Internet tuo mukanaan omat ongelmansa. Suuremmat yritykset käyttävät lähes yksinomaan omia rekrytointisivujaan, joista jokainen toimii omalla tavallaan. Lomakkeet on jaettu useammalle, mahdollisesti yli kymmenelle sivulle ja samat tiedot täytyy jokaisen yrityksen kanssa täyttää uudelleen. Selaimen sulkeminen tai nettiyhteyden katkeaminen on voi pyyhkiä kaiken etenemisen ja kirjoittaminen täytyy aloittaa kokonaan alusta (satojen usealle eri sivulle jaettujen kenttien varmuuskopioiminen on hankalaa). Joskus sähköpostiosoitteeni ei ole sallittujen joukossa ja vahvistusviestiä ei kuulu koskaan, sivusto on estänyt selaimen useragentin, rekrytointisivuja ei ole muistettu sulkea kun haku on jo päättynyt, haku toimii Facebookin kautta tai minulle kerrotaan hakuprosessin loppuvaiheessa, että yritys etsii toisenlaisia hakijoita.
Päätin lopettaa hakemisen verkossa kokonaan ja siirtyä suoraan lähestymistapaan, joko puhelimitse tai menen paikan päälle. Yli sata lomaketta täyttäneenä pääsin yhteen haastatteluun ja työsopimukseen kiinni vain mainostenjakajaksi ja puhelinmyyjäksi (molemmista sanouduin irti aikaisessa vaiheessa). Kaikki työpaikkani olen saanut olemalla suoraan yhteydessä, joskus pelkän keskustelun jälkeen.
Päätin lopettaa hakemisen verkossa kokonaan ja siirtyä suoraan lähestymistapaan, joko puhelimitse tai menen paikan päälle. Yli sata lomaketta täyttäneenä pääsin yhteen haastatteluun ja työsopimukseen kiinni vain mainostenjakajaksi ja puhelinmyyjäksi (molemmista sanouduin irti aikaisessa vaiheessa). Kaikki työpaikkani olen saanut olemalla suoraan yhteydessä, joskus pelkän keskustelun jälkeen.