Videotykit/projektorit -yleisketju

Ja luisten yhteydenottojen jälkeenkään ei ole kortti vielä auki ja alkaa aika loppua. 7pv luvattiin maksuaikaa jos ei heti saa pledgeä menemään läpi.
Mitähän helvettiä tässä keksii vielä huomiseen mennessä että tämän saisi maksettua.

Perjantaina lupasivat sieltä Nordealta että pari päivää menee että saa auki.
Meni jo. Ja niin meni kärsivällisyyskin. Mukava aloittaa loma näin. Ja mukava lopettaa neljännesvuosisadan asiakkuus tossa pankissa jos eivät nyt tänään saa tuota auki.

Ei yhtään kohtalontoveria jotka olisivat yrittäneet Nordean debitillä maksaa?

Hieman menee ohi aiheen, mutta itse löysin virtuaalipankin; Revolut. Tai onhan sitä varmaan kaikkialla mainostettu, mutta itse kun koitan sulkea silmät mainoksilta. Sillä voi tehdä vaikka kertakäyttöisen pankkikortin, esim tällaisia tilanteita varten.

Varmasti tuolla luottokorttiketjussa keskustelua tästä, mutta hyvin on itsellä toiminut. Ei maksa ja sai turkissa ostettua myös kätevästi e-simmin puhelimeen.

Mulla oli Titan Noir Max varauksessa, mutta jätin sen sitten vahvistamatta. Sattui tutkaan sopiva sisäänajettu JVC NZ8, niin en sitten kuitenkaan lähtenyt DLP tekniikkaan. Onhan nuo kovassa kehitysputkessa, ja jännä nähdä, pystyykö JVC ja muut perinnevalmistajat vastaamaan. Vai tuleeko itselläkin siirtymä JVC high endistä DLP innovaatioihin sitten seuraavassa syklissä?

Hieman menee ohi aiheen, mutta itse löysin virtuaalipankin; Revolut. Tai onhan sitä varmaan kaikkialla mainostettu, mutta itse kun koitan sulkea silmät mainoksilta. Sillä voi tehdä vaikka kertakäyttöisen pankkikortin, esim tällaisia tilanteita varten.

Varmasti tuolla luottokorttiketjussa keskustelua tästä, mutta hyvin on itsellä toiminut. Ei maksa ja sai turkissa ostettua myös kätevästi e-simmin puhelimeen.
Kiitokset vinkistä. On tässä viime aikoina meinannut pari kertaa katketa verisuoni päästä kun pankki estää maksuja mutta tällä Revolutilla nämä taitavat jatkossa ratketa ilman, että pitää kysellä laskua/PayPal-linkkiä/maksaa ties minkä sovelluksen kautta/soitella pankin aspaan...

Tuli tässä päivitettyä budjetti kotiteatteria niin nyt on kokoonpano:
-Magcubic X7 projektori aliexpressistä uutena 120e posteineen
-Samsung HW-Q960a dolby atmos soundbar käytettynä 160e johon laitoin chromecast with google tv:n kiinni ja siitä vedin kuvan tykille pitkällä hdmi piuhalla
-kangas on sama 110" jonka ostin torista 20 eurolla. aikasemmin....

Takakajareille ei tarvinnu telineitä ostella, toiseen nurkkaan modasin joutilaasta pystynaulakosta telineen ja toisen puolen kajari on samankorkuisen cd hyllyn päällä. Laskin että joku 320e tähän mennessä uponnu kaikkineen, laitteet ja esim kaapelikourut ja jatkojohdot virtajohdoille ym
Kestää nyt ihan päivälläkin kattoo olohuoneessa mutta mieluiten sälekaihtimet kiinni ja äänipuolellakaan ei ole hirveesti enää parantamisen varaa kun oli tarkotus että mahdollisimman vähillä johdoilla pitäs saada niin ainoo oikeestaan näkyvä johto on nyt toi hdmi piuha joka menee katon kautta kaapelikourussa valkokankaan takaa soundbarille.
Tykkiteline menee vielä osittain uusiks kun pitää saada se 10-15cm taemmaks ja vähän tykkiä alemmaks että peittää kuva koko kankaan mutta nyt oli rajotteena hdmi piuhan pituus ja se korjaantuu huomenna. Sekin on tehty roskalavalla olleista jätepuista.

20260621_001912.jpg

XGIMI Titan Noir Max:n tilaukseen liittyen nyt Pledgebox kyselee TAX:sta $764.75 suuruista summaa. Tuliko sama muillekin?

Tuli turhaan kehuttu Danske Bankin järjestelyjä, pledgeboxin maksu tyssäsi tyystin. Pikainen Revolutin hommaamininen auttoi eteenpäin. Nyt jännätään, koska Titan Noir Pro liikahtaa. Milläköhän hinnalla saisi vanhan Benq w2700 eteenpäin ? Tunteja lampussa reippaasti yli 3000..

@latexii Mistä ostit aikoinaan Spandex-kangasta ja oliko se hyvä?

Mä tein itelle joskus lycrasta,mutta en muista millainen se oli.

Joku kangas on saatava Xgimi titan noir maxille,kotoa löytyy ainostaan UST-kankaita ja niitä ei voi käyttää.

Tollastakin olen kattellut eli pelkkä kangas: TW – Woven Acoustic Transparent Fabric

@latexii Mistä ostit aikoinaan Spandex-kangasta ja oliko se hyvä?

Mä tein itelle joskus lycrasta,mutta en muista millainen se oli.

Joku kangas on saatava Xgimi titan noir maxille,kotoa löytyy ainostaan UST-kankaita ja niitä ei voi käyttää.

Tollastakin olen kattellut eli pelkkä kangas: TW – Woven Acoustic Transparent Fabric
Spandexworldistä aikoinaan ostin spandex -kangasta. (ostin 2 kpl mattavalkoista ja 1kpl mattamusta. Musta taustakankaaksi) se tuli finnuslogistics :n kautta konttirahtina. Tilasin tuolloin myös Triple velvettiä kun vuorasin huonetta tykittelyä varten mustaksi. Tuon jälkeen olen ostanut pari kertaa flextexsiltä mattavalkoista lycraa. Sitä oli joskus kahdessa eri painoluokassa (muistaakseni 180gr & 300gr per neliö) ja nimenomaan tuota raskaampaa, ettei gain kauheasti kärsisi.

Nyt viikko sitten mulle tuli XYScreens : ltä tuo Akustinen 8k kangas. (XY Screensiltä : Woven Acoustic Transparent Fabric Sound Max 8K ). En ole vielä tuota edes kerennyt korkkaamaan. Mutta tuota on ainakin kovasti kehuttu näiden laser dlp projujen kaverina. 580$ maksoi (koko 145" -tuumaa, kuvasuhde 2.40:1(3400x1417mm) ja pelkkä pinta siis.

Spandex tuntui olevan snadisti parempi kun lycra. Ei blurrannut mielestäni aivan yhtä paljon. Mutta sitten taas EliteScreens AcousticPro UHD (tjsp) oli noita molempia parempi. Tuota kannattanee kysyä myös esim. cinematr:n suunnalta, Harrilta.

Viimeksi muokattu:
Näköjään allekirjoittanut kuuluu tuohon alkupään poppooseen kelle lähtee tykki nyt 24.6 - 1.7 Välisenä aikana. Jännää.. heh.
Itsellä jäi noin 90 vajaaksi, että olisi tullut ensimmäisessä erässä. Laittakaas kokemuksia heti kun on ensimmäiset saapunut!

Ha!
Mullapas Nordea sai eilen kortin auki ja sanoi että nyt voin uusia maksun tonne kickstarteriin.
Vittuku voiskin...

Äsken tuli haettua tuo oma Titan Noir Max. Alkup. toimitus olisi ollut maanantaiksi, mutta sain onneksi nyt kopattua matkaan. Jos vkoloppuna kerkeis edes vähän testaamaan.
Pistä sit vähän raporttia millainen laite on. Lähinnä kiinnostaa tekniikan mukana tuomat lieveilmiöt, valoisuuden pumppaus, rbe:n poiston mahdolliset mukana tuomat sirinät ja kuvan kohina jne.

En ole vähään aikaan seurannut tätä keskustelua, mitä tarkoittaa tuo Pledgebox TAX $764.75 hinta?
Se ilmeisesti tulee tuon n.3000€ lisäksi kun tilaa tuon max-tykin.

Kiinnostaa myös tuo iris-toiminto. Ilmeisesti parantaa mustan tasoa, mutta paraneeko se selvästi, jääkö paljon jälkeen JVCn tasosta?

Viimeksi muokattu:
En ole vähään aikaan seurannut tätä keskustelua, mitä tarkoittaa tuo Pledgebox TAX $764.75 hinta?
Se ilmeisesti tulee tuon n.3000€ lisäksi kun tilaa tuon max-tykin.

Kiinnostaa myös tuo iris-toiminto. Ilmeisesti parantaa mustan tasoa, mutta paraneeko se selvästi, jääkö paljon jälkeen JVCn tasosta?
Juu. Tuo pitää maksaa sen 2999$ päälle. Eli yhteensä tuli MINULLE noin 3250€ Titan Noir Maxille hintaa.
En ole katsellut vieläkö sitä myydään tuohon 2999$ hintaan vai joko pomppasi lähemmäs 6000$.

Lisätty sana MINULLE niin olen kartalla!

Viimeksi muokattu:
Juu. Tuo pitää maksaa sen 2999$ päälle. Eli yhteensä tuli noin 3250€ Titan Noir Maxille hintaa.
En ole katsellut vieläkö sitä myydään tuohon 2999$ hintaan vai joko pomppasi lähemmäs 6000$.
Siis 3000€+764.75$ on 3250€?
Onko tuo Elon vai Ojalan laskuoppia?

En nyt kovin tarkkaa hintaa laskenut, kun kurssitkin pomppii, mutta jos tarkemmin lukee niin noin 3000 oli USD $ eikä euroa!
Yllättävän lähellä on. Laskin nykyisen kurssin mukaa ja tulos on 3297€ yhteensä. Aika lähellä antamaasi hintaa.
Yllättävän paljon ovat euron ja taalan arvot hyppineet!

Ouzzo ei ole ihan kartalla,ensin maksettiin 2999$,sitten saatiin takaisin 200$ eli 2799$,josta maksettiin ALV eli minä maksoin yhteensä n.3139€.
Sitten ostin vielä Elite Screens AcousticPro 120" kankaan,joka on todella hyvä kangas.
Max ja tuo kangas tuottaa todella hienoa kuvaa ja hyvää mustan tasoa jopa normi olohuoneessa,siis valkoisella kankaalla,pitäisi olla mahdotonta mutta ei ole.
DBLE kun ottaa kiinni kunnolla,niin ihme tapahtuu,huone voi olla ennen kohtausta valoisa mutta yhtä äkkiä huone on säkkipimeä,en tiedä pystyykö JVC samanlaiseen mutta kyllä JVC:ssä on parempi mustan taso kokonaisuudessa.
Kokonaiskuvan laatu on huippuluokkaa ja paranee tulevien päivityksien myötä.
Mä olen UST laitteita käyttänyt yli 2-vuotta ja sijoituksen kannalta mulle UST on paljon helpompi.
Vaikka Xgimi titan noir max on parempi kuin Nexigo aurora pro mkII,niin en tiedä vielä kumpi lähtee myyntiin.

Saakohan tuota max-mallia vielä kickstarter hintaan?
Tällä hetkellä Maxia ei saa mistään,Pro malli taitaa olla vielä 2999$.

1783492626665.png

^ Tuossa nyt on ihan raakaa mitattua kontrasti -dataa. Eli JVC vie todellakin sellaisissa tähtitaivas -tyyppisissä kohtauksissa, jossa mustaa on todella paljon. Mutta kun valoa pääsee kankaalle tähtitaivas -kohtausta reilusti enempi, JVC:n (tässä tapauksessa 17500€ maksava NZ800) kontrasti ei olekaan enää parempi. JVC NZ700 panee taas kampoihin myös tuolla 50% alueella pystyen about ~500 lukemiin, mutta tuo NZ700 häviää valotehossa paikoitellen rajustikin.

1783493486949.png

^ tekoälyn ulostus aiheeseen liittyen vähän selventämään tuota kontrastia. JVC:n mitattu ja ilmoitettu kontrasti on monesti todella kova KOSKA se loistaa nimenomaan tuolla 0.1 - 5% alueella. Muistaakseni JVC X9900 -tykin 0.1% lukema (native) oli luokkaa 150 000:1 . Tuollaisia kohtauksia vaan leffoissa on aika helvetin vähän, joten kannattaa miettiä panostaako tuohon kontrastiin vai valotehoon vai sekä että vai kenties aivan johonkin muuhun ominaisuuteen.

Erilaisilla himmennys / iiris jne. dynaamisilla toiminnoilla tottakai voidaan mustaa pelata paremmaksi, mutta se ei vaikuta juuri ollenkaan 1%:n yläpuolella (native vs dynamic), kuten tästä allaolevasta kuvasta saattaa huomata ~30.000€ aikanaan maksaneella huippulaserilla. Xgimin tapauksessa sen heikoin osa-alue eli kontrasti alle 5% paranee dynaamisilla toiminnoilla, toki se paranee myös JVC:llä mutta se on jo ennestään siellä vahva, eli on vähän kyseenalaista huomaako JVC:llä tuolla mustimmassa mustassa enää sen dynaamisen kilkkeen käyttäytymistä, vaikka huone sitä tukisikin (eli mallia hiilikellari) Xgimillä huomaa aika selkeästikin.

1783494838401.png

Viimeksi muokattu:
Jokos @latexii on ottanut ensimmäiset kokemukset Noir Maxista?
Täällä vielä tykkiä odotellaan, kun tosiaan jäi hieman vajaaksi, että olisi saapunut ensimmäisessä erässä. Vissiin vasta kuun lopulla lähtee seuraavat erät. Tunnelma vähän sama, kun aikoinaan odottelin PT-1000 (noin 15-vuotta sitten) julkaisua ja lähetystä! :)
Tyytyväinen olen ollut JVC:n N5:een, mutta suhteellisen vaaleassa huoneessa ei kaikki ilo pääse irti. Takaseinä ja sivut vedetty täysin mustaksi, mutta esim katto on vaalea eikä päivällä saa täysin huonetta pimennettyä.
Lisäys valovoimaan ei olisi pahitteeksi ja toivottavasti myös kontrasti säilyy. Oman kokemuksen mukaan valoisa kuva näyttää myös myös tarkemmalta. Kai silmä ja aivot jotenkin tekee väreistä helpommin eroteltavia valoisassa kuvassa...

Jokos @latexii on ottanut ensimmäiset kokemukset Noir Maxista?
Täällä vielä tykkiä odotellaan, kun tosiaan jäi hieman vajaaksi, että olisi saapunut ensimmäisessä erässä. Vissiin vasta kuun lopulla lähtee seuraavat erät. Tunnelma vähän sama, kun aikoinaan odottelin PT-1000 (noin 15-vuotta sitten) julkaisua ja lähetystä! :)
Tyytyväinen olen ollut JVC:n N5:een, mutta suhteellisen vaaleassa huoneessa ei kaikki ilo pääse irti. Takaseinä ja sivut vedetty täysin mustaksi, mutta esim katto on vaalea eikä päivällä saa täysin huonetta pimennettyä.
Lisäys valovoimaan ei olisi pahitteeksi ja toivottavasti myös kontrasti säilyy. Oman kokemuksen mukaan valoisa kuva näyttää myös myös tarkemmalta. Kai silmä ja aivot jotenkin tekee väreistä helpommin eroteltavia valoisassa kuvassa...
En oo vielä kerenny ottamaan. Tuli hommattua samalla myös uus TV -taso, kotiteatterivahvari etc. niin pitää nää puitteet eka pistää kuntoon ennenkuin pääsee tykkiä tarkastelemaan. Haluan kerrankin vetää mm. johdot nätisti enkä vaan heittää nurkkaan piiloon :D . Katoin mää makkarissa senverran että se kuitenkin päälle lähtee :). En kyllä ole tainnut ikinä avata yhtä "arvokkaan" oloista pakettia kun tää Xgimi. On todella hienossa kotelossa etc. Huolellista työtä ovatten tehneet myös tuon suhteen.

En oo vielä kerenny ottamaan. Tuli hommattua samalla myös uus TV -taso, kotiteatterivahvari etc. niin pitää nää puitteet eka pistää kuntoon ennenkuin pääsee tykkiä tarkastelemaan. Haluan kerrankin vetää mm. johdot nätisti enkä vaan heittää nurkkaan piiloon :D . Katoin mää makkarissa senverran että se kuitenkin päälle lähtee :). En kyllä ole tainnut ikinä avata yhtä "arvokkaan" oloista pakettia kun tää Xgimi. On todella hienossa kotelossa etc. Huolellista työtä ovatten tehneet myös tuon suhteen.
Unboxsauksia katsoneena joutunee tykin laittamaan yöunille takaisin laatikkoon. Sen verran hienolta vaikuttaa.
Laitahan kokemuksia, kun saat setin kasaan. Sinulta löytyy paljon kokemus VS JVC tykeistä, niin kuuntelen niitä mieluusti!

Ei tämä päivitys kovinkaan halvaksi tullut, kun piti hommata Klipsch Reference sarjan kaiuttimet. Uutta vahvistinta setti huutaa, niin laittelin tilaukseen myös Denonin X3900 vahvistimen.
Vaimo ja lapset vain ihmettelee miksi ollaan koko loma mökillä. Ei ole elektroniikka nykypäivänä kovinkaan halpaa.
Ps. Hyvin voi perustella muun Euroopan lämpötiloilla!

Viimeksi muokattu:
Onkyo TX-RZ 50 on valmiina dirac live. Minä ostaisin sen jos vielä sitä saa. Hinta oli 1199€ (Powerissa) kun ostin sen vähän aikaa sitten...
Tuolta saisi 1300€:

e: pitäisin tuota Onkyota parempana kuin Denonia. Minulla oli aiemmin Denon AVC-X3800H. Jos laitat 2-4 subia, niin Denon on oikea valinta, ehkä...

Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
310 881
Jäsenet
83 913
Uusin jäsen
sarri

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom