Video: Testissä Corsair Virtuoso RGB Wireless XT -pelikuulokkeet

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 202


Diizzel kirjoitti uutisen/artikkelin:
io-techin tuoreimmalla YouTube-videolla testiin ovat saapuneet Corsairin Virtuoso RGB Wireless XT -pelikuulokkeet. Videolla käymme läpi kuulokkeiden fyysiset ominaisuudet, ohjelmistoratkaisut ja äänenlaadun niin kuulokkeista kuin myös niiden mikrofonista.



Corsair Virtuoso RGB Wireless XT -headsetin suositushinta on 279,99 euroa ja kyseessä on valmistajan lippulaivaksi sijoittuvat langattomat pelikuulokkeet. Hinta.fi-hintavertailupalvelun mukaan kuulokkeita saa videon julkaisun aikaan edullisimmillaan vajaaseen 250 euroon. Videolta tieto jäi uupumaan, mutta akunkestoa valmistaja lupaa kuulokkeille maksimissaan 15 tuntia.

Jos pidit videosta niin tilaa io-techin YouTube-kanava ilmaiseksi, kiitos!

Katso video YouTubesta

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
46
Miksi kuulokkeiden soundia langallisena et testattu? USB-C ja 3,5mm Ominaisuus mainittiin, mutta sitten unohdettiin.
 

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 202
Miksi kuulokkeiden soundia langallisena et testattu? USB-C ja 3,5mm Ominaisuus mainittiin, mutta sitten unohdettiin.
Testataan kuulokkeet se edellä, mikä niiden pääasiallinen käyttötarkoitus, eli näiden tapauksessa langattomana. Ominaisuudet kuitenkin mainitaan kun sellaisia löytyy. Samalla välttyy myös siltä, että testivideo lähtisi rönsyilemään pahasti liiallisen pitkäksi.

Äänenlaatu 3,5 mm:n kaapelin läpi on oman äänikorttini kautta hyvin samankaltainen kuin langattomasti, mutta kenties pykälän ohuempi. Se tosiaan siis käyttää silloin tietokoneen omaa äänikorttia, joten soundi voi vaihdella vähän riippuen mihin kuulokkeet tökkää. Samalla menettää ymmärrettävästi myös nuo softaominaisuudet, kun kuulokkeet näkyvät koneelle tavallisina langallisina kuulokkeina, eikä Corsairin sovellus tule siihen väliin.

USB:n kautta ääni menee puolestaan saman vahvistuksen läpi kuin langattomanakin ja saundi on sen myötä omaan korvaani vastaava. Langattomuudesta ei siis ainakaa mun korvaan tullut mitään selvää lisäsuhinaa tai muutakaan verrattuna USB-yhteyteen. Toki 96 KHz:n tuki langallisena mahdollistaa tuen high-res-audiolle, mutta mulla ei itsellä ole lainkaan noin korkean bittitaajuuden materiaalia, enkä henkilökohtaisesti juurikaan usko kuulevani eroja sen ja normaalin häviöttömän äänen välillä ainakaan sen perusteella, mitä olen aikojen saatossa kokeillut myös hifikuulokkeilla ja erillisillä äänikorteilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 658
Mulla on SE-malli noista, ja joskus laitoin pelikuulokkeiseen kokemuksia. Aika vastaavat taitaa olla monilta osin:

Plussat
-Loistava mikrofoni langattomiksi
-Akun kesto (about 20h ilman rgb:tä)
-Langaton äänenlaatu, Warzonessa esim. todella hyvä ja "grisp" ja äänien suunnat helppo kuulla. Tämä tosin vaatii Eq:lla säätämistä, defaulttina aika huono.
-iCue ohjelma on ihan näppärä, jotkut haukkuneet mutta itselläni toiminut loistavasti ja selkeä käyttää, myös hiiri tuon softan kautta toiminnassa
(Lisättäköön etä oli tosin jakso milloin iCue ei halunnut käynnistyä taustalle kun kone päälle lepotilasta, asetukset meni nollille ynm, mutta parin päivityksen jälkeen nyt on pysynyt ohjelma "ruodussa")
-Yllättävän hyvät musiikin kuunteluun, tosin ei "neutraalit" eli en musiikin tekoon studiokuulokkeiksi valitsisi
-Langallisena saa peräti 96Khz soundia jos haluaa johdon kanssa käytellä. Äänenlaatu luonnollisesti silloin paljon parempi kuin langattomana
-Premium tuntu ja ulkonäkö, näitä ilkeää päässä pitää eli ei näytä esport-joulukuuselta. Toki onko sillä nyt kotona niin väliä....

Miinukset
-Sanka alkaa aina painaa pään yläosaa parin tunnin jälkeen ja pikkuisen joudun siirtelemään niitä. Tämä kokemus varmaan voi vaihdella käyttäjän mukaan, eli leveämmällä päällä kupit puristaa paremmin ja sangalle jää vähemmän painoa tms. Eli ei ihan mukavimmat ole omaan päähän, jos pitkä käyttösessio.
-Defaulttina tarjotut ääni-presetit kehnoja, niillä saa nopeasti huonomman kuvan kuulokkeista kuin suorituskyky todellisuudessa on
-Surround soundilla ei edelleenkään tee mitään, stereo-asetuksella mennään
-Sidetone on erittäin hiljainen maksimiasetuksillakin, mutta itselleni se riittää. Saattaa häiritä jotakuta jos haluaa paremmin oman äänensä kuulla. Tähän on toivottu foorumeillakin päivitystä
-
Onhan noilla hintaa toki, mutta olen ollut ihan tyytyväinen, pelikäytön kanssa etenkin. Musiikkijutuissa menen silti akg k240:n kanssa, studiokuulokkeissa
toki on tasapainoisempi ja laajempi äänimaailma, mutta nämä ihan kelpo 8/10 kuulokkeet joita voin suositella. Alhaalla vielä profiili jota käyttelen, netissä on vastaavaa vinkattu mutta mielestäni ovat liikaa bassoa korostaneet niissä. Warzonessa jytisee tälläkin ihan tarpeeksi niin minulla vähän vähemmän bassoaluetta.


Sieppaa.JPG
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
484
Hyvä langaton headset ollut haussa useamman kuukauden. Arvostelujen ja Googlen parissa tullut vietettyä varmaan melkein täysi "työpäivä".

Juuri eilen laitoin tilaukseen Steelseriesin Arctis Pro Wireless, langattomat pelikuulokkeet.

Tuo oli kehuttu juuri hyvän istuvuuden, mukavuuden, äänenlaadun ja ominaisuuksien puolesta, joten toivottavasti on hintansa väärti. Black Fridayna saattaisi löytyä melkein puoleen hintaan, mutta enpä pystynyt enää sitä odottamaan.
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
465
Miksi kohdassa 6:03 tulee letterbox? Olisi kiva tietää syy koska nykyaikana sellaista ei ole tarjolla enkä usko että io-techillä on kunnollisia elokuvakameroita käytössä näiden kuvaamiseen. Normaali järkkärit ja kännykkäkamera ei tee sellaista jälkeä. Itse asiassa tulee jo valmiin 16:9 videon päälle. Arvaat varmaan Oskari että alapeukun saat videolle tästä vaikka video olisi muuten yläpeutettava.

Kommentti on pakko laittaa tänne moderoinnillisista syistä koska youtubessa vastaukset olisivat enemmän tai vähemmän sarkastisia tai suoraan asiattomia.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Miksi kohdassa 6:03 tulee letterbox? Olisi kiva tietää syy koska nykyaikana sellaista ei ole tarjolla enkä usko että io-techillä on kunnollisia elokuvakameroita käytössä näiden kuvaamiseen. Normaali järkkärit ja kännykkäkamera ei tee sellaista jälkeä. Itse asiassa tulee jo valmiin 16:9 videon päälle. Arvaat varmaan Oskari että alapeukun saat videolle tästä vaikka video olisi muuten yläpeutettava.

Kommentti on pakko laittaa tänne moderoinnillisista syistä koska youtubessa vastaukset olisivat enemmän tai vähemmän sarkastisia tai suoraan asiattomia.
Visuaalinen kikka jolla eriytetään kyseinen osio muusta videosta. Ainakin minusta hyvä idea joka toimii ja näyttää hyvälle. Makuasia selvästi siis.

Aika pienestä on kiinni jos muuten hyvä video saa alapeukun yhden efektin takia :hmm:
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
465
Visuaalinen kikka jolla eriytetään kyseinen osio muusta videosta. Ainakin minusta hyvä idea joka toimii ja näyttää hyvälle. Makuasia selvästi siis.

Aika pienestä on kiinni jos muuten hyvä video saa alapeukun yhden efektin takia :hmm:
No hyvä on. Muutan sen sitten yläpeukkuun :)

Edit: Muutettu
 

shakal

RGB ON
Liittynyt
09.09.2017
Viestejä
1 420
Miksi kohdassa 6:03 tulee letterbox? Olisi kiva tietää syy koska nykyaikana sellaista ei ole tarjolla enkä usko että io-techillä on kunnollisia elokuvakameroita käytössä näiden kuvaamiseen. Normaali järkkärit ja kännykkäkamera ei tee sellaista jälkeä. Itse asiassa tulee jo valmiin 16:9 videon päälle. Arvaat varmaan Oskari että alapeukun saat videolle tästä vaikka video olisi muuten yläpeutettava.

Kommentti on pakko laittaa tänne moderoinnillisista syistä koska youtubessa vastaukset olisivat enemmän tai vähemmän sarkastisia tai suoraan asiattomia.
Mitä nyt :facepalm:

Jatka Oskari nimenomaan samaan tahtiin. Uusia asioita kuuluu kokeilla!
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 234
Hyvä video kuten aina, kiitos. Sellainen toivomus olisi @Diizzel ja muillekin headset-testejä tekeville, että olisi hyvä saada mukavuus- ja istuvuustestit myös silmälasien kanssa. Varmaan hankala asia jos itse ei käytä silmälaseja, mutta veikkaisin että kohdeyleisössä on useampikin "rillipää". Tässä esimerkki Hardware Canucksin videoon joka tekee aika kattavat testit:



Tämä istuvuus / mukavuus on tärkeä asia silmälasien kanssa, aika moni headset saattaa painaa ikävästi sankoja jolloin lyhyenkin käytön jälkeen käyttö on epämukavaa.
 

W32

Liittynyt
25.03.2019
Viestejä
218
Ulkonäön, bluethoothin ja nuiden liittimien sekä hilpeitten takiahan tällä luurilla on hintaa, jos niitä ei tarvi niin saman luurin ja paremmanki saa 100€ halvemmalla. Itselle nuille lukuisille liitin mahollisuuksille on käyttöä kun on puhelin käytössä piuhalla ja ilman, tuo bluethootki toimii saumattomasti ja vaikka samaan aikaan muiden äänien kanssa. Kohtuu hyvän näkösethän nämä on päässä, näillä nyt viittii kävellä talosta uloskin eikä tuulen puhina tule äänimaailmaa pilamaan kovin pahasti kun nämä on umpinaiset. Pikku equilun nämä tarvii koneella ja puhelimessaki että soivat kunnolla. Tuosta mukavuudesta voi sanoa että omat pikkuruiset korvani mahtuvat luureihin mutta sen verta lähellä on että uskon aika monella nuiden paina van korvia vasten. Isoin miinus tulee nuista helvetinvaloista mikkä defaultina vilkkasee mutta sama se on joka laitteessa herätyskellosta vhsnauhuriin taikka emolevyyn niin pakko siellä olla joku vilkkuva valo, mie haluaisin tavata sen ihmisen jonka mielestä tuommonen välkyvä valo on hyvä staattisen sijaan.

Alla oma eq räpöstelmä mikä ollu nyt pari päivää käytössä, puhelimen kanssa tuli himputettua enemmän.
 

Liitteet

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 202
Mikä on paras langaton tai langallinen headset Atmos leffojen katsomiseen?
Tähän on vaikea sanoa mitään ehdotonta parasta, sillä noiden tilaäänimallinnusten toimivuus vaihtelee jonkin verran käyttäjittäin, kun kyseessä on keskiarvon mukaan tehty ohjelmallinen arvio siitä, miten kahdesta kuuloke-elementistä saadaan luotua vaikutelma tilaäänistä.

Ennen minkään suosituksen antamista voisin todeta, että pelaamiseen mä en itse juurikaan tykkää noista tilaäänimallinnuksista, vaan pelien omat kaksikanavaiset äänet antavat usein selkeämmän hajun suunnasta, minkä lisäksi noissa usein käytetyt pienet kaiut mallintamaan huoneessa soivia kaiuttimia ovat omaan korvaani häiritseviä. Myös taajuusvaste muuttuu usein. Elokuvia katsoessa efekti voinee toimia paremmin, mutta sitä en valitettavasti oo juurikaan testannut vaan oon käyttänyt kaiuttimia elokuvien kuluttamiseen.

Sitten suosituksiin: Suosittelen kokeilemaan omaan korvaan hyvän kuuloisilla kuulokkeilla noita suoraan Windowsiin saatavia mallinnuksia kuten Dolby Atmos. Myös Razerin 7.1 -mallinnus on ihan OK, mikäli sen vain saa otettua käyttöön, eli pitää löytyä rekisteröintiä varten jotkin Razerin kuulokkeet, joiden paketissa toi rekisteröintikoodi tulee. Tällöin voi käyttää käytännössä mitä vain hifikuulokkeita, joiden soundimaailma omaa korvaa miellyttää, eikä ole jumissa pelikuulokkeissa.

Lisäksi joissakin peliäänikorteissa on noita mallinnuksia, mutta mulla ei valitettavasti oo niistä kokemusta. Hifipuolella noi mallinnukset on harvinaisempia, eikä oo tullu mulla ikinä vastaan, mutta en nyt uskalla väittää ettei sellasta olis olemassa.

Pelikuulokkeiden mallinnuksista voisin sanoa et ehkä HyperX:ää välttäisin sillä ainakin Cloud II:n tilaäänimallinnus lähinnä vain boostasi yläpäätä. Mitään suoraa suositusta en näiden osalta valitettavasti ainakaan tähän hätään keksi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 450
Viestejä
4 162 441
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom