Video: Kokeilimme sijoittaa altcoiniin (Ripple)

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577



io-techissä aiemmin julkaistut Bitcoin-videot ovat keränneet runsaasti kiinnostusta ja alkuperäistä myyntivideota on katsottu Youtubessa yli 65 000 kertaa ja Bitcoinien verotusta käsittelevä video nousi pariksi päiväksi Youtuben Suomen trendaavien videoiden listalle ja katseluita on kertynyt yli 37 000.

Lukijapalautteen pohjalta kokeilimme sijoittamista altcoiniin eli Bitcoinille vaihtoehtoiseen virtuaalivaluuttaan.



Pienen taustatyön jälkeen sijoituskohteeksi valittiin Ripple (XRP), mutta sen ostaminen osoittautui yllättävän hankalaksi. Lopulta päädyimme sijoittamaan 500 dollaria eToro-alustan kautta Ripplen arvonnousuun, kun sen kurssi oli alle dollarin. Rippleä huhutaan lisättäväksi Coinbase-palveluun ja aasialaiset pankit kokeilevat parhaillaan siihen liittyvää siirtotekniikkaa. Viime päivien aikana Ripplen kurssi onkin noussut merkittävästi ja tällä hetkellä sen arvo on yli 2 dollaria.

Huom! Virtuaalivaluuttaan sijoittaminen on erittäin riskialtista ja niiden volatiliteetti on erittäin korkea. Videoiden ei ole missään nimessä tarkoitus olla suositus sijoittaa virtuaalivaluuttoihin.

Seuraavalla videolla tutustumme Bitcoin Cashiin, joka forkattiin elokuussa alkuperäisestä Bitcoinista.

Jos pidit videosta, käy tykkäämässä, tilaa io-techin YouTube-kanava, anna kommenteissa palautetta ja kehitämme videokonseptia lisää, kiitos!

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)

Palautelomake: Raportoi kirjoitusvirheestä
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
294
Pakko komppaa edellisiä, tämä video olisi kyllä pitänyt jättää tekemättä. Vaikka en itse noihin peleihin osallistu, niin ihan maalaisjärjellä arvioituna, tässä ei ollut mitään pointtia - ellei sitten tarkoituksena ollut lisätä tube-kanavan tilaajia. Ei näin.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
239
Virtuaalivaluutta-aiheiset uutisoinnit voisi jättää kolmanneksi mobiilin ja tietotekniikan ulkopuolelle.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Täytyy luoda safe-space tänne foorumeillekkin, kun herkimmät eivät pysty henkisesti käsittelemään rahalla uhkapelien pelaamista. :)

Vaan hyvä näitä arkisia kokeita on tehdä ja tuoda esiin. Auttaa kaikkia, kun jokaista asiaa ei tarvitse kaikien itse kokeilla saadakseen asiasta jonkinlaista käsitystä mistä on kyse ja miten ne toimivat.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
254
Hyvä, rehellinen video. Jos tämä rohkaisee kapitalismista mitään ymmärtämättömiä keinottelemaan alt coineilla niin sitten mä en ymmärrä enää mistään mitään.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Itselleni vaikutus on juurikin se, että en hemmetissä mene kokeilemaan. Kun en ymmärrä, en ole sekuntiakaan perehtynyt, niin ei tulisi mieleenkään. Mielestäni oikein hyvä video, ja puolustaa paikkaansa tässä hullunmyllyssä. Eli siis hyvä juttu. Ja toki kuuntelen/katselen lisää aiheesta, että miten kävi esim. tämän kanssa, sekä tuleeko tuohon eri valuuttojen sekamelskaan jotain tolkkua!
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Uuden teknologian pudotuspelit varmaan kohta alkamassa. Ensivuosikymmenen puolella varmaan alkaa olla jo voittajat selvillä, kun tässä ollaan läpimurroksen kynnyksellä.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 110
Ihan mielenkiintoista näistä on lukea, vaikka sijoittaminen ei olekaan mielessä. Näistä kuitenkin uutisoidaan jo viikottain merkittävissä uutiskanavissa. Ihan hyvä tilannetta on seurailla ja ainakin Nordea ja OP puuhaavat jonkinlaista lohkoketjujärjestelmää, jota voitaisiin hyödyntää asuntokaupoissa. Toimintamalli tosin on hieman erilainen kuin virtuaalivaluttojen lohkoketjuissa.
Ehkä seuraavalla videolla voisikin tutustua tarkemmin näiden lohkoketjujen toimintaan. Käsittääkseni Etheriumin lohkoketjusysteemi on verrattain moderni ja mahdollistaa erilaisia käyttökohteita. Erilaiset sovellukset ovat vielä lasten kengissä mutta laskentehoa voidaan esimerkiksi vuokrata johonkin "hyödylliseen" käyttöön. Jollan ja Zipperin yhteistyön tarkoituksena on puolestaan tuoda erilaisia käyttökohteita mobiilialustalle.
 
Liittynyt
14.03.2017
Viestejä
182
Näissä on hyvä muistaa, että jos et tiedä kuka on lystin maksaja, se olet silloin sinä itse.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
140
Onnittelut sampsalle hyvän kohteen löytämisestä. Itse olen pitänyt tähän aiheeseen liittyvistä uutisista. Luultavasti osittain siksi kun tein aiheesta diplomityön ja sain itse myytyä 2012 louhitut bitcoinit jouluna ihan ok hintaan, mutta ymmärrän kyllä jos joidenkin mielestä alkaa olemaan aiheesta uutisia vähän turhan usein

Ihan hyvä tilannetta on seurailla ja ainakin Nordea ja OP puuhaavat jonkinlaista lohkoketjujärjestelmää, jota voitaisiin hyödyntää asuntokaupoissa. Toimintamalli tosin on hieman erilainen kuin virtuaalivaluttojen lohkoketjuissa.
Tuntuu olevan yleisestikkin aika vetävä termi. Valtion nimeltämainitsematon virastokin on kovin kiinnostunut tilaamaan rekistereitä jotka toimisivat lohkoketju periaatteella, jonka toteuttaja luultavasti tekee yksisuuntaisenalinkitettynä listana. Väittäisin että helpoin ja suorituskykyisin vaihtoehto olisi toteuttaa relaatiotietokantana, koska kaikkiin toimijoihin luotetaan, mutta koska buzzword eikä asiantuntijoita todennäköisesti tulla kuuntelemaan... Sitten ihmetellään miksi IT hankkeet menee perseelleen.
 

svk

Apua, avatarini on sormi!
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 810
Tuumasin ekana, että aika hurja summa sijoittaa, mutta 500 € olikin "vain" puolet bitcoinista saaduista voitoista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
Videon otsikosta ja thumbnailista tuli lähinnä mieleen jonneille suunnatut CS:GO-uhkapelivideot, jotka olivat jossain vaiheessa pinnalla. Hyvähän näitä on käsitellä, mutta kannattaisi pitää paino enemmän teknologian esittelemisessä asiantuntevasti, kuin pikavoittojen mainostamisessa.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577
Videon otsikosta ja thumbnailista tuli lähinnä mieleen jonneille suunnatut CS:GO-uhkapelivideot, jotka olivat jossain vaiheessa pinnalla. Hyvähän näitä on käsitellä, mutta kannattaisi pitää paino enemmän teknologian esittelemisessä asiantuntevasti, kuin pikavoittojen mainostamisessa.
Videon otsikko ja thumbnail on suunnattu Youtube-alustalle, uutisessa io-techin linjan mukainen otsikko.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Olen sitä mieltä että kun käy paskalla niin sen voi pyyhkiä ihan ite.
Aihe ok mutta missä pyyhkijä?
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 411
Hyvä kun tiimi tekee tähän "kuumaan" aiheeseen liittyvää uutisointi. Suurin osa, sekä vastaaninttäjien että puolustajien argumenteista, koskien sekä bitcoinia että blockchainiä on täyttä potaskaa, joka perustuu uskoon ja ymmärtämättömyyteen.

Vähän kuin urheiluseuroja seuraavien fanien varmuudet siitä, että omalla tiimillä on tällä kaudella ihan paras ketju, "kuumat" pelaajat ja paras koutsi ja straegia. Sitten joku tiimeistä voittaa ja ne, jotka uskoivat voittavan tiimin erinomaisuuteen, tulevat satunnaisuuden kautta "neroiksi" ja muut ovat "idiootteja". Jos ei ymmärtä mitä tämä tarkoittaa, suosittelen perehtymään Talebiin ja sosiaalisten ilmiöiden ei-normaalijakaumiin ja normaalijakaumista tehtäviin virhepäätelmiin (ja Tversky/Kahnemanin "base rate fallcy" -vinoumaan).

Ei silti, Ripple voi olla nyt objektiivisesti vähemmän riskaabeli spekulointikohde, koska se ei ole vielä matemaattisesti parabolisessa vaiheessa, kuten bitcoin (oli jo) (vrt. FCO/Didier Sornette).

Ja itselleni muistutan, että vaikka jokin on selkeästi kupla (fundamentit ja matemaattinen määritys), se ei tarkoita, etteikö kupla voisi jatkua paljon pidempään kuin suuri osa uskoo, ja sitten kun se loppuu, niin romahdus on nopeampi kuin kaikki, jotka ajattelivat tekevänsä exitin ennen romahdusta, ehtivät edes tajuta....

“We find that whole communities suddenly fix their minds upon one object, and go mad in its pursuit; that millions of people become simultaneously impressed with one delusion, and run after it, till their attention is caught by some new folly more captivating than the first.” Charles Mackay, 'Extraordinary Popular Delusions & the Madness of Crowds'
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
254
Nykypäivän tulppaanimaniaa.

Lohkoketjutekniikka itsessään on uskoakseni tulevaisuudessa ihan relevantti teknologia, ehkä jopa jonkin sortin mullistus. Tämä rahahomma on varmaan suuressa mittakaavassa ohimenevä ilmiö.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Hyvä kun tiimi tekee tähän "kuumaan" aiheeseen liittyvää uutisointi. Suurin osa, sekä vastaaninttäjien että puolustajien argumenteista, koskien sekä bitcoinia että blockchainiä on täyttä potaskaa, joka perustuu uskoon ja ymmärtämättömyyteen.

Vähän kuin urheiluseuroja seuraavien fanien varmuudet siitä, että omalla tiimillä on tällä kaudella ihan paras ketju, "kuumat" pelaajat ja paras koutsi ja straegia. Sitten joku tiimeistä voittaa ja ne, jotka uskoivat voittavan tiimin erinomaisuuteen, tulevat satunnaisuuden kautta "neroiksi" ja muut ovat "idiootteja". Jos ei ymmärtä mitä tämä tarkoittaa, suosittelen perehtymään Talebiin ja sosiaalisten ilmiöiden ei-normaalijakaumiin ja normaalijakaumista tehtäviin virhepäätelmiin (ja Tversky/Kahnemanin "base rate fallcy" -vinoumaan).

Ei silti, Ripple voi olla nyt objektiivisesti vähemmän riskaabeli spekulointikohde, koska se ei ole vielä matemaattisesti parabolisessa vaiheessa, kuten bitcoin (oli jo) (vrt. FCO/Didier Sornette).

Ja itselleni muistutan, että vaikka jokin on selkeästi kupla (fundamentit ja matemaattinen määritys), se ei tarkoita, etteikö kupla voisi jatkua paljon pidempään kuin suuri osa uskoo, ja sitten kun se loppuu, niin romahdus on nopeampi kuin kaikki, jotka ajattelivat tekevänsä exitin ennen romahdusta, ehtivät edes tajuta....

“We find that whole communities suddenly fix their minds upon one object, and go mad in its pursuit; that millions of people become simultaneously impressed with one delusion, and run after it, till their attention is caught by some new folly more captivating than the first.” Charles Mackay, 'Extraordinary Popular Delusions & the Madness of Crowds'
Viitaatko nyt kenties joihinkin tämän ketjun viesteihin tai tiettyihin argumentteihin, vai ihan muuten vain halusit kertoa, että olet enemmän oikeassa kun suurin osa muista?
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577
Hyvä kun tiimi tekee tähän "kuumaan" aiheeseen liittyvää uutisointi. Suurin osa, sekä vastaaninttäjien että puolustajien argumenteista, koskien sekä bitcoinia että blockchainiä on täyttä potaskaa, joka perustuu uskoon ja ymmärtämättömyyteen.
Aihe on ajankohtainen ja kuuma, mutta ei kuitenkaan ihan meidän ykkösfokus. Tuskin tulemme näitä virtuaalivaluuttoja io-techissä näitä muutamaa videota sen laajemmin käsittelemään. Meidän videoiden taustalla oli tarkoitus jakaa rehellistä käytännön tietoa aiheesta tavallisen käyttäjän näkökulmasta ja erityisesti siitä osa-alueesta, josta harvemmin puhutaan eli oikealla rahalla ostamisesta ja myymisestä. Toivottavasti joku sai arvokasta tietoa omiin kokeluihinsa ja oppi meidän mahdollisista virheistä.
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
1 411
Viitaatko nyt kenties joihinkin tämän ketjun viesteihin tai tiettyihin argumentteihin, vai ihan muuten vain halusit kertoa, että olet enemmän oikeassa kun suurin osa muista?
En viittaa tähän ketjuun, vaan ihan yleiseen keskusteluun, toki täälläkin esiintyneesen. Olen riitävän vanha, että olen elänyt 80-luvun, 90-luvun, 2000-luvun ja nyt 2010-luvun kuplat. Ollut osallisena osassa. Osaan myös riittävästi päätellä ja käyttää tilastoja, ja työkseni olen opettanut/tutkinut virhepäättelyitä, niin kyllä sen saman potaskan, mikä kiertää vuosikymmenestä toiseen, oppii tunnistamaan aika nopeasti.

Ja kuten yleisesti ihmiset ajattelevat, eksklusiivinen binääridikotomia ei ole ainoa tapa ajatella (eikä tehdä totuusarvotauluja tai logiikkaa). Itse olen monen asian suhteen siinä epävarmassa keskustassa: en tiedä. Se on itseasiassa tiedon ja tietämiseen suurin kategoria-

Se ei tarkoita, että en tunnistaisi osaa potaskasta silloin kun sitä näen :-D
 

Lallijuoppo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 683
Pakko komppaa edellisiä, tämä video olisi kyllä pitänyt jättää tekemättä. Vaikka en itse noihin peleihin osallistu, niin ihan maalaisjärjellä arvioituna, tässä ei ollut mitään pointtia - ellei sitten tarkoituksena ollut lisätä tube-kanavan tilaajia. Ei näin.
Erehdyin mäkin katsomaan ja tuntuu aikamoiselta clickbaittaamisella, tavoitteena saada katselukertoja. Ja välittyi oikein hyvin ettei tiedetty mistään mitään. Sen verran toki voi antaa krediittiä, että kyseessä on täysin ilmaan ampuminen lottovoittoa metsästäen. Kukaan jolla on hiukankin järkeä päässä ei tämän videon perusteella ota 10 000 euron pikavippiä ja laita kaikkia ripleen.
 

”diginatiivi”

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
994
Väännätkö vielä rautalangasta mitä tarkoitat?
Liittyen otsikon valuuttaan käsittääkseni mahdollisuus on suuri pienellä aikavälillä ja otan myös mukaan sen seikan että
huomenna aurinko paistaa ja planeetat ovat konjuktiossa.
Eli paskaa niskaan ei voi tulla ilman riskejä.
 

Telaketju88

Tukijäsen
Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
733
Olen itse seurannut kryptovaluuttaamaailmaa jo jonkun aikaa.
En pidä tämän kaltaisesta uutisoinnista. Hypehuumassa tienataan tottakai, ei tämä ikuisesti tule jatkumaan.

Toivoisin että perehdyttäisiin hieman enemmän asiaan eikä tehdä Iltalehden tyylistä uutisointia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Tätä juttua ei ehkä kannata ottaa uutisena, koska sisällössä ei ollut mitään varsinaista uutista. Kyse oli minun käsittääkseni lähinnä testiartikkelista video muodossa. Ja oli kyse lopulta mistä tahansa, niin aihetta mielensä pahoittamiselle ei tässä pitäisi olla.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
68
Siis mitä jengi nyt itkee täällä? Hyvä että joku suomalainen media tuo esiin testimielessä näitä kolikoita. Näissä on tulevaisuus ja suurella todennäköisyydellä iso osa teistäkin tulee näitä käyttämään.
Ei kannata lähtea pelaamaan jos ei ole varaa hävitä. Itse sijoitan vain sen verran minkä olen valmis häviämään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 550
Kyllä itse näkisin kanssa merkkejä ilmassa että nyt haetaan bitcoineille "turva satamia" muista altcoineista. Tulipahan itsekin pistettyä osa bitcoineista rippleen muhimaan.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
557
Sijoittaminen lienee väärä termi tässä. Veikkaaminen lienee lähempänä todellisuutta uudella ja tuntemattomalla alalla sijoittamisen sijaan. Nämä kolikothan ei maksa mitään osinkoja tuloksestaan vaan voitot pohjautuu puhtaasti siihen paljonko näistä ollaan valmiita maksamaan markkinoilla eli ollaan lähempänä raaka-aine markkinoita ilman täyttä käsitystä mikä näiden kysyntä pitkällä tähtäimellä onkaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
140
Ripplessähän on mukana ihan oikeitakin pankkeja (santander, ubs, american express, jne...) ja sillä on ajatuksena korvata nykyinen swift-maksujärjestelmä.

Eli sen puolesta ehkä se järkevin "sijoituskohde" kryptoista.
Epäilen että pidemmällä aikavälillä olisi. Ripplejä ei tietääkseni louhita vaan sitä hallinnoi yksi yritys, joka btw piti 20% valuutasta. Onhan se toki nopea jos yksi taho tarkastaa transaktiot, mutta silloin täytyy luottaa siihen yhteen toimijaan.... tai näin ainakin itse olen näin ymmärtänyt, voin olla väärässäkin
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
621
Mieluummin näitä videoita kattelee ja lukee juttuja Cryptoista kuin jotain mobiiliuutisia :) Hyvä video oli. Toivottavasti tulee lisää videoita ko. aiheesta :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 128
Epäilen että pidemmällä aikavälillä olisi. Ripplejä ei tietääkseni louhita vaan sitä hallinnoi yksi yritys, joka btw piti 20% valuutasta. Onhan se toki nopea jos yksi taho tarkastaa transaktiot, mutta silloin täytyy luottaa siihen yhteen toimijaan.... tai näin ainakin itse olen näin ymmärtänyt, voin olla väärässäkin
Tämän takia onkin kritisoitu että XRP ei ole oikea kryptovaluutta ollenkaan, vaan yhden tahon ylläpitämä maksujärjestelmä. Mukana olevat pankitkin ovat lähinnä kiinnostuneita taustalla olevassa tekniikassa, joka voisi korvata SWIFT-siirtoja, mutta ne eivät käytä XRP-valuuttaa siirtoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577
Varsin mielenkiintoista on kommentointi puolesta ja vastaan. Harvemmin ihan näin suurta kontrastia on positiivisen ja negatiivisen palautteen suhteen.

Jos mulla olisi sattunut olemaan esim. 100 BTC niin ensimmäistäkään videota tuskin olisin aiheesta tehnyt ja jos olisin myös altcoinien ammattilainen niin tuskin niistä kokeiluvideota Youtubeen tekisin.

Jonkin verran kuitenkin tekniikasta uskoisin ymmärtäväni ja eivät nämä ainakaan minulle mitään päivän selviä juttuja ole ollut, varsin monimutkaista tekemistä kaikin puolin. Varsinkin, kun sivusta seuraillut näitä Wincapita ja Onecoin kusetuksia niin jonkin verran kuitenkin pyrkii kartoittamaan, mikä on järkevä palvelu ja mikä ei. Sillä erotuksella tietysti, että tässä on kyseessä vain omat rahat ja ketään tuttavia tms ei ole tarkoitus houkutella mukaan. Kuten monessa muussakin asiassa niin tekemällä oppii parhaiten, toivottavasti näissä tapauksissa tekemisestä on joku muukin ummikko saanut infoa aiheesta.
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 843
Itse olen tykännyt bittiraha videoista ja toivottavasti teette vielä lisää niitä, jos tulee sopivia aiheita/säätöä. Eivät todellakaan ole haitanneet ja minusta ne sopivat erittäin hyvin tähän tekniikka sivustoon. Niin ja tähän sopii erittäin hyvin se, että eihän niitä ole pakko katsoa/lukea, jos aihe ei kiinnosta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
107
Tuubivideoiden otsikointi on ollut mahdotonta rapaa tässä videosarjassa. Ohittaisin välittömästi, jos en tietäisi mikä taho taustalla häärää. Huolimatta videoiden sisällöstä, asiallisen ja laadukkaan linjan pitäisi mielestäni jatkua läpi jokaisen kanavan.
 

DaNightlander

Powered by 3dfx Voodoo
Tukijäsen
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
912
Hyvä formaatti tuo on, perus sampan seikkailuja krypton ihmeellisessä maailmassa. Antaa suuntaa mistä lähteä liikkeelle näissä touhuissa, ilman että yrittää purra kaiken valmiiksi. Selvää kai se on ettei tarkoitus ole perustaa talousuutis osastoa io-techiin, vaan herättää keskustelua ja olla mukana ajan ilmiöissä.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
300
Jos joku menettää rahansa tämän uutisen perusteella, niin sitten on kyllä luonnonvalinta onnistunut.
Ei tuossa ketään yllytetä sijoittamaan yhtään mihinkään.

Monestihan tuossa on Sampsa todennut, että ne on numeroita näytöllä ja voi kadota. On ollut huijauksia jne jne.
Hyvin objektiivisestihan tossa kerrotaan noiden alustojen prosesseista yms, jotka ei todellakaan kuulosta täysin luotettavilta.
Näitä pyörittävistä firmoista ja niiden vakavaraisuudesta löytyy aika heikolti tietoa. (eTorosta löytyi joku artikkeli kovista tappioista vuodelta 2014)

Itse olen tykännyt, että Youtube kanavalla on ollut enemmän huumori/jutustelumielessä materiaalia, eikä niin painomusteen hajuista journalismia.
En tiedä onko se ollut alkuperäinen tarkoitus, mutta hyvä näin. :lol:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
115
Minusta on vain hienoa kuinka Sampsa on viimeaikoina tehnyt kryptoista videoita, ei tällaisia ole ennen suomeksi nähty. Muutama vuosi sitten bitcoin ylitti tuhat euroa ja puhuttiin kuplasta, pyramiidista yms. Tämä tapahtuu nyt uudelleen täysin samaa kaavaa toistaen. Tekniikka taustalla kehittyy joten ei sitä koskaan tiedä vaikka tämä ei olisikaan vielä lähellekkään se huippu kryptohypessä.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Varsin mielenkiintoista on kommentointi puolesta ja vastaan. Harvemmin ihan näin suurta kontrastia on positiivisen ja negatiivisenpalautteen suhteen.
Ehkä noissa jutuissakin on kaksi-puolta. Nopeasti katsovat, että ihannoidaan noita "Kurssi RAKETOI!" , "myin kakki Bitcoinit VIRHE?"...ostaminen ja myyminen (ei ole) yhtä turvallista ja helppoa kuin bitcoinin" .

Noista puhutaan... IO-techin luottamusta herättävä Sampsakin niin sanoo... "pitäisikö minunkin sijoittaa niihin" ymmärtämättä ollenkaan niiden todellisia riskejä.

Bitcoinilla oikein tienattiin. Kriittisesti lukijalle jää epäilys. Oliko tarkoitus nostaa noiden julkisuutta ja saada sitä kautta kurssit nousuu, ja/tai varmistaa oma tienesti (että saa varmasti julkisuuden avulla rahansa," tarkoitus on sijoittaaa ne takaisin bitcoineihin").

Vai jakaa objektiivista tietoa myös siitä (useista riskeistähän varoitettiin), että lystin maksaa aina viimeisesksi ketjussa jäänyt? Jos näin , oli paha unohdus olla mainitsematta, että kuka tahansa voi tehdä (oletan näin olevan myös Ripplen kanssa? ) tietokoneellaan noita "Bitcoineja".

Viimeistään sen pitäisi kertoa miten tyhjän päällä (uskon varassa) olevasta arvosta on kysymys.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 577
Bitcoinilla oikein tienattiin. Kriittisesti lukijalle jää epäilys. Oliko tarkoitus nostaa noiden julkisuutta ja saada sitä kautta kurssit nousuu, ja/tai varmistaa oma tienesti (että saa varmasti julkisuuden avulla rahansa," tarkoitus on sijoittaaa ne takaisin bitcoineihin").
Jos meinaat, että mun tekemällä youtube-videolla on mitään merkitystä siihen miten jonkun kryptovaluutan kurssi käyttäytyy niin suosittelen pientä todellisuuden tarkistusta :)
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Jos meinaat, että mun tekemällä youtube-videolla on mitään merkitystä siihen miten jonkun kryptovaluutan kurssi käyttäytyy niin suosittelen pientä todellisuuden tarkistusta :)
Ei tietenkään pelkästään Sinun, mutta mitä enemmän (siis minäkin tässä) asiasta kirjoitetaan / videoita tehdään sitä enemmän asia saa julkisuutta ja siitä aletaan lisää kirjoittamaan... (saithan minutkin (ja vain Sinä) kirjoittamaan), tässäkin ketju jatkuu. Todellisia vaikutuksia miten ketju jatkuu on mahdotonta arvioida/ arvata... Toivotaan, että järki säilyy tässäkin asiassa. Hype on kuitenkin melkoinen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Ehkä tässä on vain moni joko kateellinen pikavoitoista ja/tai sitten huolissaan siitä, että näistä kyrptovaluutoista keskusteltaessa puhutaan samalla myös sijoittamisesta, joka johtaa helposti asiasta ymmärtämöttömiä harhaan. Ehkä jonkinlainen lyhyt valistus olisi näistä kryptovaluutoista silti paikallaan ihan varmuuden vuoksi.

Kryptovaluutoissa on kyse digitaalisesta hajautetusta vaihdannan välineestä. Valuutoissa arvot aina muuttuvat ja arvon nousun toivossa niillä voi koittaa tehdä myös lyhyen aikavälin voittoja. Kryptovaluuttojen kohdalla kyse on hyvin suuren riskin sijoituksista tällä hetkellä, ja on luonteeltaan enemmän uhkapeliä kuin varsinaista sijoittamista.

Mutta jokainen voi näihinkin laittaa omia rahojaan kiinni samalla logiikalla kuin mihin tahansa sijoittamiseen tai uhkapelaamiseen, eli ei pidä laittaa sellaista rahaa kiinni mitä ei ole varaa hävitä. Tulevina vuosina kryptovaluuttojen merkitys tulee kyllä selviämään, ja niiden käyttö potentiaalisena "sijoituskohteena" tulee varmasti vähenemään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 532
Viestejä
4 190 057
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom