Kyseinen kytkentä ei ole mielestäni vaarallinen, kunhan se on merkitty kunnolla. Jossain vaiheessa tulee myös mukaan se ihmisen oma vastuu, jos laitteeseen on kirjoitettu ISOLLA ohjeet ja varoitukset päälle. Jos joku yhä edelleen sen kanssa typerehtii, eikä halua kytkeä sitä ohjeen mukaisesti seinään, niin tuollainen idioottihan tunkee sinne seinään vaikka sukkapuikkoja tai rautanauloja, ja ihmettelee sen jälkeen, että mitä tapahtui.
Surina taas ei näemmä ymmärtänyt tuota ohjetta, kun väitti että jokin "käytännön hyöty" on tasan nolla. Puheena oleva suure on täysin kvantittunut, joko sitä maadoitusta on tai sitä ei ole. Siitä ei ole olemassa mitään välimuotoa.
Minun todellisuudessani ja minun kotonani esineet eivät itsekseen teleporttaudu vääriin asentoihin tai muuta asemointiaan itsekseen. Siitä kai johtuu tuo asenne-ero tuollaista kytkentää kohtaan. Minähän kirjoitin, ettei tuollaista kytkentää saa tehdä lapsien, kanien, marsujen tai vajaavaltaisten sekaan. Miten tuon nyt tuota selkeämmin voisi ilmaista ?
Tosiasiassa tuollainen kytkentä kuten Eas tuossa kirjoitti, on käytössä yhä edelleen hyvin runsaasti. Suomihan on täynnä vanhoja taloja. Eivät ne talot ole mihinkään katoamassa. Samat kytkennät tulevat löytymään vielä 50 vuoden kuluttuakin. Samoin se on aika utopistinen toive, että sähköasennukset vedettäisiin kokonaan uudestaan vain sen takia, että tietokone niitä kovastikin kaipaisi. Poistin kuitenkin tuo ohjeen, koska se herätti pahennusta. Tein olettamuksen, että sellainen joka hankkii itselleen arvokkaan työaseman, ei edes suostuisi sitä kytkemään maadoittamattomaan sähköliitäntään. Minä itse en suostuisi. Maailmaa voi näemmä katsella aika monelta kantilta.
Myös aikakausi ero voi olla syynä näkökantoihin. '80-luvulla ostamani iso virtalähde (300W) todellakin höyläsi ne suodattamansa häiriöt sen koneen kuoreen, ja sitä varausta ihan oikeasti kertyi niin paljon, että sen pystyi ihan reilusti kädellä tuntemaan. Homma tuntui niin mielipuoliselta kun sitä edes ajatteli, että sitä olisi kätellyt vaikka pirua saadakseen sen koneen maadoitettua ja ne kertyneet varaukset pois siitä koneen rungosta. Ja minä ratkaisin silloin tuon asian noin, koska ratkaista se piti.
T -.-