Löysin tuolta reitittimen hallinnasta tuollaisen kohdan missä lukee DHCP Start address xxx.xxx.xxx.xxx (osoitteet ) ja DHCP End address xxx.xxx.xxx.xxx (osoitteet) tämä ilmeisesti tarkoittaa mille alueelle se reititin antaa osoitteita...?
Kun olen seurannut muutaman päivän noiden koneitten saamia IP-osoitteita, niin jokaiselle koneelle tulee aina se sama osoite kun se "Hae IP-osoite automaattisesti" on päällä, siis jokaisella koneella on kyllä eri osoite, mutta se osoite on aina sama, kuuluuko sen noin toimia ?
Se aikaisempi Telian omistama Tecnicolor reititin toimi aivan hyvin yli vuoden, kunnes tämä vika alkoi pari kk sitten, viikko sitten Telialta lähetettiin uusi reititin ja tässä sama ongelma, tämä on erinäköinen/erivärinen kun se vanha, mutta tämä on myös tyypiltään Technicolor TG799, epäilen jonkinlaista yhteensopivuusongelmaa minun koneitteni kanssa, tuskin kaksi reititintä hajalla on.
3. Tämä selvä.
Niin minulla on siis sellainen systeemi täällä, että Technicolorin yhdessä portissa on tuo Telia TV: n digiboxi Arris VIP 4302, yhdessä portissa on läppäri (Sandy Bridge ajalta), yhdessä portissa Brother MFC-J5720DW tulostin, yhdessä portissa kytkin HP 1410-8g ja sen kytkimen perässä useita Ivy Bridge ja Haswell aikaisia tietokoneita ja kaikkien tietokoneitten emolevyjen integroidut verkkokortit käytössä. Vika koskee siis kaikkia koneita, niin tuskin on tarpeellista ruveta luetteloimaan kaikkien koneitten emolevyjä.