Video: Rakennetaan 1000 euron nestejäähdytys

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529


Sampsa kirjoitti uutisen/artikkelin:
Alkuperäinen projekti kasattiin 32-ytimisellä Ryzen Threadripper 3970X -prosessorilla ja ilmajäähdytyksellä. Nyt prosessori päivitettiin helmikuussa julkaistuun 4300 euron hintaiseen 64-ytimiseen 3990X-malliin, emolevy virransyötön mosfettien osalta järeämpään ja kalliimpaan Asuksen ROG Zenith II Extreme Alphaan ja kokoonpanolle rakennetaan custom loop -nestejäähdytys.



Videon ensimmäisessä osassa käydään läpi nestejäähdytyksen osat, jotka toimitti Jimm's ja EKWB eli EK-WaterBlocks. Blokit ja liittimet ovat EKWB:n Quantum-sarjaa: Velocity-blokki Ryzen Threadripperille, Vector-blokki Asuksen Strix GeForce RTX 2080 Ti -näytönohjaimelle ja EK-Torque-liittimet 16 millimetrin ulkohalkaisijan PETG-putkelle. Vesijäähdytyksen muut osat ovat distro plate eli vedenjakaja integroidulla DDC-pumpulla, kaksi 360 mm:n EK-CoolStream-jäähdytintä (PE & SE) ja 6 kpl Corsairin RGB-valaistuja QL120-tuulettimia. Nesteeksi kiertoon tulee oranssi EK-CryoFuel Solid.

Vesijäähdytyksellä on hintaa yhteensä yli 1000 euroa ja EKWB:n osat löytyvät Jimm'sin valikoimista.

Videon toisella osalla tullaan säätämään ja taivuttamaan 16 mm:n putket paikoilleen. Lisäksi valmiilla kokoonpanolla ajetaan suorituskykytestit, lämpötilamittaukset ja ylikellotetaan kokoonpano maksimiin.

Jos pidit videosta, käy tykkäämässä ja tilaa io-techin YouTube-kanava. Yli 38 000 tilaajalla io-tech on noussut Pohjoismaiden suurimmaksi tekniikkamediaksi Youtubessa ja Suomessa 300 suurimman suomenkielisen kanavan joukkoon.

Katso video Youtubessa

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Hmm... Meillä on 1000e KUUMAA käteistä... Mitäs tehdään? Jäähdytetään se nesteellä..
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Itse en ole laskenut kuinka paljon on custom loop jäähylle mennyt rahaa mutta varman se 1000€ on aika lähellä.
Tietysti ostokset ovat jakantuneet ainakin 5 vuoden aikavälillä kun sen voi hyvin tehdä kun esim cpu blokki on ollut 1366 kannasta lähtien sama.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
80
Huuhtelitteko jotenkin radit ennen asennusta ? Itse väsäämässä just ekaa custom looppia :)
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 092
Huuhtelitteko jotenkin radit ennen asennusta ? Itse väsäämässä just ekaa custom looppia :)
Uuden radin huuhtelin kuumalla vedellä. Taisin huuhdella käytetynkin.
E: Hupsista, en ollutkaan custom vesijäähdytys ketjussa. Noh, minulla näin :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 282
Olen tuijotellut tuota konetta kuvassa nyt jo muutamana päivänä. Missä hitossa siinä on virtalähde? En pysty ymmärtämään.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 529
Olen tuijotellut tuota konetta kuvassa nyt jo muutamana päivänä. Missä hitossa siinä on virtalähde? En pysty ymmärtämään.
Emolevyn takana, näkyy paremmin aiemmalta videolta:

 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
854
Olisi kiva nähdä vertaus johonkin parinsadan halpispakettiin niin näkisi paljonko tulee (tai ei tule?) euroille vastinetta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 492
Mites ois akkuporakone ;) Mukava ja yksinkertainen video, näitä lisää. Edelleen sillä kannalla, että taustamusiikki helvettiin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 495
Viestejä
4 164 268
Jäsenet
70 416
Uusin jäsen
giantaxe

Hinta.fi

Ylös Bottom