Video: Opas kahden näytön käyttöönotosta

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 530


Sampsa kirjoitti uutisen/artikkelin:
Kaupallinen yhteistyö AOC:n kanssa

Monet ovat viime aikoina hankkineet tietokoneeseensa toisen näytön lisäämään näyttöpinta-alaa pelaamisen, työnteon tai opiskelun yhteydessä. Opastamme videolla, miten kaksi näyttöä asennetaan näyttöjalkaan ja miten näyttöjä hallitaan Windowsista käsin.


AOC-jalusta




Videolla esimerkkinä on käytössä AOC:n noin 100 euron hintainen säädettävä AD110D0-näyttöjalka, joka tukee kahta näyttöä 32-tuumaan asti, VESA 75x75- ja 100x100-kiinnitystä ja kaapelit saa piiloon jalkojen sisään. Näyttöjalkaa ostettaessa kannattaa etukäteen miettiä, miten jalan saa asennettua kiinni pöytälevyyn ja että se on varmasti riittävän tukeva näyttöjalalle ja näytöille.

Jos pidit videosta niin tilaa io-techin YouTube-kanava ilmaiseksi, kiitos!.

Katso video YouTubessa

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
32
AOC veti kyllä pisteet kotiin toimittamalla videota varten näytön joka ei sovi paikalleen saman firman telineeseen.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 530
AOC veti kyllä pisteet kotiin toimittamalla videota varten näytön joka ei sovi paikalleen saman firman telineeseen.
Ei toimittanut näyttöä tätä videota varten, se oli meillä toimistolla valmiiksi. Lisäksi kyseessä on opas, joten kyseinen asia on hyvä huomioida, kun ostetaan näyttötelinettä. Tietysti olisimme voineet jättää kyseisen kohdan näyttämättä ja leikata pois, mutta mielestäni tälläisten huomioiden näyttäminen on tärkeää, vaikka joku siitä ivailisikin.
 
Liittynyt
28.10.2018
Viestejä
101
Ehdottomasti hyvä että jätitte tuon yhteensopivuus ongelman videoon. Itsekkin joskus joutunut rautasahalla hienosäätämään näyttöjalkaa :D
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Oli hyvä ja informatiivinen sekä viihdettäkin, joten myönnän kunniamaininan: Io-tech:n parhaat videot.
Perusteita:
- Sampsan silmien pyörityksen näyttö
- apulaisen puheiden tekstitys
- näytettiin Sampsan niin tavallinen "insinöörivirhe" , luetaan manuaali vasta "savun" hälvetessä (moittimaan olen täysin jäävi)
- tuotiin kiinitysongelma reilusti esiin... ehkäpä maahantuoja laittaa mukaan noi pitemmät ruuvitkin.
-testattiin katsojan huomiokyä vai lähtikö tukka pelkästä tuskasta.

Editoijalle pisteet hyvästä työstä. Samsakin hoiti homman kotiin.

Kiinnitin huomiota tuohon jalan putkessa (joka kiinni pöydässä) heilumiseen eli ei ehkä ole hyvä kosketusnöytöissä?
Muuten vaikutti toimivalta ratkaissulta.

@Sampsa
Paketissa on max. koko 32" näytöille, mutta valmistajan linkin mukaan se on vain 13-27" . Kumpiko mahtaa olla virheellinen tieto?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.05.2017
Viestejä
208
Nyt kun lähdetty linjalle että testataa muutakin kuin vain komponentteja (hyvä asia). Seuraavaksi voisitkin tehdä videot omasta ja muiden työntekijöiden työpisteistä. Varmasti osaa täällä kiinnostaa.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Näyttövarren kyllä todennut itse parhaaksi ei sähköä vaativaksi lisälaitteeksi. Ergonomia aivan eri tasolla ja säätömahdollisuudet valovuosia edellä vakiojalustoja.
Minulle tuo olisi hyvä (olettaen 32 näytön käyvän) pöydän tilan säästöön. Videolla heilui jonkun verran putken ja/tai pöydän notkumisen takia. Pöytää saa vahvisttua taipumaa vastaan laittamalla esim. alle 48*48 puukoolinki.

Miten näyttö palautuu, jos sitä painaa sormella. Oletan, että se painuu, mutta jääkö vielä heilumaan edestakaisin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 886
Hyvä video,peukku siitä että ei oltu editoitu tekijän mokia ja jalan puutteita pois.Jalka tyypillinen satasen rimpula,varsinkin haarakappaleen sovitus pystyputkeen on väljä ja aiheuttaa turhaa notkumista,lisäämällä kiristyspannan myös yläpuolelle voisi yhdistelmä tukevoitua huomattavasti.
 

tavallinen viikari

2024
Tukijäsen
Liittynyt
04.04.2020
Viestejä
1 260
Itse näen parhaana ominaisuutena työpöydällä säästyneen tilan.
Itsekin olen harkinnut tuommoista telinettä näytöille. Syynä on juuri se että näyttöjen jalat vievät tilan työpäydältä ja kaiken lisäksi keräävät erityisen ikävästi pölyä noihin muotoiltuihin sakarajalkoihin.
 
Liittynyt
06.12.2016
Viestejä
297
@Sampsa Noi monitorit olis voinut laittaa tohon monitorin jalkaan myös niin et laittaa monitorit lattialle esim matolle. Näyttö mattoon päin. Sit ottaa ton taittuvan osan kokonaisuudessaan irti ja ruuvaa lattialla kiinni näytöntaakse. Tämän jälkeen nostaa koko komeuden tohon tappiin. Helpompi tietty jos vaan yhden näytön joutuu nostamaan kuten itselläni :).
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
Itsekin olen miettinyt seinäkiinnitystä kun oma asus PG329 näytön jalka vie aika paljon tilaa eikä sitä saa niin lähelle päydän reunaa.
Huonona puolena joutuisin muokkamaan keskikaiuttimen hyllyn hieman ylemmäs ja joutuisi pakkeli ja maalaushommin mutta se ei olis maailmanloppu.
 
Liittynyt
08.12.2016
Viestejä
486
Itsekin olen harkinnut tuommoista telinettä näytöille. Syynä on juuri se että näyttöjen jalat vievät tilan työpäydältä ja kaiken lisäksi keräävät erityisen ikävästi pölyä noihin muotoiltuihin sakarajalkoihin.
Itse olen todennut myös lisätilan varren kanssa tosi hyödylliseksi kun pelaa netti fps mätkeitä hitaalla senssillä. Ei tarvitse miettiä hiiren liikeratoja osuuko jalkaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 558
Viestejä
4 166 234
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom