Vihreiden ja kokoomuksen hallinnoima Helsinki

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Otetaan nyt tämä järjettömyys ensin, joka on tapahtunut vihreiden hallintokaudella ja kehitys eikun kiihtyy.

Helsingistä on liki täysin kadonnut ilmaiset parkkipaikat. (Esim. vanhan muron kettinki ilmaisista parkkipaikoista on täysin hyödytön, ne paikat ovat kadoneet)

Parkkeeraus maksaa 6 euroa tunti kadulla, Töölössäkin vielä 4 e/h jne. Aivan älyttömiä hintoja.

Mechelininkadulla lanattiin kaunis puistokatu vanhoine lehmuksineen fillareiden alta. Varsinainen ekoteko.

Saa jatkaa.
 
Ihana katsoa kuinka viherpiiperöihin iskee tämä oma hallinto.

upload_2017-8-2_15-6-10.png


 
Otetaan nyt tämä järjettömyys ensin, joka on tapahtunut vihreiden hallintokaudella ja kehitys eikun kiihtyy.

Helsingistä on liki täysin kadonnut ilmaiset parkkipaikat. (Esim. vanhan muron kettinki ilmaisista parkkipaikoista on täysin hyödytön, ne paikat ovat kadoneet)

Parkkeeraus maksaa 6 euroa tunti kadulla, Töölössäkin vielä 4 e/h jne. Aivan älyttömiä hintoja.

Mechelininkadulla lanattiin kaunis puistokatu vanhoine lehmuksineen fillareiden alta. Varsinainen ekoteko.

Saa jatkaa.
Olipas asiavirheitä täynnä oleva aloitus:
1) Kokoomus on Helsingin suurin puolue.
2) Parkkeerauksessa on markkinavetoinen systeemi. Kysynnän ja tarjonnan laki. Siinä nyt ei ole mitään järkeä, että ihmiset ajelevat ympäri kaupunkia etsien niitä ilmaisia parkkipaikkoja, jotka ovat aina käytössä ilmaisuuden takia. Kantakaupungissa on joka tapauksessa pulaa parkkipaikoista. Järkevää periä sopiva maksu, jotta paikkoja löytyy niitä oikeasti tarvitseville. Asukkaat voivat pysäköidä kohtuuhintaan asukaspysäköintitunnuksella.
3) Mechelininkadulla puut piti kaataa joka tapauksessa, koska niiden ei arveltu selviävän tierempasta. Pyöräteiden rakentaminen oli tässä vain sivujuonne. Kaadettujen tilalle istutetaan uudet puut.
 
Pyydämmekin kaikkia fiilaajia ja symppaajia mukaan. Levittäkää tietoa tilanteesta, tulkaa puolustamaan paikkaa (saariluuri: 0465281637) tai auttakaa luomaan painetta Tilakeskukselle, jotta siellä viimein ymmärrettäisiin, että talonvaltaajia ja vastakulttuurin edustajia ei kohdella miten sattuu ilman seuraamuksia.

Mielenkiintoinen näkemys, joka voidaan sopivien lasien läpi tulkita jopa uhkaukseksi. Asialla tuskin on kuitenkaan urbaani teknovirheä väki, vaan kallistuisin enempi vasemmiston ja anarkistien suuntaan.
 
Mielenkiintoinen näkemys, joka voidaan sopivien lasien läpi tulkita jopa uhkaukseksi. Asialla tuskin on kuitenkaan urbaani teknovirheä väki, vaan kallistuisin enempi vasemmiston ja anarkistien suuntaan.

No eikös se ole aika ilmiselvää?

Kirjoittavat mm. näin: "Tiedoksi kaikille: Emme ole lähdössä täältä mihinkään. Tämä paikka on meille rakas ja ainutlaatuinen, ja olemme olleet täällä pitkään. Aiomme puolustaa kapitalistista logiikkaa vastustavaa elämäntapaamme ja sen hedelmiä. Aiomme puolustaa oikeuttamme elää omannäköistämme elämää ja kasvaa tässä kaupungissa omilla ehdoillamme."
 
Helsingistä on liki täysin kadonnut ilmaiset parkkipaikat. (Esim. vanhan muron kettinki ilmaisista parkkipaikoista on täysin hyödytön, ne paikat ovat kadoneet)

Parkkeeraus maksaa 6 euroa tunti kadulla, Töölössäkin vielä 4 e/h jne. Aivan älyttömiä hintoja.

Mutta eikö se ole hyvä asia, että ihmiset saastuttaa vähemmän autoilla ja alkavat ehkä myös liikkumaan pyörillä, niin että heistä ei tule läskejä? Polkupyörä on paljon järkevämpi liikuntaväline, luonnon ja ihmisen kannalta. Jos matka on liian pitkä, voi käyttää linja-autoja. Ne on myös parempia kun autot, koska ne saastuttaa vähemmän ihmistä kohti, ja ei tarvi maksaa parkkimaksuja sun muuta.
 
Ja Mechelininkadun lehmukset(?) kaadettiin koska ne olivat umpimätiä, sillä(kään) ei ollut mitään tekemistä pyöräilijöiden kanssa.
 
Otetaan nyt tämä järjettömyys ensin, joka on tapahtunut vihreiden hallintokaudella ja kehitys eikun kiihtyy.

Helsingistä on liki täysin kadonnut ilmaiset parkkipaikat. (Esim. vanhan muron kettinki ilmaisista parkkipaikoista on täysin hyödytön, ne paikat ovat kadoneet)

Parkkeeraus maksaa 6 euroa tunti kadulla, Töölössäkin vielä 4 e/h jne. Aivan älyttömiä hintoja.

Miksi Helsingissä pitäisi voida kantakaupungin alueella pysäköidä ilmaiseksi? Ei kadunvarsien ole tarkoitus olla ulkopaikkakuntalaisten liityntäpysäköintipaikkoja. Työpaikoilla on omat pysäköintijärjestelynsä. Keskustassa on melko edullista parkkipaikkaa jos pitää kauempaa tulla isoja ostoksia tekemään, esim. Stockmannin alla. Jos siellä Töölössä pitää jossain putiikissa piipahtaa niin ei paljoa vartin pysäköinti maksa ja kovanaamaisempi jättää maksamatta luottaen tuuriinsa. Ja sitä paitsi, ainakin Töölössä menee nuo mittarit osalla kaduista viikonlopuksi pois päältä jolloin parkkeeraus on maksutonta jos vaikka sukuloimaan Stadiin pitää päästä.
 
Siellä on jo vihreä kaupunginvaltuutettu neuvomassa anarkisteja, kuinka talokaappaus saadaan naamioitua "yleishyöllisenä" ja kommunistisille vetelehtijöille kesämökki kaupungin kustannuksella.

upload_2017-8-2_15-38-42.png
 
  • Tykkää
Reactions: aop
Vihreiden ja Kokoomuksen johtama Helsinki ajoi ensin Malmin partiolaiset pakoon saarirakennuksesta nostamalla vuokran 900 euroon/kk ympärivuotisesti. Huvilaa voi käyttää vain noin toukokuusta-lokakuulle.

Rakennus oli tyhjillään vuosikaudet ja anarkistit ovat ilmeisesti salaa käyttäneet sitä useamman vuoden.

Nyt kaupunki ei päässyt anarkistien kanssa sopimukseen vuokrasta (koska tyhjätaskut eivät halua maksaa huvilasta mitään) ja kämppä vuokrattinkin 300 eurolla/kk pikapikaa yksityishenkilölle! Summa on 200 euroa alle sen mitä partiolaiset maksoivat siitä vuokraa jo 10 vuotta sitten!

”Kapitalistista logiikkaa” vastustavat talonvaltaajat eivät suostu lähtemään saaristohuvilalta – Helsingin vaihtamat uudet lukot rikottiin heti, valtaajat kieltävät koskeneensa
 
Tuoneet jostain muualta lahoja lehmuksia. Uskon vain kantokuviin Mechelininkadulta...mutta hävittivät todisteet kiireenvilkkaa paikanpäältä? Miksiköhän? :smoke:

Sulla ei ollut mitään järkevää jatkaa enää tuohon pysäköintiasiaan?
 
Pyöräkaistojen vuoksi Mechelininkatu pantiin "remonttiin" ja lehmukset sileäksi.

Arkadiankadun pyöräkaistaa käyttää noin 5 fillaristia päivässä. Talvella nolla (0).

Mutta maailma pelastuu, koska cityvihreät.
 
Pyöräkaistojen vuoksi Mechelininkatu pantiin "remonttiin" ja lehmukset sileäksi.

Arkadiankadun pyöräkaistaa käyttää noin 5 fillaristia päivässä. Talvella nolla (0).

Mutta maailma pelastuu, koska cityvihreät.
Kaikenlaista vihervastaista propagandaa sitä esiintyykin, ja faktojen ei anneta häiritä. Faktaa voi lukea täältä:
Urakka pähkinänkuoressa | Mechelininkatu.fi

Mechelininkadun molemmille reunoille tulee pyöräkaistat. Pyöräilyn runkoreitit ovat tärkeä osa Helsingin liikennesuunnittelua.

Caloniuksenkadun ja Hietaniemenkadun raitiovaunupysäkit yhdistetään Arkadiankadun risteyksen kohdalle. Toimenpiteellä parannetaan 8-ratikan nopeutta ja luotettavuutta. Ilta- ja yöpysäköinti poistuu kadun varrelta.

Mechelininkadun vesihuoltolinjat on rakennettu pääosin 1920- ja 1930-luvuilla. Peruskorjauksen yhteydessä uusitaan kaikki kadun alla sijaitseva kunnallistekniikka: vanhat viemäriputket, kaukolämpöputket ja kaapelivedot. Kestävän kehityksen kannalta on iso muutos, että hulevedet eivät jatkossa enää mene jätevesien joukkoon.

Vehreä ja viihtyisä kaupunkiympäristö on tärkeä tulevaisuudessakin. Kadun puukujanne uusitaan yhtenä kokonaisuutena. Uusia puita istutetaan tilalle aiempaa enemmän, ja ne on myös suojattu kestämään paremmin. Niitä etsitään pääosin Suomesta mutta myös Ruotsin, Tanskan ja Saksan taimitarhoista. Taimet istutetaan tilalle mahdollisimman kookkaina, noin 7–8-metrisinä.
Mutta ei. Nämäkään faktat eivät muuta kenenkään mielipidettä, koska fillari ja fillarikaistat ovat yök.
 
Kaikenlaista vihervastaista propagandaa sitä esiintyykin, ja faktojen ei anneta häiritä. Faktaa voi lukea täältä:
Urakka pähkinänkuoressa | Mechelininkatu.fi


Mutta ei. Nämäkään faktat eivät muuta kenenkään mielipidettä, koska fillari ja fillarikaistat ovat yök.
Kunnallistekniikan pystyy vaihtamaan ilman puiden kaatamista niin kuin yleensä tapahtuukin. Se on fakta.
 
Puut kaadettiin fillarikaistojen vuoksi. Viherpropagandasta voi parantua.

Yhä edelleen, ne puut olisi pitänyt siitä joka tapauksessa kaataa piakkoin, sillä ne olivat läpimätiä. Ne alkoivat olla vaarallisen huonossa kunnossa. Usko pois, asuin siinä vieressä aika monta vuotta.

Millään kuvitteellisilla pyöräilijöiden salaliitoilla ei asian kanssa ole mitään tekemistä.
 
Yhä edelleen, ne puut olisi pitänyt siitä joka tapauksessa kaataa piakkoin, sillä ne olivat läpimätiä. Ne alkoivat olla vaarallisen huonossa kunnossa. Usko pois, asuin siinä vieressä aika monta vuotta.

Millään kuvitteellisilla pyöräilijöiden salaliitoilla ei asian kanssa ole mitään tekemistä.

Vai niin, itse katselin ihan niitä kulmia useamman vuoden työpaikalta. Kaadettujen puiden joukossa oli muutama laho, useimmilla olisi ollut ulkopuolisten ammattilaisten mukaan kymmeniä vuosia jäljellä.

Seurasin Mechelinkadun käsittelyä päättävissä elimissä, koska keskeisen autoväylän muuttaminen fillarifetissien hukkatilaksi soti vasten kaikkea järjenkäyttöä.

Vihreitten vuoksi fillarikaistat piti vaan väkisin saada ja lehmukset oli tiellä ja saatinhan taas vähennettyä parkkipaikkojakin..

Tällainen vihernatsi-Helsinki on mahdollista vain Hölmölässä.
 
Vai niin, itse katselin ihan niitä kulmia useamman vuoden työpaikalta. Kaadettujen puiden joukossa oli muutama laho, useimmilla olisi ollut ulkopuolisten ammattilaisten mukaan kymmeniä vuosia jäljellä.

Luitko tuon linkatun hs:n artikkelin puiden kunnosta? Sinne istutetaan jopa ihan uusia taimia, ajatella.

Näyttää siltä ettei tätä keskustelua ei liene kovin hedelmällistä tästä enää jatkaa, Blurriskin on näköjään siirtynyt aiheuttamaan hämmennystä jo seuraaviin seikkailuihin.

;)
 
Luitko tuon linkatun hs:n artikkelin puiden kunnosta? Sinne istutetaan jopa ihan uusia taimia, ajatella.

Näyttää siltä ettei tätä keskustelua ei liene kovin hedelmällistä tästä enää jatkaa, Blurriskin on näköjään siirtynyt aiheuttamaan hämmennystä jo seuraaviin seikkailuihin.

;)

Heh.. fakta on, että puita ei olisi kaadettu elleivät vihernatsit olisi väkisin halunneet kaistojaan sinne.
 
Heh, luitko itse sen kommentoinnit? Lehmus lahoaa sisäpuolelta joka tapauksessa, mutta se ei tarkoita että se kuolemassa tai kaatumassa.

Viherpropagandasta voi parantua.
Tähän olisikin kiva nähdä muutama kuva lehdettömistä puista kadulla. Ei taida kuitenkaan löytyä, vähän sama kuin katselisi omenapuuta keväällä ja voisi hyvin luulla että se haljennutkaarnainen, ruma ja mädänoloinen puu olisi kuollut. Mutta niin vain on nyt niin syksystä täynnä omenia että oksat lähestyvät maata.

Henkilökohtaisesti en mitenkään ole polkupyöräilyä/kävelyä vastaan. Tämä siis niin pitkään, kun kaikenmaailman kaistoja ei tehdä autolijoiden tai muiden liikkujien kustannuksella. Tällöin se on myös autoilijoiden eduksi, kun pöyrällä kulkevien autot puuttuvat jonosta. Ongelma muodostuukin siitä, että asia ei mene näin. Jos pyöräkaudulla on päivässä parikymmentä käyttäjää, ei se korvaa edes niitä parikymmentä parkkipaikkaa jotka on poistettu.

Tämän kyllä näkee siitä vyörystä valituksia, joita tuli siis 20 taloyhtiöltä, 6 yritykseltä ja yhdeltä toiminimeltä. Vaan enpä ihmettele etenkään yritysten osalta, vamaan on kiva pitää liikettä jonka parkkipaikat vietiin ja joita ohi viihottavat parikymmentä pyöriälijää eivät ikinä korvaa. Etenkin kun Helsingin tiestön kunnossapidon tuntee, niin talvella tuskin paljon pyöräilijöitä näkyy, kun maisema näyttää taas vaihteeksi tältä

E: En saa kuvaa toimimaan tai edes poistettua noita tagejä alta, joten linkki riittänee:
https://4.bp.blogspot.com/-SqRVMMqW...6dSNzXAj0lh0WI1EUl2YQ/s1600/1305556260107.jpg
1305556260107.jpg

1305556260107.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 670
Viestejä
4 538 408
Jäsenet
74 859
Uusin jäsen
Jakezu

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom