Voiko johonkin lahjoittaa toimivaa vanhan kannan teknologiaa esim. kehitysmaihin?

Liittynyt
26.07.2019
Viestejä
967
Käsittääkseni 3g-modeemeista olisi hyötyä siellä, missä 3g ei ole vielä kuopattu.

Entäpä vanhemman 802.11:n reitittimet?

Hakukone ei osu.
 
NileTech vastasi, että heillä ei ole kehitysmaa-yhteistyökumppania, joten etsintä jatkuu.
 
NileTech vastasi, että heillä ei ole kehitysmaa-yhteistyökumppania, joten etsintä jatkuu.
Jos on yhtään katsonut maailman menoa niin ne serrit laitetaan konttiin laivaan, toimi tai ei.
Viedään kehitysmaahan jossa paikalliset sulattelee niistä nuotiolla metallit irti ja myyvät eteenpäin.

Jossain vaiheessa ne metallit on päätynyt verkkokauppa.com: n uusiin emolevyihin ja näytönohjaimiin.
 
I have a dream, että kehitysmaalaiset voisivat käyttää länsimaista teknologiaa pari pykälää jäljessä kasatessaan omaa yhteiskuntaansa. Eli niille menisi meiltä turhat 3G -mokkulat, 820.11ac-reitittimet, LGA 1156 -tietokoneet yms.

Jossain mielessä heille voisi varmaan heivata koko entisen infran täältä, kun 3G-antennitkin vaihtuvat 5G:hen yms.

Olen tulkinnut, että kierrätys on huomattavasti epätehokkaampaa kuin se, että laitetta käytetään, jos se toimii.

Ja en tajua, miksi pitää tehdä niitä jotain one laptop per child:ejä, kun täällä on kasapäin muutenkin toimivaa teknologiaa, jota kukaan ei käytä.

Halua tuo tietysti vaatisi, mutta aika ekologista olisi ja kehitysmaalaisetkin pääsisivät johonkin.

Toisaalta myös kierrätys omassa maailmassa uuteen teknologiaan on sinänsä hyödyllistä, koska se vähentää uusien materiaalien louhintaa. Mutta tuossa hukataan enemmän kuin siinä, että laitetta vain käytettäisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Itse olen vienyt tuonne balkanille täällä kelvotonta tavaraa, core 2 quad ja ekoja i7 koneita yms. Siellä ovat iloissaan niistä kun varaa uuteen rautaan ei ole palkkojen ollessa mitä on.
 
Your Finnish Friends kuljettaa käyttökelpoista elektroniikkaa Ukrainaan:

Niillä oli noita pisteitä useampia, kannattaa kysyä tarkemmin jos toi kohde on OK.

Elektroniikkaa menee siis siellä ymmärtääkseni muillekin kuin Suomalaisille. Ainakin matkapuhelimista oli puutetta.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 204
Viestejä
4 452 613
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom