Video: Testissä Asus ROG Azoth -pelinäppäimistö

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529


Sampsa kirjoitti uutisen/artikkelin:
Asuksen uusi 250 euron hintainen ROG Azoth -pelinäppäimistö on 75 % kokoinen ja varustettu runsailla ominaisuuksilla, kuten yhtiön omilla tehdasrasvatuilla ROG NX -kytkimillä, kaksoisruiskuvaletuilla PBT-näppäinhatuilla ja hotswap-piirilevyllä eli käyttöön saa vaihdettua haluamansa kytkimet, kunhan huomioi north facing -piirilevyn eli kytkin asennetaan tavallisesta poiketen ylösalaisin ja piirilevyllä pintaliitos-LED on sijoitettu yläosaan.

Tuntumaa ja äänimaailmaa on optimoitu asentamalla kytkinten asennuslevy silikonitiivisteiden väliin joka antaa kirjottaessa joustavuuden tuntua, sen alla on 3,5 millimetrin silikonimatto, piirilevyn alla on Poron-vaahtomuovi ja alla pohjassa on vielä toinen silikonimatto. Välilyönnin, enterin ja backspacen vakauttimet on rasvattu ja välilyönnissä on vielä ylimääräiset pehmusteet parantamaan tuntumaa ja ääntä.

Langattoman näppäimistön akkukestoksi ilmoitetaan RGB-valaistus ja OLED-näyttö käytössä 62 tuntia, mutta molemmat pois päältä jopa 2000 tuntia eli 83 päivää.



Videolla käydään näppäimistön ominaisuudet läpi ja testataan kirjoittamista käytännössä.

Jos pidit videosta, niin tilaa io-techin YouTube-kanava ilmaiseksi, kiitos!

Katso video YouTubessa

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
1 690
Saisko tuohon näyttöön koodattua jotain pubg dataa esim kitit, ammukset tai naattien määrät?
 
Liittynyt
03.06.2020
Viestejä
28
Järjetön hinta muoviroskalle, koko suomi kommunityn puolesta : ei näin sampsa :D
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Järjetön hinta muoviroskalle, koko suomi kommunityn puolesta : ei näin sampsa :D
Ei näin? Kyseessä on erinomainen näppäimistö, kattavat ominaisuudet, hyvä tuntuma ja äänimaailma. Pelibrändi tehnyt asioita oikein kohti custom-näppäimistöjen maailmaa ja mielestäni onnistunut siinä erinomaisesti. En tiedä mihin suomi kommunityyn viittaat jonka puolesta puhut mutta "muoviroska" ei kuulosta siltä, että kovin seikkaperäisesti olisit itse näppäimistöä kokeillut?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Kyseisen näppiksen pohja on käsittääkseni muovia tuon "SpeedNovaksi" brändätyn 2,4GHz yhteyden vuoksi, joka yrittänee imitoida esim. Logitechin Lightspeed -yhteyttä mataline latensseineen.
Kiinnostava näppäimistö, mutta pitäisi saada testattua ensiksi, että onko näistä G915 low-profile näppäimistä enää paluuta normaalikorkuisiin.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Hieman itsekin kiinnostaisi tuo vaikka oled näyttö on turha ominaisuus.
Myös tuotesivuilla ei ole mitään mainintaa kuinka monta sisäistä profilia näppäimistö tukee vai tukeeko yhtään.
Myös jos joutuu armory crate pitää asennettuna ei ole kyllä 250€ arvoinen.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Hieman itsekin kiinnostaisi tuo vaikka oled näyttö on turha ominaisuus.
Myös tuotesivuilla ei ole mitään mainintaa kuinka monta sisäistä profilia näppäimistö tukee vai tukeeko yhtään.
Myös jos joutuu armory crate pitää asennettuna ei ole kyllä 250€ arvoinen.
Onboard memory5 customizable profiles and 1 default profile
Basic keyboard shortcutsProfile toggle:Fn + 1/ 2 / 3/ 4/ 5/ 6: Profile 1 – 6 (6 is the default profile).

Delete user-defined settings from internal memory:
Hold Fn + Esc for 15 seconds
Lighting shortcut keysSwitching lighting effects within a profile:Fn + Right or Fn + Left.

Switch the brightness of the lighting within a profile:
Fn + Up or Fn + Down.
Color adjustment:
Fn + Remove: Increase red (10 levels).
Fn + End: Increase green (10 levels)
Fn + ImageDown: Increase blue (10 levels)
Hot keys for special functionsMacro recording on the fly:Step 1: Fn + Left-ALT to start recording.
Step 2: Fn + Left-ALT to stop recording.
Step 3: Assign macro keyWIN Lock toggle key.
Fn + Windows key
SoftwareArmoury Crate
 
Liittynyt
24.07.2018
Viestejä
50
Järjetön hinta muoviroskalle, koko suomi kommunityn puolesta : ei näin sampsa :D
Jos Azothia vertaa mihin tahansa custom-näppäimistöön, joita olen kasaillut ja yrittänyt vaimentaa ties miellä vuosien varrella, ei ole customeilla paljon jakoa. Sen verran kova tuote on nyt kyseessä, että vaihtuu erittäin epätodennäköisesti mihinkään muutamaan vuoteen. Kannattaisi ihan itse testailla joskus jotain, ennen kuin avaa suunsa. Muovia on pohjassa teknisistä syistä, mutta muuten laite on valurautapannua vastaava. Toisaalta tuohon 250€ hintaan kasaa yhtään mitään vastaavaa itse. On Gloriukset sun muut testattu kyllä ja eivät pärjää. Jos hinta tuntuu pahalta, niin sille ei sitten mitään mahda. Kallius on katsojan silmässä.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 269
Jos Azothia vertaa mihin tahansa custom-näppäimistöön, joita olen kasaillut ja yrittänyt vaimentaa ties miellä vuosien varrella, ei ole customeilla paljon jakoa. Sen verran kova tuote on nyt kyseessä, että vaihtuu erittäin epätodennäköisesti mihinkään muutamaan vuoteen. Kannattaisi ihan itse testailla joskus jotain, ennen kuin avaa suunsa. Muovia on pohjassa teknisistä syistä, mutta muuten laite on valurautapannua vastaava. Toisaalta tuohon 250€ hintaan kasaa yhtään mitään vastaavaa itse. On Gloriukset sun muut testattu kyllä ja eivät pärjää. Jos hinta tuntuu pahalta, niin sille ei sitten mitään mahda. Kallius on katsojan silmässä.
Myös useampi custom-näppiksiin pääosin keskittyvä YouTube-kanava on tuota kehunut, toki fokuksesta johtuen osittain sillä kulmalla, että ei ole custom-näppis. Joten ihan linjassa tuntuisi olevan Sampsan kokemukset niiden kanssa ja myös lyhyen kokeilun perusteella voin itsekin allekirjoittaa.
 
Liittynyt
09.08.2019
Viestejä
382
Jos Azothia vertaa mihin tahansa custom-näppäimistöön, joita olen kasaillut ja yrittänyt vaimentaa ties miellä vuosien varrella, ei ole customeilla paljon jakoa. Sen verran kova tuote on nyt kyseessä, että vaihtuu erittäin epätodennäköisesti mihinkään muutamaan vuoteen. Kannattaisi ihan itse testailla joskus jotain, ennen kuin avaa suunsa. Muovia on pohjassa teknisistä syistä, mutta muuten laite on valurautapannua vastaava. Toisaalta tuohon 250€ hintaan kasaa yhtään mitään vastaavaa itse. On Gloriukset sun muut testattu kyllä ja eivät pärjää. Jos hinta tuntuu pahalta, niin sille ei sitten mitään mahda. Kallius on katsojan silmässä.
Itsellä tämä tuli nyt päänäppikseksi pelisettiin Cooler Masterin tilalle joka on myös ollut jossain välissä Sampsan testissä.

Tuo meni nyt kaappiin ja varmaan pysyy siellä melko pitkään varalla. :)
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
202
Myös jos joutuu armory crate pitää asennettuna ei ole kyllä 250€ arvoinen.
Toi on kyllä niin syöpänen softa että ei mitään järkee. Sen myös huomannu Asuksen tuotteita käyttäneenä, että eivät tunnu pahemmin käyttäjäpalautteita kuuntelevan.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
646
Tästä langallinen versio ilman näyttöä, niin saadaan hinta vielä kohdilleen. Mutta tämä meni kyllä itsellä osta sitten, kun vanha luovuttaa -listalle.
 

4play

(■_■¬ )
S Y N T H W A V E
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
306
Ensimmäiset alennukset tästä ovat liikkeellä ja hinta kun painui Starcartin kanssa alle kahden markan, niin päädyin arvostelun innoittamana pukemaan ostohousut jalkaan. Taustaa sen verran, että aikaisemmat näppäimistöt ovat olleet itselläni Steelseries Apex M800 ja Logitech G815. Päivätöikseni teen erinäisiä aspahommia, eli kirjoitettua tulee jonkun verran ja iltasella FPS-pelit pyörivät suhteellisen aktiivisesti.

Pakko todeta, että sana juhlava kuvastaa tunnelmia erittäin hyvin. On kyllä laatuvaikutelma huipussaan ja kirjoitustuntuma verrattuna aikaisempaan G815:en on huomattavasti parempi. Äänimaailma on "syvä" eikä teräviä kalahduksia tule ainakaan oman G Pro:n headsetin mikrofoniin läpi ollenkaan.

Selkeästi paras näppäimistö tämmöiseen vähän sekalaiseen käyttöön, minkä olen itse omistanut. Vaikka hinta on tuplat omiin aikaisempiin lankkuihin verrattuna, niin rahalle saa vastinetta ja käyttöikä oletettavasti on useita vuosia. Hinta näinollen jyvitettynä vuositasolle on kovin pieni, kun tätä näppäimistöä oikeasti haluaa käyttää päivittäin :smile:
 
Viimeksi muokattu:

Ingvarr

"Tuplaan sun moneyt"
Tukijäsen
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
40
Pakko todeta, että sana juhlava kuvastaa tunnelmia erittäin hyvin. On kyllä laatuvaikutelma huipussaan ja kirjoitustuntuma verrattuna aikaisempaan G815:en on huomattavasti parempi. Äänimaailma on "syvä" eikä teräviä kalahduksia tule ainakaan oman G Pro:n headsetin mikrofoniin läpi ollenkaan.

Apex seiskasta aika jätti ja ennen Azothia kävi testissä jos jonkinlaista kapinetta ja kaikki palautui takaisin.
Tämä kun tuli aleen, en malttanut olla tilaamatta eikä kyllä kaduta yhtään. 5/5
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 485
Viestejä
4 163 923
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom