Video: Päivitetyn Playstation 5:n lämpötilatestit

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 581


Sampsa kirjoitti uutisen/artikkelin:
Sony on päivittänyt kesän aikana molempien digitaalisen ja levyasemallisen Playstation 5 -pelikonsolin sisuksia. Suurin muutos on 300 grammaa kevyempi paino, joka näkyy aiempaa pienemässä jäähdytysratkaisussa. Myös muistipiireihin kontaktissa olevan alumiinilevy on muotoiltu eri tavalla ja virransyötön siiliä on muokattu.



Tutustumme videolla Youtube-kanava Gamers Nexuksen tekemiin lämpötilamittauksiin uuden ja vanhan Playstation 5:n välillä. Ulkoisilla lämpötila-antureilla toteutetun testin mukaan prosessorin ja grafiikkaohjaimen eli SoC-järjestelmäpiirin lämpötila oli uudella mallilla 5 astetta lämpimämpi, mutta kuumimpien muistipiirien lämpötila 2-4 astetta viileämpi. Virransyötön lämpötila oli pari astetta viileämpi.

Vaikka järjestelmäpiiri toimikin hieman lämpimämpänä niin jäähdytystä on saatu optimoitua kuumimpana toimivien osa-aluiden kohdalla parilla asteella viileämmäksi. Playstation 5 käyttää kolmea eri tuuletinta, joten myös tuulettimen mallilla on vaikutus lämpötiloihin. Sony on asettanut Playstation 5:n tuulettimen pyörimään todella alhaisella kierrosnopeudella, joten ensisijainen tavoite on ollut hiljainen toimintaääni eikä lämpötilat. Käyttäjälle päivitys ei näy mitenkään esimerkiksi suorituskyvyssä ja päivitetty konsoli toimii samoin kuin alkuperäinen.

Jos pidit videosta, niin tilaa io-techin YouTube-kanava ilmaiseksi, kiitos!

Katso video YouTubessa

Linkki alkuperäiseen juttuun
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 717
Hauska kun tästäkin oli kauheat itkut että tehtiin huonompi kuin ennen. Todellisuus olikin sitten se mitä oletettiin, eli juuri mikään ei todellisuudessa muuttunut.

Itse videossa oli minun mieleen hieman liikaa leikkaa liimaa meininkiä. Lauseita selvästi katkottu ja yhdistelty ja niistä oli tullut hieman epäloogisia kokonaisuuksia. Gamers Nexuksen videoa myös mainostettiin lähinnä "katso jos jaksat katsoa 30+ minuuttia". Olisi nyt voinut vähän enemmän avata että kuka/mikä Gamers Nexus on ja miksi siihen kannattaa luottaa, toisin kuin random lämpökameravideoon.

Videon pituus 5:36 ja siitä ajasta 1:10 käytetty mainoksiin. Joop, toivoisin vähän enemmän panostusta sujuviin videoihin Sampsa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 581
Hauska kun tästäkin oli kauheat itkut että tehtiin huonompi kuin ennen. Todellisuus olikin sitten se mitä oletettiin, eli juuri mikään ei todellisuudessa muuttunut.

Itse videossa oli minun mieleen hieman liikaa leikkaa liimaa meininkiä. Lauseita selvästi katkottu ja yhdistelty ja niistä oli tullut hieman epäloogisia kokonaisuuksia. Gamers Nexuksen videoa myös mainostettiin lähinnä "katso jos jaksat katsoa 30+ minuuttia". Olisi nyt voinut vähän enemmän avata että kuka/mikä Gamers Nexus on ja miksi siihen kannattaa luottaa, toisin kuin random lämpökameravideoon.

Videon pituus 5:36 ja siitä ajasta 1:10 käytetty mainoksiin. Joop, toivoisin vähän enemmän panostusta sujuviin videoihin Sampsa.
Kiitos palautteesta.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
Videota jaksanut katsoa, mutta tekstistä kahdesta viimeisestä lauseesta ehkä pääteltävissä se mikä 99,99999% käyttäjistä kiinnostaa - melu. Taitaa olla samalla tasolla kuin aiemmin. Lämpötiloilla voi sitten insinöörit hifistellä.
 
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
38
Lyhyempi video ihan jees, voihan se vähän sekava olla jos ei ole mitään tietoa ollut tästä ps5 versiopolemiikista. Nopeat leikkaukset eivät häirinneet.

Youtuben Premium Plus Piitahnaakovalevynväliin editionilla voi rewindata ja pausee jos jotain menee ohi.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 073
Mielestäni oli oikein hyvä yhteenveto muutoksista ja niiden vaikutuksista.

Olen myös samoilla linjoilla tuosta että olisi voitu avata tarkemmin kuka tuo gamersnexsus on. Toki tämä ei itseä häirinnyt, mutta kaikki ei välttämättä tiedä kuka on gamersnexsus.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
283
Nauttisin enemmän sellaisesta videosta jossa io-tech olisi tehnyt nämä mittaukset itse. Hieman halvaksi alkanu menemään kun pitää tehä videoita joissa siteerataan ja "katsellaan" muiden arvioita aiheesta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 581
Nauttisin enemmän sellaisesta videosta jossa io-tech olisi tehnyt nämä mittaukset itse. Hieman halvaksi alkanu menemään kun pitää tehä videoita joissa siteerataan ja "katsellaan" muiden arvioita aiheesta.
Meillä ei ole käsillä päivitettyä PS5 jonka voisimme myös purkaa testejä varten. Jos luotettavana pidettyjen testitulosten raportointi ja pureskelu on "halpaa" sen sijaan että ei käsittele asiaa lainkaan niin olkoon niin.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
688
Hardware Busters on myös testannut lämpöjä uuden ja vanhan mallin välillä.

 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
144
Meillä ei ole käsillä päivitettyä PS5 jonka voisimme myös purkaa testejä varten. Jos luotettavana pidettyjen testitulosten raportointi ja pureskelu on "halpaa" sen sijaan että ei käsittele asiaa lainkaan niin olkoon niin.
Jos perusteluna on että "muuten siitä ei olisi tehty juttua", niin sen varjollahan voi julkaista ihan mitä tahansa.

Pohjimmainen syyhän näille "roiskaisuille" on konsoli- ja tavis ihmisten kosiskelu, koska yrityksen on aina kasvettava ja Suomen kaikki nörtit on jo tavoitettu.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 717
Meillä ei ole käsillä päivitettyä PS5 jonka voisimme myös purkaa testejä varten. Jos luotettavana pidettyjen testitulosten raportointi ja pureskelu on "halpaa" sen sijaan että ei käsittele asiaa lainkaan niin olkoon niin.
Jos perusteluna on että "muuten siitä ei olisi tehty juttua", niin sen varjollahan voi julkaista ihan mitä tahansa.

Pohjimmainen syyhän näille "roiskaisuille" on konsoli- ja tavis ihmisten kosiskelu, koska yrityksen on aina kasvettava ja Suomen kaikki nörtit on jo tavoitettu.
Itseä ei häiritse tällaiset nopeat katsaukset, päinvastoin. Tämänkin videon oleelliset tiedot sai nyt luotettavalta taholta (Sampsalta) puolessa minuutissa. Harvasta paikasta saa noin kompaktisti tietoa. En ole myöskään katsonut GN alkuperäistä videota, koska asia ei minua kosketa niin paljoa, joten tämä oli helppo ja nopea "päivitys" minulle.

Vähän sujuvuutta scriptiin niin hyviä nämä on. Paljon mieluummin tällaisia kuin Yet Another RGB näppis-videoita. :tup:
 

Rusna

Make ATK Great Again
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 265
Pieni parannusehdotus videoihin, jos (ja kun) mainokset ovat osa io-tech kontenttia jatkossakin, niin videon yläpalkkiin voisi laittaa värikkään palkin juoksemaan tai sitten jonkun countdown-laskurin jonnekin nurkkaan, jotta katsoja tietää kuinka kauanko mainos-insertti kestää. Muun muassa IO Sam tai Odd Tinkering ovat käyttäneet kuvaamiani kikkoja.
Pisteet siitä että rohkeasti kokeilette uusia asioita, ihan jännä tämä muiden Youtube-videoiden referointi ja kommentointi -konsepti. Älkää lannistuko.
 

mehari

Mehumies
Ylläpidon jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
373
Pieni parannusehdotus videoihin, jos (ja kun) mainokset ovat osa io-tech kontenttia jatkossakin, niin videon yläpalkkiin voisi laittaa värikkään palkin juoksemaan tai sitten jonkun countdown-laskurin jonnekin nurkkaan, jotta katsoja tietää kuinka kauanko mainos-insertti kestää. Muun muassa IO Sam tai Odd Tinkering ovat käyttäneet kuvaamiani kikkoja.
Pisteet siitä että rohkeasti kokeilette uusia asioita, ihan jännä tämä muiden Youtube-videoiden referointi ja kommentointi -konsepti. Älkää lannistuko.
Noissa mainoksissa itseasiassa on nykyään (tämänkin ketjun videon mainoksessa) tuo ajastin alareunassa, joka sinne toteutettiin palautteen perusteella.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
283
Meillä ei ole käsillä päivitettyä PS5 jonka voisimme myös purkaa testejä varten. Jos luotettavana pidettyjen testitulosten raportointi ja pureskelu on "halpaa" sen sijaan että ei käsittele asiaa lainkaan niin olkoon niin.
Käsitän sen. Kommenttini oli kuitenkin tarkoitettu yleisenä palautteena että tämäntyylisiä omia raakoja testivideoita voisi olla enemmän. Itse olen aina nauttinu teidän tekstimuotoisista artikkeleista. Aikaa ja vaivaaha nuo vaatii, ja isoimmilla tekijöillä on tietty enemmän resursseja tollasiin testeihin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 678
Viestejä
4 188 550
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom