teipeillä, mutta on niin lyhyt käyttö ja kevyet kuormat että en osaa sanoa pitävyydestä mitään. Joskus kun oon tyrinyt koukun väärin päin niin irrotusta olen kokeillut, ja siitä "pupunkorvasta" vetämällä se teippi oikeasti napsahtaa irti jälkiä jättämättä.

Poraaminen ei juuri naapureita häiritse kun lainaat joltain kunnollisen iskuporakoneen tai poravasaran, sillä tuollainen viisimillinen reikä surahtaa betoniin kahdessa sekunnissa ja lopputuloksesta voi nostaa vaikka koko talon ilmaan. Lähinnä kerrostaloa terrorisoivat akkuporakoneella tai halvalla iskuporalla seiniä jurnuttavat.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 512
Oma nanoleaf setti (9 paneelia) on noilla mukana tulleilla 3M command tarroilla kiinni pari vuotta eikä ole vielä tullut alas tasoitetulta, maalatulta betoniseinältä. 3 tarraa per paneeli tossa on.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 498
Viestejä
4 164 372
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom